Δράσεις για προσέλκυση αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους

Αγορά υψηλού κόστους είναι η Ελλάδα για τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, όπως τόνισαν οι ομιλητές της εκδήλωσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας με θέμα: "Αερομεταφορές και Τουρισμός, Αεροπορικές Εταιρίες Χαμηλού Κόστους, Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό Τουρισμό" και σημείωσαν, ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας αλλά
και του Μαρόκου και της Κροατίας, αν θέλει να καταστεί ανταγωνιστικός προορισμός για τις εν λόγω εταιρίες.

Αυτή την περίοδο, η Ελλάδα είναι στις τελευταίες θέσεις σε ότι αφορά τη διείσδυση των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς, με το ποσοστό να φτάνει το 17%, όπως τόνισε στην παρέμβασή της η νέα γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Κωνσταντίνα Μπέη. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην Ισπανία προσγειώνονται αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η περίοδος κατά την οποία εντείνεται η παρουσία τους στην Ελλάδα είναι το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου.

Σε μήνυμα που απέστειλε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης, ο οποίος βρίσκεται στις Βρυξέλλες, τόνισε ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους μπορούν να συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, διεκδικώντας μερίδιο από τα 400 εκατομμύρια επιβατών που ταξιδεύουν με αυτές τις εταιρίες.

Αναφερόμενος στις δράσεις που θα προσελκύσουν αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας ανακοίνωσε, ότι προωθείται το άνοιγμα στρατιωτικών αεροδρομίων σε μεικτή χρήση, όπως η Ανδραβίδα, ενώ σχεδιάζονται έργα σε ένα μεγάλο αριθμό περιφερειακών αεροδρομίων, προϋπολογισμού άνω των 300 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα, όπως είπε είναι ήδη ενθαρρυντικά σε αεροδρόμια όπως η Νέα Αγχίαλος, το 'Ακτιο, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος, κ.α.

Ο κ. Βούγιας, όπως τονίστηκε και σε προηγούμενο τηλεγράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι το 2012 θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες παραχωρήσεις σε ιδιώτες των περιφερειακών αεροδρομίων και ήδη το προσεχές διάστημα αναμένεται η επιλογή του συμβούλου με στόχο την υποβολή της μελέτης μέχρι το τέλος του έτους.

" Η ψήφιση του νόμου 3913, προβλέπει τη δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων, που σκοπός τους θα είναι η διαχείριση και ανάπτυξη των ανατιθέμενων αεροδρομίων βάσει επιχειρηματικού πλάνου. Η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι η συγκεντρωτική διαχείριση του συνόλου, εξαιρουμένου του «Ελευθέριος Βενιζέλος», των ελληνικών αεροδρομίων δεν αναδεικνύει και δεν εκμεταλλεύεται τα εγγενή πλεονεκτήματα του κάθε αεροδρομίου, της τοπικής κοινωνίας και του τοπικού τουριστικού προϊόντος.

Δεν υπάρχει, δηλαδή, η απαραίτητη στόχευση στην ανάπτυξη και λειτουργία του κάθε αεροδρομίου με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, πολιτισμικά) της εξυπηρετούμενης περιοχής", ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.

Τέλος,
Keywords
Τυχαία Θέματα