Κεράκια «σβήνει» ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Διψήφιο αριθμό χρόνων ζωής μετρά από αύριο, 29 Μαρτίου, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), καθώς συμπληρώνονται 10 χρόνια από την ημέρα της επίσημης έναρξης λειτουργίας του. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα, που έχουν γίνει στη χώρα, καθώς είναι ο κυριότερος μοχλός ανάπτυξης τόσο στην τοπική οικονομία της περιοχής των Μεσογείων, όσο και στην Εθνική Οικονομία, συμβάλλοντας με σημαντικό ποσοστό στο ΑΕΠ και αποτελεί το κυριότερο παράδειγμα αγαστής συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, σε μία
εποχή μάλιστα που γίνεται πολύ μεγάλος λόγος για ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα).

H λειτουργία του ΔΑΑ σήμανε το τέλος μίας εποχής, αφού ύστερα από περίπου έξι δεκαετίες το "Ελληνικό" μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και η Ελλάδα φιγουράρει πλέον στην αεροπορική "Ελιτ", όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου, διαθέτοντας ένα από τα πιο σύγχρονα αεροδρόμια παγκοσμίως, στην κατασκευή του οποίου δεν έγιναν "εκπτώσεις", αλλά και δεν διατυπώθηκαν έστω υπόνοιες για σκάνδαλα και κακοδιαχείριση στο στάδιο κατασκευής του και στη μέχρι τώρα πορεία λειτουργίας του, η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλά στάνταρς.

Η κατασκευή

Η ιδέα κατασκευής του ΔΑΑ στον συγκεκριμένο χώρο είναι πολύ παλιά, εξ΄ου και το όνομά "Ελευθέριος Βενιζέλος". Το 1978 "πέφτει" η ιδέα της κατασκευής του αεροδρομίου στον συγκεκριμένο χώρο, αλλά αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά το 1991, όταν προκηρύσσεται ο Διεθνής Διαγωνισμός και υποβάλλονται οι προσφορές. Το 1995 υπογράφεται σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και Ιδιωτικού Ομίλου εταιριών και ένα χρόνο αργότερα υπογράφεται η σύμβαση της εταιρίας, πλέον, του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών Α.Ε. με την κοινοπραξία, επικεφαλής της οποίας είναι η Γερμανική Hochtief. Στις 5 Σεπτεμβρίου 1996 γίνεται από τον τότε πρωθυπουργό, Κώστα Σημίτη, η τελετή θεμελίωσης, γεγονός που σηματοδοτεί και επίσημα την έναρξη των εργασιών κατασκευής του, οι οποίες σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρώθούν σε πέντε χρόνια.

Οι εργασίες τελειώνουν πέντε μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα και ακολουθεί πεντάμηνη περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας. Τον Φεβρουάριο του 2001 το αεροδρόμιο πιστοποιείται με το Διεθνές περιβαλλοντικό πρότυπο EN ISO 14001 για το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισής του. Είναι το πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο που πιστοποιείται πριν από την έναρξη της λειτουργίας του. Στο διάστημα από 15 έως 28 Μαρτίου 2001 γίνεται η επιχείρηση μετεγκατάστασης από το αεροδρόμιο του Ελληνικού και το διήμερο 20 και 21 Μαρτίου ο ΔΑΑ ανοίγει για πρώτη φορά τις πύλες του στο κοινό, πριν από τα εγκαίνια λειτουργίας του, που γίνονται στις 27 Μαρτίου από τον Κώστα Σημίτη, παρουσία τού τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωστή Στεφανόπουλου.

Στις 28 Μαρτίου, πραγματοποιείται η πρώτη επίσημη προσγείωση αεροσκάφους. Ήταν αεροσκάφος της Ολυμπιακής που εκτελούσε την πτήση 424 από το Μόντρεαλ του Καναδά και προσγειώθηκε στις 14:59. Λίγες ώρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 6 το πρωί της 29ης
Keywords
Τυχαία Θέματα