Μελέτη για αποβάθρα στο Λιμανάκι Πάφου ζητεί ο ΥΠΣΥΓΚ

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών αναμένει τα αποτελέσματα μελέτης μέχρι τα τέλη Απριλίου, πριν λάβει αποφάσεις αναφορικά με τη δημιουργία σταθερής αποβάθρας στο λιμάνι της Κάτω Πάφου, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων, αλλά και τουριστών.

Το θέμα της αναβάθμισης των λιμανιών της Πάφου και του Λατσιού συζητήθηκε σήμερα, κατά τη συνεδρία της Επιτροπής Συγκοινωνιών της Βουλής,

στην παρουσία του Υπουργού Συγκοινωνιών Μάριου Δημητριάδη, του Δημάρχου Πάφου, φορέων και αρχών της περιοχής.

Παράλληλα, συζητήθηκε και το θέμα της κατασκευής της μαρίνας της Πάφου, στην περιοχή Πότιμα, με τους τοπικούς φορείς και τα μέλη της Επιτροπής να εκφράζουν δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση που παρατηρείται λόγω δικαστικών διαδικασιών.

Σε δηλώσεις του ο κ. Δημητριάδης, είπε ότι ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τη μελέτη που ανατέθηκε με τη διαδικασία της ανάθεσης σε οίκο ως προς τη δημιουργία σταθερής αποβάθρας στην Κάτω Πάφο.

Η μελέτη αναμένεται να καταδείξει το κόστος της κατασκευής, αλλά και τα ενδεχόμενα έσοδα που θα προκύψουν.

Αναμένουμε τα αποτελέσματα μέχρι τέλος Απριλίου και μετά θα αξιολογήσουμε πώς θα προχωρήσουμε, είπε ο Υπουργός.

Συμπλήρωσε πως «είναι σημαντικό να κάνουμε κάτι για το λιμανάκι της Πάφου», ώστε να αυξηθούν τα κρουαζιερόπλοια και τα έσοδα από τον τουρισμό.

Αναφορικά με το λιμάνι του Λατσιού, είπε ότι υπάρχει σύγχυση ως προς τη διαχείρισή του, καθώς το λιμάνι και οι υποδομές του είναι κάτω από τη διαχείριση της ΑΛΚ, όμως η διαχείριση του ίδιου του λιμανιού είναι υπό τον ΚΟΤ και το Τμήμα Αλιείας.

Ο κ. Δημητριάδης είπε ότι προτίθεται να καταθέσει πρόταση στο Υπουργικό εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους, για να τελειώσει η σύγχυση αυτή και να γίνει πιο ορθολογιστική η διαχείρισή του.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών Αντώνης Αντωνίου είπε ότι το θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των λιμανιών εκκρεμεί εδώ και 7 χρόνια, και εξαιτίας αυτού δεν μπορούν να προχωρήσουν οποιαδήποτε έργα υποδομής.

Αναφορικά με το θέμα της αποβάθρας στο λιμανάκι της Κάτω Πάφου, ο κ. Αντωνίου κάλεσε τα Υπουργεία να προχωρήσουν με την κατασκευής της, για την προσέλκυση τουριστικών σκαφών.

Ως προς τη μαρίνα στην περιοχή Πότιμα, ο κ. Αντωνίου είπε ότι αν και η προσφοροδότηση έγινε το 2007, το θέμα εκκρεμεί ακόμη, καθώς έχει εγκλωβιστεί σε δικαστικές διαδικασίες.

Είπε ότι αν και το Υπουργείο μπορούσε να υπογράψει τη σύμβαση από το 2009, δεν το έπραξε με πρόσχημα την αποφυγή πιθανής καταβολής αποζημιώσεων, για να προσθέσει ότι «έχει εγκληματήσει εις βάρος της ανάπτυξης της Πάφου και εις βάρος της οικονομίας του τόπου».

Συμπλήρωσε ότι το έργο κινδυνεύει να οδηγηθεί στις ελληνικές καλένδες, ενώ το κράτος έχει απολέσει 7,2 εκ. λίρες από το ετήσιο ενοίκιο που θα εισέπραττε από την υπογραφή της συμφωνίας.

Ο κ. Αντωνίου κάλεσε τέλος το Ανώτατο Δικαστήριο να εκδικάσει την υπόθεση, ώστε είτε να προχωρήσει το έργο, είτε το Υπουργείο Εμπορίου να προκηρύξει νέα προσφορά.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης, είπε ότι τα έργα της Επαρχίας Πάφου πάνε «από αναβολή σε αναβολή» και «από κωλυσιεργία σε κωλυσιεργία» και διερωτήθηκε πόσα χρόνια χρειάζονται για να παρθούν αποφάσεις για τη μαρίνα και το λιμάνι της Πάφου, αλλά και το λιμάνι του Λατσιού.

Είπε ότι η Λεμεσός, η οποία συμπαρίσταται, έδωσε τη λύση στην περίπτωση της κατασκευής της μαρίνας της πόλης, όπου πολιτεία και επιχειρηματικός κόσμος ένωσαν δυνάμεις.

Κάλεσε τέλος την Κυβέρνηση «που είναι αποτελεσματική», να προχωρήσει με τις αποφάσεις και να λύσει τα προβλήματα στην Πάφο.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής ανέφερε από την πλευρά του ότι ζήτησε από τον Υπουργό Συγκοινωνιών να επιταχύνει τις διαδικασίες για την αναβάθμιση των δύο λιμανιών στην Κάτω Πάφο και το Λατσί και την υιοθέτηση τελεσίδικων αποφάσεων.

Ζητήσαμε επίσπευσή της κατασκευής της προβλήτας, που θα συμβάλει καθοριστικά στην προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στην Κάτω Πάφο, είπε ο κ. Φακοντής, λέγοντας ότι πέρυσι κατάφεραν να προσεγγίσουν 8 κρουαζιερόπλοια, αν και το ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγαλύτερο.

Αναφερόμενος στη μαρίνα της Πάφου, ο κ. Φακοντής είπε εξάλλου ότι παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση, η οποία «δημιουργεί ερωτηματικά».

«Η Πάφος παραμένει όμηρος των εταιρειών, των ομίλων που έχουν προσφοροδοτήσει για την κατασκευή της μαρίνας, αλλά και του Ανωτάτου Δικαστηρίου» είπε.

Εξέφρασε τέλος σεβασμό στην ανεξαρτησία του Δικαστηρίου, ζήτησε όμως την επίσπευση της εκδίκασης της υπόθεσης και είπε ότι το έργο, αξίας μισού δισ. ευρώ, θα βοηθήσει ιδιαίτερα την κατασκευαστική βιομηχανία της Πάφου.

Keywords
Τυχαία Θέματα