Εξοικονομήσεις ύψους 8,5 εκατ. ευρώ στο Υπουργείο Υγείας

Εξοικονομήσεις ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, για την περίοδο 2013 μέχρι 2014, έχει καταφέρει να επιτύχει το Υπουργείο Υγείας με την εφαρμογή του Σχεδίου Παροχής Οικονομικής Αρωγής για τις Υπηρεσίες Υγείας που δεν προσφέρονται στο δημόσιο τομέα.

Με την εφαρμογή του Σχεδίου Παροχής Οικονομικής Αρωγής για τις Υπηρεσίες Υγείας που δεν προσφέρονται στο δημόσιο τομέα, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και ακολουθούνται, τα μέτρα που έχει λάβει το Υπουργείο Υγείας και η Γενική Διεύθυνση για εξορθολογισμό των δαπανών, το Υπουργείο έχει καταφέρει να πετύχει

εξοικονόμηση στις δαπάνες του δημοσίου χρήματος, χωρίς ωστόσο, να κατεβάσει την ποιότητα.

Σε δηλώσεις της, μετά από την παρουσίαση του Σχεδίου Παροχής Οικονομικής Αρωγής για τις Υπηρεσίες Υγείας που δεν προσφέρονται στο δημόσιο τομέα, η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας, Χριστίνα Γιαννάκη, είπε πως το Υπουργείο Υγείας “έχει πετύχει εξοικονόμηση δαπανών, η οποία έχει γίνει με πολύ κόπο και μόχθο, όχι φυσικά για να κατεβάσουμε την ποιότητα, αλλά απλούστατα σύμφωνα με τα κονδύλια, τα οποία εμείς είχαμε, θα έπρεπε να κάνουμε μια εξοικονόμηση δαπανών δημοσίου χρήματος, να βοηθήσουμε περισσότερους συνανθρώπους μας είτε στέλλοντας αυτούς τους ανθρώπους στον ιδιωτικό τομέα, είτε στο εξωτερικό και προσπαθώντας να βάλουμε κάποιες νέες καινοτομίες για το καλό των ασθενών”.

Σημείωσε ότι “μέχρι τώρα γίνονταν σπατάλες σε βάρος των ασθενών”, διαβεβαιώνοντας ωστόσο ότι σήμερα αυτό το πράγμα έχει εξαλειφθεί.

Σε ερώτηση σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού του “κουπονιού”, που αφορά τα καρδιοχειρουργικά περιστατικά, η κ. Γιαννάκη είπε πως αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική, αφού οι ασθενείς μπορούν να επιλέξουν να πάνε σε ένα από τα δύο ιδιωτικά νοσηλευτήρια, με τα οποία συνεργάζεται το Υπουργείο και με την τιμή την οποία αποφάσισε το Υπουργείο Υγείας.

Ερωτηθείσα αν ο θεσμός του “κουπονιού” είναι παράτυπος, η κ. Γιαννάκη είπε: “Όχι. Δεν είναι καθόλου παράτυπο. Αυτή η διαδικασία του κουπονιού είναι μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της προσφοράς”.

Πρόσθεσε πως το Υπουργείο Υγείας έχει τη σύμφωνο γνώμη του Γενικού Ελεγκτή και της Νομικής Υπηρεσίας.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η κ. Γιαννάκη είπε πως από την ημέρα της εφαρμογής του κουπονιού, στις 09/04/2015, το 81%, δηλαδή 105 περιστατικά έχουν σταλεί στον ιδιωτικό τομέα με τη συγκεκριμένη διαδικασία, συμπληρώνοντας πως με την εφαρμογή αυτή μειώθηκε η γραφειοκρατία, ενισχύθηκε η διαφάνεια και εξοικονομήθηκαν πόροι.

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες στις μετακλήσεις ειδικών από το εξωτερικό συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εισιτηρίων και της διαμονής, η κ. Γιαννάκη είπε πως “έχουν μειωθεί αισθητά”, σημειώνοντας ότι το 2014 δαπανήθηκαν μόνο €388.799, ενώ το υπό αναφορά κονδύλι το 2013 επιβαρύνθηκε με το ποσό των €817.033,37.

Μιλώντας για τη συχνότητα των μετακλήσεων τόσο από ειδικούς ιατρούς του εξωτερικού, όσο και από Κύπρο από την 1η Ιανουαρίου 2015 μέχρι την 31η Αυγούστου 2015, η Γενική Διευθύντρια ανέφερε ότι το Υπουργείο Υγείας είχε στο σύνολο 86 μετακλήσεις, με τις δύο κύριες κατηγορίες να κατέχουν το 56% των περιστατικών, δηλαδή 24 ωτορινολαρυγγολογικά περιστατικά και 22 περιστατικά εμβολισμών.

Επίσης, είπε πως από την 01/01/2015 μέχρι τις 31/08/2015 το Υπουργείο μερίμνησε για τη μεταφορά 15 περιστατικών που έχουν διακομιστεί στο εξωτερικό με air ambulance (αεροπορικό ασθενοφόρο), ενώ πρόσθεσε πως αντιμετωπίστηκαν άμεσα πολύ σοβαρά και επείγοντα περιστατικά με αυθημερόν μεταφορά σε κέντρα του εξωτερικού.

Η κ. Γιαννάκη τόνισε πως “κάθε περιστατικό είναι μοναδικό και τυγχάνει ειδικής μεταχείρισης”.

Κληθείς να σχολιάσει το περιστατικό με το δίχρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Πάφου και τη λάθος διάγνωση που του έγινε, η κ. Γιαννάκη είπε πως έχουν δοθεί οδηγίες και έχει ανοιχθεί μια διοικητική έρευνα.

“Μόλις έχουμε το πόρισμα αυτής της έρευνας εμείς θα το ανακοινώσουμε. Εάν δεν γίνει μια έρευνα και αν δεν ληφθούν καταθέσεις και αν δεν ακούσουμε όλες τις πλευρές δεν μπορεί κανένας να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα”, κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα