Τι θα κάνουμε - επιτέλους - για τους Πειρατές;

Get the Flash Player to see this player.var s1 = new SWFObject("http://eppgroup.eu/live/archives/mediaplayer.swf","ply","328","200","9","#FFFFFF");s1.addParam("allowfullscreen","true");s1.addParam("allowscriptaccess","always"); s1.addParam("flashvars","file=http://stream.eppgroup.eu/vod/video/event/111012_event_en_hq.flv&image=http://www.eppgroup.eu/vod/video/event/111012_event_en_tvs.jpg");s1.write("container"); Δημόσια συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
- Πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Γιώργου ΚουμουτσάκουΗ πειρατεία αποτελεί σοβαρή διεθνή απειλή για την περιφερειακή ασφάλεια, τη ναυτιλία, το διεθνές εμπόριο και κατ' επέκταση τη διεθνή οικονομία, την περιφερειακή σταθερότητα και πάνω απ' όλα για την ίδια τη ζωή και την ασφάλεια των ναυτικών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ελέγχει το 41% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, καλείται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση αυτής της μάστιγας.Η ανάγκη διαμόρφωσης μιας αποτελεσματικής ευρωπαϊκής πολιτικής κατά της πειρατείας, καθώς και η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και της ευρωπαϊκής ηγεσίας γι' αυτό το σοβαρό πρόβλημα ήταν το έναυσμα για την οργάνωση δημόσιας συζήτησης με θέμα "Η απειλή της πειρατείας: σύγχρονες προκλήσεις- πιθανές λύσεις". Την σχετική πρωτοβουλία ανέλαβε ο ευρωβουλευτής ΝΔ κ. Γ. Κουμουτσάκος σε συνεργασία με τον Ολλανδό ευρωβουλευτή κ. P. van Dalen.Τρία ήταν τα βασικά επιχειρησιακά συμπεράσματα που αναδείχθηκαν από την συζήτηση: • Είναι απαραίτητο να εντοπίζεται και να παρακολουθείται η ροή των χρημάτων που δίνονται ως λύτρα στους πειρατές.• Απαιτείται να καλυφθούν εκείνα τα νομικά κενά που δεν επιτρέπουν την ουσιαστική αντιμετώπιση της πειρατείας.• Χρειάζεται ενίσχυση των μέτρων προστασίας πλοίων, πληρώματος και εμπορευμάτων ακόμα και με πρόσθετο ένοπλο προσωπικό.Ο κ. Γ.Κουμουτσάκος ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου ανέφερε, μεταξύ άλλων: " Πριν από κάποια χρόνια κανείς δε θα μπορούσε να προβλέψει την ταχύτητα της εξέλιξης, εξάπλωσης και κλιμάκωσης του φαινομένου της πειρατείας σε μια θαλάσσια περιοχή υψηλής στρατηγικής σημασίας για το διεθνές εμπόριο, που ξεκινά ανοικτά της Σομαλίας στον κόλπο του Αντεν ως την Αραβική Θάλασσα και σε απομακρυσμένα σημεία του Ινδικού Ωκεανού. Μέσω αυτής διακινείται το 20% και πλέον του παγκόσμιου εμπορίου και το 12-15% του αργού πετρελαίου. Αυτή τη στιγμή εκατοντάδες ναυτικοί με οικογένειες, παιδιά, συγγενείς, φίλους και όνειρα ζουν μέσα σε μια συνεχή αγωνία μη γνωρίζοντας πότε και εάν θα απελευθερωθούν, εάν θα ζήσουν ή θα πεθάνουν. Τώρα είναι η στιγμή να δράσουμε αποφασιστικά".Εκπροσωπώντας την Προεδρία της ΕΕ η Πολωνή Υπουργός για τις Θαλάσσιες Υποθέσεις κ.A.Wypych-Namiotko επιβεβαίωσε την ανησυχητική άνοδο των κρουσμάτων πειρατείας αναφέροντας συγκεκριμένα ότι μόνο τον τελευταίο χρόνο έχει παρατηρηθεί αύξηση κατά 27% ενώ στο θέμα της χρήσης ένοπλων φρουρών ανέφερε ότι δεν συνιστάται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.Από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο κ.C.Trelawny, επεσήμανε ότι οι πραγματικές αιτ
Keywords
Τυχαία Θέματα