Νέος κύκλος ιδιωτικοποιήσεων στη Βουλγαρία

Νέο "κύκλο" ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων ανακοίνωσε η βουλγαρική κυβέρνηση, έπειτα από την έγκριση που έλαβαν τα σχέδια από τη βουλγαρική Βουλή. Το κοινοβούλιο ενέκρινε την ιδιωτικοποίηση της μεγαλύτερης στρατιωτικής βιομηχανίας VMZ, στο Σόποτ, η οποία στο παρελθόν ήταν το "καμάρι" της Βουλγαρίας και πλέον απασχολεί 3.700 εργαζόμενους.

Η απόφαση για την ιδιωτικοποίηση της βιομηχανίας, η οποία ιδρύθηκε το 1936 και "άνθισε" στη διάρκεια του κομμουνιστικού καθεστώτος στη Βουλγαρία, αποτελεί βασική προτεραιότητα
της βουλγαρικής κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση προχωρά στην πώληση 118 εκατομμυρίων μετοχών του στρατιωτικού "γίγαντα", είτε μέσω διαγωνισμού, είτε μέσω του χρηματιστηρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα πρέπει να υποβάλλουν τριετή επιχειρησιακά σχέδια και δεσμεύσεις για επενδύσεις εκσυγχρονισμού, καθώς και διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Το 2007, η Υπηρεσία Ιδιωτικοποιήσεων της Βουλγαρίας προχώρησε στην πώληση μέρους του ενεργητικού της, προκειμένου να καλύψει μέρος των χρεών της. Την ίδια διαδικασία επανέλαβε και το 2009.

Το Φεβρουάριο του 2010, η VMZ προχώρησε σε απολύσεις εργαζομένων, που διαμαρτύρονταν για τις καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων.

Τον Απρίλιο του 2010, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ιδιωτικοποιήσεων κ. Νικόλοφ ανακοίνωσε ότι η πώληση του εργοστασίου θα προχωρήσει, ωστόσο, θα πρέπει, πρώτα να εγκριθεί η διαδικασία από τη βουλγαρική Βουλή.

Το Μάιο του 2010, οι βουλγαρικές αρχές ξεκίνησαν έρευνα στα οικονομικά στοιχεία, διότι υποψιάζονταν πως πρώην διευθυντές έκαναν υπεξαιρέσεις. Η έρευνα διεξάγεται και δεν ανακοινώθηκαν τα ονόματα των στελεχών, έναντι των οποίων κινήθηκε η διαδικασία της έρευνας.

Τα συνολικά χρέη της στρατιωτικής βιομηχανίας διαμορφώνονται σε ποσό άνω των 100 εκατ. λέβα (περίπου 50 εκατ. ευρώ).

Εκτός της στρατιωτικής βιομηχανίας, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εγκαινιάζει τη διαδικασία παραχώρησης του αεροδρομίου στη Γκόρνα Οριαχόβιτα, με στόχο την αύξηση της δραστηριότητας του αερολιμένα και τον εκσυγχρονισμό του ως πολιτικό αεροδρόμιο, ικανό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Η διαδικασία περιλαμβάνεται στη στρατηγική ανάπτυξης των μεταφορών υποδομών της κυβέρνησης, έως το 2015.

Η προτεινόμενη διάρκεια της παραχώρησης είναι 35 έτη και ο παραχωρησιούχος θα επιλεγεί μέσω ανοικτής διαδικασίας.
Keywords
Τυχαία Θέματα