Η εναλλακτική που μελετούν για τιμωρία αντί του 300αρικου απ'τις κάμερες

Μετά από σχεδόν δύο χρόνια εφαρμογής του συστήματος φωτοεπισήμανσης ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης εξέφρασε την πρόθεση του για τροποποίηση της νομοθεσίας.

Μιλώντας στο Μεσημέρι και Κάτι ανέφερε ότι «η προσπάθεια είναι να συνεχίσουμε να έχουμε καλά αποτελέσματα όσο αφορά τη μείωση των οδικών ατυχημάτων και τους θανάτους στους δρόμους.

Ταυτόχρονα στόχος είναι να απαλύνουμε αυτή τη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τη ψυχολογική επιβάρυνση που νιώθουν οι πολίτες όταν κινούνται στους δρόμους που ουσιαστικά δεν βοηθά καθόλου ούτε τους ίδιους ούτε τους στόχους μας. Επιπλέον επιβαρύνουν

και την κυκλοφοριακή συμφόρηση διότι δεν τους επιτρέπει να κινούνται με άνεση και εμπιστοσύνη στο οδήγημα τους.

Είναι όλοι σύμφωνοι τόσο η Υπουργός Δικαιοσύνης όσο και ο Αρχηγός της Αστυνομίας ότι έφτασε η ώρα μετά από την πρώτη εμπειρία που είχαμε με τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης να ξαναδούμε αυτά τα θέματα και να τα διορθώσουμε».

Δείτε επίσης: «Όσοι εμποδίζουν τις κάμερες, βάζουν σε κίνδυνο οδηγούς- Πρόστιμο €5.000»

Για παράδειγμα όπως ανέφερε, «η παραβίαση του κόκκινου είναι ένα πράγμα όταν το αυτοκίνητο περάσει και διακινδυνεύσει ο οδηγός που έρχεται από την άλλη πλευρά και άλλο όταν πατήσει την γραμμή. Είναι διαφορετικά αυτά τα παραπτώματα και δεν μπορώ να σκεφτώ ότι το να πατήσω την γραμμή είναι 300 ευρώ πρόστιμο και να περάσει όλο το αυτοκίνητο και να διακινδυνεύσει όλος ο κόμβος εκεί να είναι το ίδιο το παράπτωμα. Αυτά νομίζω μπορούμε να τα ρυθμίσουμε».

Συμπλήρωσε ότι θα πρέπει να εξετάσουν διάφορες επιλογές. «Θα πρέπει να εντοπίσουμε τα παραπτώματα που έχουν καταγράψει οι κάμερες και να αξιολογηθεί η επικινδυνότητα τους και αναλόγως και το πρόστιμο. Δεν θέλουμε να πατάνε την γραμμή αλλά όχι να είναι 300 ευρώ το πρόστιμο.

Ερωτηθείς για τα απλήρωτα πρόστιμα είπε ότι «είναι 42% το ποσοστό των πολιτών που δεν πάνε να παραλάβουν τα πρόστιμα τους, αυτό δεν θα το αφήσουμε έτσι γιατί προωθεί μια αντίληψη ανομίας και σίγουρα είναι εντελώς αντίθετο με αυτό που θέλουμε να επικρατήσει στους δρόμους. Μελετούμε μέτρα για να λυθεί αυτό το πράγμα οριστικά. Ένα από τα μέτρα που μελετούμε είναι να επιβαρύνεται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος με μια σημείωση ότι υπάρχει πρόστιμο και δεν θα ανανεώνεται αν δεν πληρωθεί το πρόστιμο. Είναι μια σκέψη δεν ξέρω αν θα εφαρμοστεί».

Επόμενος στόχος η Λεμεσός για «Park and Ride»

Για το «Park and Ride» ανέφερε ότι ο επόμενος στόχος είναι να βοηθηθεί η Λεμεσός.

«Γεμίζουν τα λεωφορεία εμείς θα εξυπηρετήσουμε όλους όσους θέλουν να κινηθούν σε αυτή τη διαδρομή και ελπίζουμε αυτή η συνήθεια να εμπεδωθεί και να δούμε να εδραιώνεται αυτή η χρήση του λεωφορείου και να μπορέσουμε να κτίσουμε σε αυτή τη δράση για να έχουμε μια αποτελεσματική κατάσταση.
Ο αμέσως επόμενος στόχος είναι να βοηθήσουμε τη Λεμεσό με την ίδρυση  «park and ride» και διαδρομές μεταξύ αυτών και του κέντρου το συντομότερο δυνατό γιατί στη Λεμεσό υπάρχει χειρότερο πρόβλημα από τη Λευκωσία» είπε ο υπουργός.

Την ίδια ώρα ο Δήμος Ύψωνα σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και την ΕΜΕΛ, θα παραθέσει Δημοσιογραφική Διάσκεψη με θέμα «Έναρξη κυκλικών διαδρομών λεωφορείων εντός Δήμου Ύψωνα ». Στην διάσκεψη θα παρακαθίσουν ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέξης Βαφειάδης και ο Δήμαρχος Ύψωνα κ. Παντελής Γεωργίου.  Η διάσκεψη θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 12.00π.μ., στο Δημοτικό Μέγαρο Ύψωνα.

Οι παραβάσεις που εντοπίζονται από τις κάμερες και οι ποινές

Η καταγραφή του κώδικα οδικής κυκλοφορίας από σταθερές και κινητές κάμερες τέθηκε σε εφαρμογή από τον Ιανουάριο του 2022 με τις παραβάσεις που εντοπίζονται από τις κάμερες να είναι συγκεκριμένες.

Οι κάμερες ενεργοποιούνται και ανιχνεύουν μόνο τις παραβάσεις του ορίου ταχύτητας, του κόκκινου σηματοδότη και της γραμμής στάσης.  Όμως αν ο οδηγός πιαστεί να παραβιάζει τα πιο πάνω θα μπορούν επιπλέον οι υπεύθυνοι να εντοπίσουν από τις φωτογραφίες αν ο οδηγός κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου, δεν φέρει ζώνη ασφαλείας ή και αν δεν γίνεται χρήση προστατευτικού κράνους από μοτοσυκλέτες.

Τα πρόστιμα:

Ζώνη ασφαλείας €150 (επανάληψη εντός 3 ετών €300)

Χρήση τηλεφώνου €150 (επανάληψη εντός 3 ετών €300)

Μη συμμόρφωση με τον φωτεινό σηματοδότη  -κόκκινο €300

Μη χρήση προστατευτικού κράνους €200(επανάληψη αδικήματος εντός 3 ετών €300)

Παράβαση της γραμμής αναμονής στα φώτα τροχαίας €25

Τι ισχύει για το όριο ταχύτητας

Για το όριο ταχύτητας ισχύει η «χάρη» του 10% +2 χιλιόμετρα.

Για παράδειγμα εκεί όπου το όριο ταχύτητας είναι 50 στα 58 χιλιόμετρα, ο οδηγός καταγγέλλεται. Όπου το όριο ταχύτητας είναι 65 χιλιόμετρα, ο οδηγός καταγγέλλεται στα 74 χιλιόμετρα. Αυτό ισχύει στις περιοχές όπου τα όρια ταχύτητας είναι 30, 50 και 65 χιλιόμετρα.

Διαβάστε επίσης: Βουλευτές πήραν το «Park and Ride» και έφτασαν στη Βουλή σε 18 λεπτά

Keywords
Τυχαία Θέματα