Σε μία κλωστή το Μετρό Θεσσαλονίκης

09:02 8/12/2012 - Πηγή: 24wro
Από μια κλωστή εξακολουθεί να κρέμεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης, λόγω της πληθώρας...
των προβλημάτων που αντιμετωπίζει εδώ και καιρό. Η κοινοπραξία συνεχίζει να έχει οικονομικά προβλήματα, οι σχέσεις των κατασκευαστών με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (ΑΜ) εξακολουθούν να είναι προβληματικές, ενώ οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν με αποτέλεσμα να
μην είναι σε εφικτή η ανάπτυξη των μετώπων του έργου. Ωστόσο, υπάρχουν και θετικές ειδήσεις.
Η πρώτη ήταν η ωρίμανση της εκταμίευσης της δόσης των 250 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) προς την ΑΜ για τις ανάγκες κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του δανείου των 650 εκατ. ευρώ που είχε υπογραφεί μεταξύ των δύο μερών τον Ιούλιο του 2009.
Η δεύτερη πληροφορία που γεννά προσδοκίες για την ανάκαμψη της ΑΕΓΕΚ - την επικεφαλής της Κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης - είναι ότι δύο μεγάλες εταιρίες φέρονται να την διεκδικούν από τους πιστωτές της. Το θέλγητρο είναι το μεγάλο ανεκτέλεστο χαρτοφυλάκιο, που περιλαμβάνει μία σειρά από μεγάλα τεχνικά έργα σε όλη τη χώρα. Πηγές με γνώση της υπόθεσης θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενο ανάταξης της ΑΕΓΕΚ σε περίπτωση που περάσει σε ένα μεγαλύτερο επενδυτικό σχήμα.
Νέα προβλήματα για το έργο
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», αναπάντητη παραμένει εδώ και μήνες αίτηση τεχνικής παρέκκλισης, που κατέθεσε η κοινοπραξία, προκειμένου να επιταχυνθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου.
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην υπόθεση, οι κατασκευαστές έχουν ζητήσει να τροποποιηθεί η συμβατική πρόβλεψη για την εκσκαφή των TBM (όπως αποκαλούνται οι μετροπόντικες) από την Αναληψή έως τη Νέα Ελβετία, διότι ο ενδιάμεσος σταθμός Βούλγαρη δεν έχει ακόμη απαλλοτριωθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συνεχιστούν οι εργασίες.
Έτσι, προκειμένου να επιταχυνθεί το έργο ζητήθηκε από την κοινοπραξία τα TBM να φύγουν από την Ανάληψη και να πιάσουν δουλειά από την άλλη πλευρά της υπό κατασκευή γραμμής. Όμως, παρόλο που, κατά τους κατασκευαστές, αυτή η κίνηση θα εξοικονομούσε περί τους δέκα μήνες, επειδή φαίνεται να αποτελεί εκτροπή από την κατά γράμμα ερμηνεία των προβλεπομένων από τη σύμβαση, η ΑΜ δεν έχει απαντήσει στο αίτημα, με αποτέλεσμα η κοινοπραξία να βλέπει ακόμα ένα μέτωπο κλειστό.
Παράλληλα, η απαλλοτρίωση του σταθμού «Βούλγαρη» εκκρεμεί, η εκδίκασή της θα γίνει περί την άνοιξη και, ως εκ τούτου, είναι άγνωστο πότε θα παραδοθεί στην κοινοπραξία. Αντίθετα, έχουν δοθεί πια οι σταθμοί Πατρικίου και Παπάφειο, όμως ούτε και σε αυτή την περίπτωση τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα.
Στο μεταξύ, το άλλο πρόβλημα που υπάρχει είναι η εκκρεμότητα παράδοσης του σταθμού της Νέας Ελβετίας και του Αμαξοστασίου. Στον πρώτο εκκρεμεί η απαλλοτρίωση του χώρου, ο οποίος ανήκει στον δήμο Θεσσαλονίκης και σε κληρονόμους, και μάλιστα είναι άγνωστο το πότε θα πάει η υπόθεση στα δικαστήρια.
Παράλληλα, στον χώρο όπου σχεδιάζεται το αμαξοστάσιο του μετρό υπάρχει ακόμη ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) του Δήμου Θεσσαλονίκης ο οποίος, παρ'
Keywords
Τυχαία Θέματα