Επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ένα ελκυστικό προϊόν που θα προσελκύσει «πελάτες» από όλες τις γωνιές της γης

Ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, για την κρουαζιέρα

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλη, μίλησε προχθες στη θεματική συνάντηση που έλαβε χώρα στον ΟΛΠ για τις πολιτικές κρουαζιέρας του 2013.
«Η κρουαζιέρα είναι ένας δυναμικός τομέας προσιτών διακοπών και αναψυχής που παρουσιάζει αλματώδη ανάπτυξη διεθνώς. •Μέσα σε μια δεκαετία η παγκόσμια ζήτηση διπλασιάστηκε, η δε προσφορά διαρκώς αυξάνεται. Φέτος,
θα ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια επιβάτες και σε συνολικό τζίρο τα 34 δις δολάρια. •Το σπουδαίο είναι ότι 1 στους 4 επιβάτες επανέρχεται για αναψυχή μια τουλάχιστον φορά σε έναν προορισμό. Στη Μεσόγειο όπου παρατηρείται αυξημένη ζήτηση, διαθέτουμε ως μαγνήτη: •Την αξία του πολιτιστικού πλούτου •Την ποικιλία του φυσικού κάλλους •Το χαμηλό κόστος των μικρότερων αποστάσεων Δυστυχώς όμως, η ελκτική δύναμη του μαγνήτη δεν είναι ισχυρή λόγω ελλείψεων υποδομών υποδοχής στα λιμάνια που σημαίνει χαμηλή χρήση ως homeporting, δηλαδή ως σημείων δηλαδή εκκίνησης κρουαζιέρας. Η απόδειξη είναι ότι στα έσοδα, το 2011, καταλάβαμε την 6η θέση με 605 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε αριθμό επιβατών καταλάβαμε την 3η θέση με 1η την Ιταλία και 2η την Ισπανία. Η χαμηλή χρήση των λιμανιών μας ως homeporting, αποτυπώνεται στα στοιχεία: Μόλις το 16% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2011 ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται γύρω στο 75% για την Ισπανία. Αν αυξήσουμε λοιπόν τον αριθμό homeporting, τα οικονομικά οφέλη για την εθνική και κυρίως την τοπική ανάπτυξη θα είναι ασφαλώς μεγαλύτερα. Αρκεί να δει κανείς την άνθιση μιας και μόνο πόλης, όπως για παράδειγμα είναι η ισπανική Βαλένθια, για να τα κατανοήσει - για να μην αναφερθώ στο υπόδειγμα της Βαρκελώνης. Με βάση έγκυρη μελέτη, αν τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια, σε συνδυασμό με την αύξηση της διεθνούς ζήτησης, το 2016, τα ετήσια έσοδα από την κρουαζιέρα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν στα 2 δις Ευρώ. Για να πετύχουμε το στόχο χρειάζονται: •επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις, •σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί υποδοχής επιβατών, •υψηλού επιπέδου παροχή λιμενικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης και της ασφαλούς, με σύγχρονα μέσα πλοήγησης – ρυμούλκησης, •διαμόρφωση συγκοινωνιακού δικτύου για άνετη, χωρίς καθυστερήσεις, μετακίνηση των επιβατών, ακόμα και •προώθηση και προβολή των λιμανιών, •μόνιμες και θεσμοθετημένες συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα διοίκησης - όπως για παράδειγμα το να είναι ανοιχτοί οι αρχαιολογικοί χώροι. Όλα αυτά απαιτούν εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό, αντίθετα από την μέχρι τώρα αντιμετώπιση, όπου κάθε λιμάνι κατέγραφε το δικό του ανεξάρτητο σχέδιο. Δεν είναι δυνατόν, η πολιτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας να ακολουθήσει το παράδειγμα της ανώτατης εκπαίδευσης που οδήγησε στο να διαθέτει σχεδόν κάθε ελληνική πόλη και μια πανεπιστημιακή σχολή. Ο σχεδιασμός αυτός που σύντομα θα παρουσιάσουμε από κοινού με την Υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλ
Keywords
Τυχαία Θέματα