Κλείνουν 9 γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό

ΠΕΡΙΠΟΥ 1,8 εκατ. ευρώ εξοικονομούνται σε ετήσια βάση από το κλείσιμο των 9 γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό, που ολοκληρώνεται τέλος Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και οικονομικής εξυγίανσης του οργανισμού. Παράλληλα, επετεύχθη σημαντική ελάφρυνση του προϋπολογιζόμενου κόστους κλεισίματος, το οποίο συγκρατήθηκε στα 800.000-900.000 ευρώ.Σημειώνεται ότι το ποσό αυτό, που αφορά τις αποζημιώσεις του προσωπικού, τις καταγγελίες
συμβάσεων αλλά και τα έξοδα μετεγκατάστασης των γραφείων, είχε υπολογιστεί αρχικά ότι θα αγγίξει το 1,6 εκατ. ευρώ. Oπως επισημαίνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Γιώργος Κολέτσος, ταυτόχρονα έγινε προσπάθεια για τον περιορισμό των μισθολογικών δαπανών στα εναπομείναντα γραφεία. Συγκεκριμένα, μετά από διαπραγματεύσεις με το προσωπικό τους, έγινε μείωση μισθών που αγγίζει συνολικά το ποσό των 100.000 ευρώ.Oπως τονίζει ο κ. Κολέτσος, ήδη έχει ανασταλεί η λειτουργία των γραφείων του Καναδά με έδρα το Τορόντο, του Βερολίνου, του Αμβούργου, του Μονάχου, της Ελβετίας με έδρα τη Ζυρίχη, της Σαγκάης, της Δανίας με έδρα την Κοπεγχάγη και της Φινλανδίας με έδρα το Ελσίνκι, ενώ εκκρεμεί το κλείσιμο του γραφείου στη Ρώμη, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 30 Σεπτεμβρίου. Oπως έχει διευκρινιστεί η αναδιοργάνωση που υλοποιείται δεν θα αποδυναμώσει την παρουσία του οργανισμού καθώς όπου κλείσουν τα παραρτήματα θα ενεργοποιηθούν ανάλογα οι πρεσβείες, ενώ θα οριστεί υπεύθυνος περιοχής (area manager). Μέρος των κονδυλίων που εξοικονομήθηκαν θα διατεθεί για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού. Υπενθυμίζεται ότι το 2011 διατέθηκαν μόλις 10 εκατ. ευρώ για την προβολή της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού, ποσό το οποίο «θα είναι ενισχυμένο για το 2012», σύμφωνα με τον κ. Κολέτσο.Πάντως ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει ότι «για φέτος είμαστε η Νο 1 χώρα σε αποδοτικότητα, δηλαδή όσον αφορά τη σχέση διάθεσης κονδυλίων - προσέλκυσης επισκεπτών», αν ληφθεί υπόψη ότι η τουριστική κίνηση στο 8μηνο του 2011 σημειώνει 10% αύξηση. Η θετική πορεία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό, σύμφωνα με τον κ. Κολέτσο, στη στοχευμένη και αποτελεσματική παρουσία του ΕΟΤ στις διεθνείς αγορές. Oπως επισημαίνει, το 2011 μειώθηκε η συμμετοχή σε καθιερώμενες εκθέσεις οι οποίες τα τελευταία χρόνια δεν απέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ενώ αυξήθηκαν σημαντικά οι b2b συναντήσεις με ξένους tour operators και τριπλασιάστηκαν τα fam trips. Παράλληλα, ο ΕΟΤ αξιοποίησε τη δύναμη του διαδικτύου για την άμεση ενημέρωση των συνεργατών του, με την έκδοση ηλεκτρονικού newsletter, το οποίο ήδη αριθμεί 15.000 μέλη.Της Νατάσας Λιαπάκη[email protected]
Keywords
Τυχαία Θέματα