Φουρτούνες στα λιμάνια

Σε 24ωρη απεργία κατέρχονται οι εργαζόμενοι σε Λεμεσό και Λάρνακα
Πυρά κατά των συντεχνιών εξαπέλυσαν χθες ΟΕΒ και ΚΕΒΕ, καλώντας το κράτος να επέμβει και τους εργαζομένους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων

Σε 24ωρη απεργία κατέρχονται αύριο οι εργαζόμενοι στα λιμάνια Λεμεσού και Λάρνακας, οι οποίοι ετοιμάζονται να

«εκδράμουν» έξω από τη Βουλή, την ώρα που εντός του Κοινοβουλίου θα συνεδριάζει η Επιτροπή Συγκοινωνιών. Το αίτημα των συντεχνιών αφορά το πάγωμα των διαδικασιών αποκρατικοποίησης αφού, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, εν μέσω οικονομικής κρίσης δεν θα βοηθούσε σε καμία περίπτωση στην ανάπτυξη των λιμανιών αλλά ούτε και σε μια εισπρακτική πολιτική, όπως αυτή εκφράζεται στο μνημόνιο.

«Οι συντεχνίες θα αναμένουν τα αποτελέσματα της συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για να επανεξετάσουν την κατάσταση, χωρίς να αποκλείεται η κλιμάκωση των μέτρων», καταλήγει η ανακοίνωση. Η απόφαση αυτή, πάντως, προκάλεσε την οργίλη αντίδραση της ΟΕΒ και του ΚΕΒΕ, ενώ αναμένεται πως θα επιφέρει και σημαντικό οικονομικό κόστος για τη χώρα μας, λόγω των καθυστερήσεων που θα προκύψουν στη φορτο-εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων από τα πλοία.

Νομοθετική ρύθμιση απεργιών
Η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) με χθεσινή της ανακοίνωση τονίζει πως η συνεχής περιφρόνηση από τις συντεχνίες τών υπό αποκρατικοποίηση Ημικρατικών Οργανισμών όλων των εργασιακών θεσμίων, με τις συνεχείς και διαδοχικές απεργιακές κινητοποιήσεις κατά παράβαση κάθε κανόνα εργασιακών σχέσεων, δεν επιτρέπει κανένα περιθώριο περαιτέρω καθυστέρησης. Η νομοθετική ρύθμιση της απεργίας στις ουσιώδεις υπηρεσίες είναι πλέον μονόδρομος και η ΟΕΒ θα ενεργοποιήσει αμέσως σχετική πρωτοβουλία.

«Για μιαν ακόμα φορά οι συντεχνίες των εργαζομένων στα λιμάνια Λεμεσού και Λάρνακας αποφάσισαν την 24ωρη παράλυση της οικονομικής δραστηριότητας και τον θαλάσσιο αποκλεισμό ολόκληρης της χώρας, με αίτημα την ακύρωση της αποκρατικοποίησης των λιμανιών. Αυτή είναι η πολλοστή φορά που οι προνομιούχοι των λιμανιών προκαλούν ζημιά σε σωρεία επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Είναι ακόμα η πολλοστή φορά που με τις ετσιθελικές συμπεριφορές τους προκαλούν τον διασυρμό της Κύπρου. Το Κράτος δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται να παραμένει ανήμπορος θεατής στην ανευθυνότητα και κοινωνική αναλγησία μικρών συνδικαλιστικών πυρήνων, που ομηροποιούν κοινωνία και οικονομία με αίτημα τη διαιώνιση των προνομίων τους σε βάρος όλων των υπολοίπων», καταλήγει η ΟΕΒ.

Εκβιασμό βλέπει το ΚΕΒΕ
Στη δική του ανακοίνωση, το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΚΕΒΕ) κάνει λόγο για εκβιασμό προς την Κυβέρνηση, αλλά και προς την οικονομία από την απόφαση των συντεχνιών να προκηρύξουν 24ωρη απεργία στα λιμάνια. «Είναι πρωτοφανές, λίγες μόνο ημέρες μετά το ξεμπλοκάρισμα που υπήρξε με το θέμα των εκποιήσεων και του πλαισίου αφερεγγυότητας, ομάδες εργαζομένων να οδηγούν την οικονομία σε πισωγύρισμα, με όλες τις συνεπακόλουθες αρνητικές επιπτώσεις.

Το θέμα της προώθησης των αποκρατικοποιήσεων σε ΑΗΚ, ΑΤΗΚ και Αρχή Λιμένων έχει συμφωνηθεί με την Τρόικα και αποτελεί προαπαιτούμενο για ομαλή εξέλιξη του Προγράμματος για την οικονομία. Η κάθε αναβολή, καθυστέρηση ή κωλυσιεργία θα οδηγεί σε εμπόδια και προσκόμματα για το Πρόγραμμα, με τις γνωστές συνέπειες για το σύνολο της οικονομίας.

Οι νέες αρνητικές εξελίξεις στην Αρχή Λιμένων αποτελούν αντιγραφή των όσων έπραξαν πρόσφατα οι συντεχνίες στην ΑΗΚ», προσθέτει το ΚΕΒΕ και καλεί την Κυβέρνηση και τα κόμματα να σταματήσουν να προσπαθούν να τετραγωνίσουν τον κύκλο και να προχωρήσουν με βάση τον συμφωνημένο Οδικό Χάρτη στην αποκρατικοποίηση της ΑΗΚ, της ΑΤΗΚ και της Αρχής Λιμένων. Καλεί, ταυτόχρονα, τις συντεχνίες να αρθούν στο ύψος των κρίσιμων περιστάσεων που διέρχεται η οικονομία και ο τόπος.

«Το ΚΕΒΕ διαμηνύει προς τους εργαζομένους ότι ιδιοκτήτες των Ημικρατικών Οργανισμών είναι το σύνολο του κυπριακού λαού και όχι μόνο οι εργαζόμενοι σ’ αυτούς και, ως εκ τούτου, αυτό που προέχει και έχει σημασία είναι το πώς οι Οργανισμοί αυτοί εκσυγχρονίζονται, αναβαθμίζονται και γίνονται πιο αποδοτικοί προς όφελος του συνόλου των πολιτών αυτής της χώρας και όχι μιας μερίδας ανθρώπων που ήδη απολαμβάνουν υπερπρονόμια. Ο ετσιθελισμός, οι εμμονές και οι απαρχαιωμένες απόψεις τους δεν μπορούν να βάλουν φρένο στον εκσυγχρονισμό των δομών και του μοντέλου της οικονομίας μας», καταλήγει το Επιμελητήριο.

Έκκληση για αναστολή
Πάντως, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης, τοποθετούμενος, με γραπτή δήλωση, επί της προκηρυχθείσας απεργίας στα λιμάνια, επαναλαμβάνει ότι οι εργασιακές διαφορές λύνονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και όχι με απεργίες και απευθύνει έκκληση προς τις συντεχνίες για αναστολή των απεργιακών μέτρων που εξαγγέλθηκαν για αύριο. Προσθέτει ότι η προκήρυξη απεργιών όχι μόνο δεν λύνει προβλήματα, αλλά προκαλεί περισσότερα, καθώς πλήττει έναν ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα όπως αυτός των λιμανιών, σε καιρούς κρίσιμους για την κυπριακή οικονομία, η οποία βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης.

Τονίζει ότι ήδη συναντήθηκε πολλές φορές με τους εργαζομένους, τους οποίους και διαβεβαίωσε, με ξεκάθαρο τρόπο, ότι θα διασφαλιστούν τα δικαιώματά τους. «Γι' αυτόν τον σκοπό, άλλωστε, έχει συσταθεί και η Μεικτή Συμβουλευτική Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των εργαζομένων», συνεχίζει, προσθέτοντας ότι «γι' αυτούς ακριβώς τους λόγους, θα ήθελα να απευθύνω έκκληση προς τις συντεχνίες και τους εργαζομένους, όπως αναστείλουν τα απεργιακά μέτρα που έχουν προκηρύξει για αύριο».
_______________________

Ερωτήματα για φιλικούς διακανονισμούς σε έργα στο παλιό και νέο λιμάνι Λεμεσού
Η βουλευτής του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου δήλωσε χθες ότι εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τους φιλικούς διακανονισμούς, που έχουν γίνει με εργολάβους, οι οποίοι ανέλαβαν έργα για το παλιό και το νέο λιμάνι Λεμεσού, καθώς και ερωτήματα όσον αφορά τον προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου, για πολύ αυξημένες επενδυτικές δαπάνες.

Σε δηλώσεις της, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, η οποία εξέτασε την ετήσια έκθεση του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας του Υπουργείου Μεταφορών, για το 2013, η κ. Χαραλαμπίδου είπε: «Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα. Εντοπίσαμε ότι στον προϋπολογισμό της ΑΛΚ προβλέπονται πολύ αυξημένες επενδυτικές δαπάνες και αυτό συμβαίνει τη στιγμή που υποτίθεται θα υπάρξει ιδιωτικοποίηση και θα έρθουν ιδιώτες επενδυτές. Αν λοιπόν», διερωτήθηκε, «θα έρθουν ιδιώτες επενδυτές, για ποιο λόγο να πληρώνει για επενδύσεις ο Κύπριος φορολογούμενος και μάλιστα αυτού του επιπέδου; Δεν έχουμε λάβει ικανοποιητικές απαντήσεις γι' αυτό».

Σε ό,τι αφορά το θέμα των φιλικών διακανονισμών, που έχουν γίνει με εργολάβους, που ανέλαβαν έργα για το παλιό και το νέο λιμάνι Λεμεσού, είπε συγκεκριμένα ότι «υπήρχε σύμβαση αξιοποίησης και ανάπλασης του χερσαίου χώρου στο παλιό λιμάνι Λεμεσού και υπήρχε σύμβαση ανέγερσης αίθουσας επιβατών στο νέο λιμάνι Λεμεσού», για να προσθέσει ότι «και για τις δύο εργασίες η πρόοδος των έργων είχε παρουσιάσει πάρα πολλές καθυστερήσεις και μάλιστα η συμπλήρωσή τους ήταν ανέφικτη στο πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα το οποίο είχε τεθεί». «Για την ανάπλαση του χερσαίου χώρου στο παλιό λιμάνι Λεμεσού το συμβόλαιο ανερχόταν στα 17.877.220 εκατομμύρια.

Για το δεύτερο έργο, το συμβόλαιο ανερχόταν στα 14.433.012 εκατομμύρια. Το χρονικό διάστημα εκτέλεσης του καθενός από αυτά τα έργα ήταν δύο χρόνια. Τον Μάιο του 2013 η ΑΛΚ υπέγραψε με ανάδοχο έργου, για την ανάπλαση του χερσαίου χώρου, συμπληρωματική συμφωνία, για να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τις 30/8/2013, χωρίς να εγερθούν οποιεσδήποτε απαιτήσεις για οικονομικές αποζημιώσεις, στα πλαίσια όπως μας είπαν φιλικού διακανονισμού», ανέφερε.

Συνέχισε λέγοντας ότι «τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2013 η ΑΛΚ παραχώρησε στον ανάδοχο άλλες δυο παρατάσεις στην ημερομηνία παράδοσης των εργασιών, χωρίς αποζημιώσεις, ενώ τον Μάρτιο του 2014 υπέγραψε με τον ανάδοχο δεύτερη συμπληρωματική συμφωνία, στα πλαίσια και πάλι, όπως μας, είπαν φιλικού διακανονισμού, μεταθέτοντας την ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών για τις 15 Μαρτίου του 2014».

Όσον αφορά το έργο της αίθουσας επιβατών στο νέο λιμάνι Λεμεσού, η κ. Χαραλαμπίδου είπε πως «ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΑΛΚ μάς πληροφόρησε ότι η συμπλήρωση του έργου από τον ανάδοχο μέχρι τις 16 Ιουνίου του 2014 ήταν ανέφικτη και ως εκ τούτου η Αρχή θα εφάρμοζε τις πρόνοιες του συμβολαίου, για αποκοπή ρήτρας καθυστέρησης. Δεν έγινε αυτό. Αντιλαμβάνεστε», είπε, «ότι εγείρονται ερωτήματα γι' αυτούς τους φιλικούς διακανονισμούς. Άλλοι επέρριπταν ευθύνες στους αρχιτέκτονες, άλλοι επέρριπταν ευθύνες σε συμβούλους μηχανικούς. Η ουσία είναι ότι το έργο δεν παραδιδόταν. Υπήρχαν ρήτρες συμβολαίων, αλλά ουδέποτε αιτήθηκε η Δημοκρατία αυτές τις αποζημιώσεις».

Keywords
απεργια, οεβ, κεβε, βουλη, συγκοινωνιες, μνημονιο, σωρεία, κυπρος, αηκ, τροικα, απεργιες, ακελ, ιουνίου, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , απεργια μμμ, απεργια 17 δεκεμβριου, απεργια υπα, απεργιες αυριο, απεργιες σημερα, απεργια 1 μαρτιου, απεργια 2 μαρτιου, απεργια 3 μαρτιου, απεργια 4 μαρτιου, απεργια 8 μαρτιου, απεργια 9 μαρτιου, απεργια 10 μαρτιου, απεργια 17 μαρτιου, απεργια μμε, παραταση φορολογικων δηλωσεων, απεργια 11 μαιου, απεργια 9 ιουνιου, απεργια 15 ιουνιου, απεργια 28 ιουνιου, απεργια 29 ιουνιου, απεργια 5 οκτωβριου, απεργια 10 οκτωβριου, απεργια 19 οκτωβριου, απεργια 20 οκτωβριου, νεα κυβερνηση, Καλή Χρονιά, μνημονιο 2, κοινωνικη συμφωνια, θεμα εκθεσης 2012, απεργια 6 νοεμβρίου, απεργια 8 νοεμβριου, μνημονιο 3, κοινωνια, κομματα, αποτελεσματα, ημερομήνια, δημητριαδης, το θεμα, αηκ, δημοκρατια, θεμα, κυπρου, οικονομια, πλαισιο, προγραμμα, υψος, ωρα, ακελ, βρισκεται, γινει, γινονται, δευτερο, διαστημα, δηλωση, δηλωσεις, δικη, εγινε, ειπαν, ειπε, ειρηνη, εκθεση, εμμονες, εργα, εξελιξη, επενδυσεις, ζημια, υπηρεσιες, υπηρχαν, κεβε, κυβερνηση, λογο, οεβ, ουσια, οφελος, πλοια, προβληματα, ρυθμιση, συγκεκριμενα, σωρεία, φορα, δικαιωματα, χωρα, ιδιαιτερα, ιουνίου, ομαδες
Τυχαία Θέματα