Στην Ελλάδα λεφτά παίρνουν μόνο τα "γνωστά τζάκια" - οι άλλοι στην πυρά...

Την ώρα που οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα «στενάζουν» υπό το βάρος της βαθιάς ύφεσης που πλήττει την ελληνική οικονοµία οδηγώντας ορισµένες εξ αυτών στην απαξίωση, µια οµάδα επιχειρηµατιών, µη έχοντας ουσιαστική πρόσβαση σε κεφάλαια, αναζήτησε χρηµατοδότηση σε αγορές του εξωτερικού, οι οποίες ήταν διατεθειµένες να χρηµατοδοτήσουν την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους µε ταχύτητα και ευελιξία καθώς, όπως λένε, στις αγορές αυτές συναντάς «µια διαφορετική αντίληψη για το επιχειρείν». Στην Ελλάδα,
αναφέρουν, µπορεί κανείς να επενδύσει στις εναλλακτικές µορφές ενέργειας, στον τουρισµό, σε νέες µορφές καλλιέργειας, στην εκµετάλλευση του φυσικού µας πλούτου, ενώ και οι υφιστάµενες ελληνικές επιχειρήσεις µπορούν να δώσουν έµφαση στην εξωστρέφεια. Τέτοιες πρωτοβουλίες µπορούν να χρηµατοδοτηθούν και µάλιστα µε ευνοϊκούς όρους από τις αγορές αυτές, καθώς οι δοµές, η διαφάνεια, η ωριµότητα και το βάθος τους µπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη των εταιρειών.«Οι αγορές στο εξωτερικό είναι πιο ώριµες και δεκτικές σε νέες ιδέες» υποστηρίζει ο Κ. Παπαδηµητρόπουλος, η εταιρεία του οποίου, η GLOBO PLC, έχοντας ως αντικείµενο την παροχή υπηρεσιών προηγµένης τεχνολογίας και την ανάπτυξη λογισµικού στον χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν (e business), δεν µπορούσε να βρει πρόσβαση σε κεφάλαια στο εγχώριο τραπεζικό σύστηµα, το οποίο πολλές φορές, όπως λέγεται, έδειχνε να περιθωριοποιεί προτάσεις που δεν προέρχονταν από «γνωστά επιχειρηµατικά τζάκια». «Το ρίσκο ήταν µεγάλο» εξοµολογείται αλλά πήρε την απόφαση να πάει για... σεµινάρια νέων εταιρειών στην εναλλακτική αγορά AIM του χρηµατιστηρίου του Λονδίνου. Καθώς ανακάλυπτε ότι οι δοµές εκεί ήταν πιο διαφανείς και το χρηµατοοικονοµικό περιβάλλον είχε την ωριµότητα να αποδεχτεί καινοτόµες εταιρείες, ενώ η αγορά είχε και το απαραίτητο βάθος για να χρηµατοδοτήσει την επιχείρησή του, αποφάσισε το 2007 την εισαγωγή της στο χρηµατιστήριο. Αυτό που πρέπει να αλλάξει, υποστηρίζει, είναι οι δοµές µε τις οποίες είναι διαρθρωµένο το επιχειρηµατικό περιβάλλον στην Ελλάδα, καθώς αυτό που θεωρεί πιο σηµαντικό από την εµπειρία του στις αγορές του εξωτερικού είναι «µια διαφορετική αντίληψη για το επιχειρείν».Υψηλή χρηματοδότησηΚαθώς σύµφωνα µε ορισµένους αναλυτές η AIM είναι µια διεθνής αγορά όπου µικρές εταιρείες σε πρώιµη φάση ανάπτυξης χωρίς µεγάλο ιστορικό µπορούν να αντλήσουν κεφάλαια, µε ρευστότητα και µε «ψαγµένους», όπως λέγεται, επενδυτές, πρόθυµους να τοποθετηθούν σε µια µικρή επιχείρηση, θα µπορούσαν, υποστηρίζουν ορισµένοι, και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό.«Θεωρώ ότι στην Ελλάδα εταιρείες και επιχειρηµατικά σχέδια υπάρχουν πολλά! Κατάλληλες νοοτροπίες όµως όχι...» αναφέρει ο κ. Κ. Κορλέτης, διευθύνων σύµβουλος στην INTERNETQ AE και Chief Executive Officer στην INTERNETQ Plc, µια εταιρεία εισηγµένη στην αγορά ΑΙΜ του Λονδίνου που ασχολείται µε τις νέες τεχνολογίες και ειδικότερα µε τη δηµιουργία διαδραστικών εργαλείων που οι καταναλωτές χρησιµοποιούν µέσω κινητών τηλεφώνων.Στη
Keywords
Τυχαία Θέματα