Τι πάψαμε να αγοράζουμε από τα supermarket λόγω κρίσης

00:50 23/5/2011 - Πηγή: 24wro
Δεν είναι πια κεφάτος όταν ψωνίζει από το σούπερ μάρκετ ο Ελληνας...

Οι ζόρικες οικονομικές συνθήκες τον ώθησαν σε... μεταρρυθμίσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς του. Είναι πιο αυστηρός στις επιλογές του, έγινε φειδωλός στα ψώνια του, βγάζει... κόκκινες κάρτες στα ακριβά προϊόντα και ψωνίζει σε περισσότερες από μία αλυσίδες.

Ερευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που έγινε σε τυχαίο δείγμα 1.928 οικογενειών αναδεικνύει τις επιπτώσεις
της οικονομικής ύφεσης, καθώς και τη μεγάλη αλλαγή του καταναλωτικού προφίλ.

Οι οικογένειες έφτιαξαν ένα δικό τους μνημόνιο... Τηρούν τους όρους του απαρέγκλιτα. Είναι η κλασική λίστα που φτιάχουν με τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 93,3% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ.

Είναι επίσης εντυπωσιακό ότι το ποσοστό των προαποφασισμένων καταναλωτών που ψωνίζει με γραπτή ή νοερή λίστα αγορών μειώνεται δραματικά όταν η ερώτηση αφορά όχι ποια είδη θα αγοράσουν αλλά ποιες μάρκες. Στο θέμα της μάρκας προαποφασισμένο εμφανίζεται μόνο το 58% των ερωτηθέντων.

Τα νοικοκυριά ξοδεύουν λιγότερα στα σούπερ μάρκετ. Το 56% των ερωτηθέντων αφήνει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, το 32% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ, και μόνο το 12% ξεπερνά τα 100 ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε σχεδόν 67 ευρώ.

Οι εκπτωτικές αλυσίδες

Η μέση μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται στα 334 ευρώ και είναι μικρότερη από τα 347 που έδειξε η έρευνα του 2010.

Η εκτιμηθείσα μηνιαία δαπάνη είναι μεγαλύτερη στην πελατεία των μεγάλων αλυσίδων, ενώ οι πελάτες των discounters και των μικρών σούπερ μάρκετ έχουν χαμηλότερη μέση μηνιαία δαπάνη. Στην περίπτωση των εκπτωτικών αλυσίδων η διαφορά αυτή αντανακλά εν μέρει το χαμηλότερο επίπεδο τιμών που οδηγεί σε καλάθι χαμηλότερου κόστους και εν μέρει τις μικρότερες οικονομικές δυνατότητες των πελατών.

Φυσικά, τα χρήματα αυτά δεν συγκεντρώνονται όλα σε μία επιχείρηση.

Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην τιμή από τις προσφορές. Αυτό σημαίνει ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για σταθερά καλές τιμές και λιγότερο για παροδικές προσφορές ή άλλες προωθητικές ενέργειες που δεν οδηγούν σε χαμηλότερο κόστος απόκτησης.

4 ΣΤΟΥΣ 10 ΨΑΧΝΟΥΝ ΤΑ ΦΘΗΝΑ

Αγώνας δρόμου για τις ευκαιρίες
Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές ψωνίζουν σε περισσότερα από ένα σούπερ μάρκετ καθώς αναζητούν τις ευκαιρίες.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 60,2% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ μάρκετ. Το 19,7% δήλωσε ότι ψωνίζει σε 2 σούπερ μάρκετ, το 17,1% σε 3, και το υπόλοιπο 3% σε 4 ή περισσότερα καταστήματα. Συμπεραίνουμε ότι αρκετοί καταναλωτές χρησιμοποιούν εναλλακτικά καταστήματα, σε μία προφανή προσπάθεια αποτελεσματικότερης κατανομής του οικογενειακού προϋπολογισμού.

Μόνο το 7%
Keywords
Τυχαία Θέματα