Η τεχνολογία της Siemens «σηματοδοτεί» τη σύνδεση της Ευρώπης με την Ασία

22:50 12/11/2013 - Πηγή: PC Nea
Οι Τουρκικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι εγκαινίασαν το μήκους σχεδόν 13 χιλιομέτρων τούνελ του Μαρμαρά στην Κωνσταντινούπολη στις 29 Οκτωβρίου. Η Siemens παρείχε εξ’ολοκλήρου τις τεχνολογίες σηματοδότησης και ελέγχου στο έργο.

Το τούνελ αποτελεί το κέντρο ενός από τα μεγαλύτερα έργα συγκοινωνιακών υποδομών στον κόσμο. Από το βυθό του Βοσπόρου, ενώνονται πλέον οι γραμμές ταχείας διέλευσης της Ευρωπαϊκής πλευράς της Κωνσταντινούπολης με αυτές της Ασιατικής πλευράς της πόλης. Με δρομολόγια κάθε δύο λεπτά, τα τραίνα
θα μεταφέρουν μέχρι και 75.000 επιβάτες κάθε ώρα μέσω του νέου τούνελ που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.

Με σχεδόν 15 εκατομμύρια κατοίκους, η Κωνσταντινούπολη είναι μια από τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου. Προηγουμένως, η σύνδεση μεταξύ των δύο πλευρών της πόλης πραγματοποιούνταν μόνο ακτοπλοϊκά, με τα πλοιάρια που διέσχιζαν το Βόσπορο, και οδικά μέσω των δύο γεφυρών. Σε μια προσπάθεια να μειωθεί το χρόνιο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης με τις συνεπακόλουθες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, η κυβέρνηση της χώρας επεκτείνει ευρέως τις υποδομές αστικών συγκοινωνιών. Η Siemens αυτοματοποίησε τις υπηρεσίες ταχείας διέλευσης για το νέο τούνελ με ένα αυτόματο radio-based σύστημα ελέγχου για τα τραίνα (Trainguard Sirius), με ηλεκτρονική σύμπλεξη (Trackguard Westrace) και με το σύστημα ελέγχου των επιχειρήσεων (Controlguide Rail 9000), το οποίο παρακολουθεί την κίνηση και ελέγχει τις συμπλέξεις και τις υποδομές.

Σε δεύτερη φάση, το τούνελ θα επεκταθεί για να υποστηρίξει και τα επιβατικά τραίνα που καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, πέρα από τις υπηρεσίες ταχείας διέλευσης. Το 2015, το τούνελ του Μαρμαρά θα αποτελεί την πρώτη σιδηροδρομική σύνδεση κανονικής γραμμής μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Η γραμμή θα διαθέτει συνολικό μήκος 76 χιλιομέτρων. Τότε, ο χρόνος που θα χρειάζεται για την απόσταση μεταξύ των πόλεων του Gebze και του Halkali θα μειωθεί στο μισό, φτάνοντας περίπου τη μία ώρα και τριάντα λεπτά. Η Siemens έχει ήδη αυτοματοποιήσει τη σήραγγα για τη λειτουργία της κύριας γραμμής καθώς εγκατέστησε το Επίπεδο 1 του Ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου τραίνων (European Railway Traffic Management System).

Επιπλέον, η Siemens εξόπλισε τη Γραμμή 1 του Μετρό της Κωνσταντινούπολης με τεχνολογία σιδηροδρομικής σηματοδότησης και επικοινωνιών. Η εταιρεία παρείχε και τα συστήματα ελέγχου και σηματοδότησης για την επέκταση της ίδιας γραμμής, μήκους 21 χιλιομέτρων – έργο που της ανατέθηκε το 2012. Στον τομέα της κύριας γραμμής, η Siemens εγκατέστησε το σύστημα σηματοδότησης ETCS σε τμήματα της γραμμής Bandirma – Menemen και στο δρομολόγιο που ενώνει το βιομηχανικό κέντρο του Ικονίου με την πρωτεύουσα της Άγκυρας, μια από τις σημαντικότερες σιδηροδρομικές γραμμές στην Τουρκία.

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.siemens.com/press/Marmaray
Keywords
Τυχαία Θέματα