Σαρωτικές αλλαγές στις τιμές των διοδίων
10:03 8/10/2012
- Πηγή: 24wro
Μειώσεις των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα και σταδιακές αυξήσεις στα...
ολοκληρωμένα είναι οι βασικοί άξονες της νέας πολιτικής διοδίων στους τέσσερις "προβληματικούς" οδικούς άξονες.
Σύμφωνα με την "Καθημερινή της Κυριακής" το Δημόσιο θα αναλάβει να καλύψει το κόστος των μειώσεων, δεν έχει ωστόσο διευκρινιστεί αν θα αναλάβει να καλύψει και τη διαφορά ανάμεσα στις αυξήσεις που θα πραγματοποιηθούν και τις αυξήσεις που θα έπρεπε –βάση των συμβάσεων- να πραγματοποιηθούν.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων και του Δημοσίου βρίσκονται στο τελικό στάδιο και την
επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αναμένονται ανακοινώσεις. Μέχρι στιγμής φαίνεται να έχει οριστικοποιηθεί η "σωτηρία" του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) και της Νέας Οδού (Ιόνια οδός και τμήμα Μεταμόρφωσης-Σκάρφειας της ΠΑΘΕ), ενώ σε κρίσιμο στάδιο βρίσκονταν οι συζητήσεις για τις άλλες δύο παραχωρήσεις, την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα) και την κεντρική οδό (Ε65).
Βασικό κομμάτι των διαπραγματεύσεων αποτελεί, σύμφωνα με την Καθημερινή, η νέα πολιτική διοδίων, η οποία θα εφαρμοστεί με μικρές παραλλαγές και στους τέσσερις αυτούς άξονες.
Η νέα πολιτική έχει 3 βασικές αρχές:
* Μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα, με το σκεπτικό ότι ο οδηγός δεν απολαμβάνει τις υπηρεσίες που πληρώνει. Η πρόβλεψη αυτή αφορά την εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών και το τμήμα Ευαγγελισμού – Σκοτίνας της ΠΑΘΕ. Σύμφωνα λοιπόν με την πρόταση του Δημοσίου, το κράτος αναλαμβάνει το κόστος της μείωσης των διοδίων στα προ-συμβατικά ή σχεδόν στα προ-συμβατικά επίπεδα, για όσο διάστημα διαρκεί η κατασκευή των συγκεκριμένων τμημάτων (μετά οι τιμές θα αυξηθούν στα οριζόμενα από τη σύμβαση επίπεδα). Υπολογίζεται ότι το κόστος για το τμήμα Κορίνθου-Πάτρας είναι 4 εκατ. ετησίως και για το Ευαγγελισμός-Σκοτίνα 3,8 εκατ. ετησίως.
* Σταδιακή αύξηση των διοδίων στα ολοκληρωμένα τμήματα, βάσει χρονοδιαγράμματος που δεν θα συνδέεται με την πρόοδο των έργων. Σήμερα οι χρεώσεις ποικίλλουν ως εξής (σε τιμές 2003): από 0,0025 ευρώ ανά χιλιόμετρο στη Νέα Οδό και 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου ως 0,032 ευρώ/χλμ. στην Ολυμπία Οδό και 0,04 ευρώ στην Κεντρική οδό. Για παράδειγμα αν οι αυξήσεις στα διόδια είχαν προχωρήσει σύμφωνα με τις συμβάσεις, τότε λ.χ. ο σταθμός Πελασγίας στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου θα χρέωνε 3,50 ευρώ στα Ι.Χ αντί για 2,60 ευρώ σήμερα.
* Τέλος, καθένας από τους παραχωρησιούχους θα πρέπει να εκπονήσει άμεσα μια σοβαρή εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες του δρόμου. Με τον τρόπο αυτό (παράλληλα με την ολοκλήρωση των παραδρόμων) θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από τοπικές κοινωνίες.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, άγνωστο παραμένει τι θα αποφασιστεί τελικά για τους κόμβους της Βόρειας Αθήνας (Λυκόβρυσης, Καλυφτάκη, Κηφισίας, Βαρυμπόμπης) στους οποίους είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων. Το σίγουρο είναι ότι η τοποθέτηση διοδίων οποιασδήποτε μορφής
ολοκληρωμένα είναι οι βασικοί άξονες της νέας πολιτικής διοδίων στους τέσσερις "προβληματικούς" οδικούς άξονες.
Σύμφωνα με την "Καθημερινή της Κυριακής" το Δημόσιο θα αναλάβει να καλύψει το κόστος των μειώσεων, δεν έχει ωστόσο διευκρινιστεί αν θα αναλάβει να καλύψει και τη διαφορά ανάμεσα στις αυξήσεις που θα πραγματοποιηθούν και τις αυξήσεις που θα έπρεπε –βάση των συμβάσεων- να πραγματοποιηθούν.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων και του Δημοσίου βρίσκονται στο τελικό στάδιο και την
Βασικό κομμάτι των διαπραγματεύσεων αποτελεί, σύμφωνα με την Καθημερινή, η νέα πολιτική διοδίων, η οποία θα εφαρμοστεί με μικρές παραλλαγές και στους τέσσερις αυτούς άξονες.
Η νέα πολιτική έχει 3 βασικές αρχές:
* Μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα, με το σκεπτικό ότι ο οδηγός δεν απολαμβάνει τις υπηρεσίες που πληρώνει. Η πρόβλεψη αυτή αφορά την εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών και το τμήμα Ευαγγελισμού – Σκοτίνας της ΠΑΘΕ. Σύμφωνα λοιπόν με την πρόταση του Δημοσίου, το κράτος αναλαμβάνει το κόστος της μείωσης των διοδίων στα προ-συμβατικά ή σχεδόν στα προ-συμβατικά επίπεδα, για όσο διάστημα διαρκεί η κατασκευή των συγκεκριμένων τμημάτων (μετά οι τιμές θα αυξηθούν στα οριζόμενα από τη σύμβαση επίπεδα). Υπολογίζεται ότι το κόστος για το τμήμα Κορίνθου-Πάτρας είναι 4 εκατ. ετησίως και για το Ευαγγελισμός-Σκοτίνα 3,8 εκατ. ετησίως.
* Σταδιακή αύξηση των διοδίων στα ολοκληρωμένα τμήματα, βάσει χρονοδιαγράμματος που δεν θα συνδέεται με την πρόοδο των έργων. Σήμερα οι χρεώσεις ποικίλλουν ως εξής (σε τιμές 2003): από 0,0025 ευρώ ανά χιλιόμετρο στη Νέα Οδό και 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου ως 0,032 ευρώ/χλμ. στην Ολυμπία Οδό και 0,04 ευρώ στην Κεντρική οδό. Για παράδειγμα αν οι αυξήσεις στα διόδια είχαν προχωρήσει σύμφωνα με τις συμβάσεις, τότε λ.χ. ο σταθμός Πελασγίας στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου θα χρέωνε 3,50 ευρώ στα Ι.Χ αντί για 2,60 ευρώ σήμερα.
* Τέλος, καθένας από τους παραχωρησιούχους θα πρέπει να εκπονήσει άμεσα μια σοβαρή εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες του δρόμου. Με τον τρόπο αυτό (παράλληλα με την ολοκλήρωση των παραδρόμων) θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από τοπικές κοινωνίες.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, άγνωστο παραμένει τι θα αποφασιστεί τελικά για τους κόμβους της Βόρειας Αθήνας (Λυκόβρυσης, Καλυφτάκη, Κηφισίας, Βαρυμπόμπης) στους οποίους είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων. Το σίγουρο είναι ότι η τοποθέτηση διοδίων οποιασδήποτε μορφής
Keywords
καθημερινή της κυριακής, παθε, ολυμπια, νέα, διοδια, αθηνα, εθνικη, καθημερινη, αυξηση, αξονες, διαστημα, δημοσιο, ευαγγελισμος, ευρω, εβδομαδα, επρεπε, εφημεριδα, υπηρεσιες, κηφισιας, μειωση, οδηγος, οδος, παθε, σιγουρο, τμημα, αγνωστο, η εφημεριδα, κομματι
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Αρτέμης Σώρρας: ” Γίνεται της πουτ@ν@ς…”
- Οι απίθανες περιπτώσεις φοροδιαφυγής στη λίστα των 54.000 καταθετών του εξωτερικού
- Κωμικοτραγικές στιγμές στο μαγαζί του Γιάννη Σαουρίδη
- Ποιες αποδείξεις «περνάνε» για τη μείωση του φορολογητέου εισοδήματος
- Καταργείται το φοιτητικό πρόγραμμα Erasmus;
- Τεκμηρια τελος για μισθωτουσ-συνταξιουχους
- Στο τραπεζι η δημιουργια "ιδιωτικου οαεδ"
- 7.000 αστυνομικοί, ελεύθεροι σκοπευτές και βατραχάνθρωποι για τη Μέρκελ
- Η διατροφή που οδηγεί στην υγεία και την ευτυχία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις 24wro
- Περαίωση για 200.000 επιχειρήσεις
- Μέσι – Ρονάλντο 2-2!
- VIDEO: Έχτισαν την είσοδο στο Δρομοκαΐτειο
- ΔΕΙΤΕ: Οι πιο παράξενες οικογενειακές φωτογραφίες
- Σαρωτικές αλλαγές στις τιμές των διοδίων
- ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ: Σχεδιάζουν προκλήσεις και στα ΑΕΙ
- Εντοπίστηκαν δύο κούροι μοναδικής περιόδου και περιοχής
- Πύργος: Οι κλήσεις έπεσαν... βροχή στο μνημόσυνο
- Τελευταία Νέα 24wro
- Σαρωτικές αλλαγές στις τιμές των διοδίων
- Εντός συνταγματικού πλαισίου οι τελευταίες εκλογές
- ΔΕΙΤΕ: Οι πιο παράξενες οικογενειακές φωτογραφίες
- Δραματική μείωση του τσαγιού στα ελληνικά βουνά
- Το γράμμα της Marge Simpson στη Barbara Bush
- Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: O Παπακωνσταντίνου δεν με ενημέρωσε ποτέ για τη λίστα
- VIDEO: Έχτισαν την είσοδο στο Δρομοκαΐτειο
- Πύργος: Οι κλήσεις έπεσαν... βροχή στο μνημόσυνο
- ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ: Σχεδιάζουν προκλήσεις και στα ΑΕΙ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- “Tragic” ο Βενιζέλος και στη ΝΕΤ
- Κατερίνα Καραταΐρη: Η Ελληνίδα άνεργη της χρονιάς!
- Επιτέθηκαν με μολότοφ σε τραμ στο ΣΕΦ
- Τι θα γίνει με τις αποδείξεις
- [Αχ Ελλάδα] Η ΔΗΜΑΡ ψήφισε υπέρ του νέου πακέτου μέτρων
- Προσπάθησαν να χτίσουν την είσοδο
- Στο δρόμο και το Ηράκλειο
- Τώρα-ΦΩΤΟ: Μέσα στην Ευελπίδων
- Απολογούνται οι συλληφθέντες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
- Ληστεία σε Προ Πο στη Θεσσαλονίκη