«Ψηλά παραμένουν τα τέλη δυο διαχειριστών του λιμανιού Λεμεσού»

Σοβαρά χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις υψηλές χρεώσεις δυο εκ των τριών διαχειριστών του λιμανιού της Λεμεσού, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, Παναγιώτης Χριστοδούλου, μιλώντας από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης των μελών του Συνδέσμου, στη Λεμεσό.


Συγκεκριμένα, και αναφερόμενος στην περίπτωση του διαχειριστή γενικού φορτίου και κρουαζιέρων, DP World Limassol, ο κ.Χριστοδούλου είπε πως το θέμα της υψηλής

ταρίφας βρίσκεται ενώπιον τεχνικής επιτροπής που διόρισε το αρμόδιο Υπουργείο ενώ τα τέλη επιβατών έχουν αυξηθεί από €2,28 που εισέπραττε η Αρχή Λιμένων πριν την εμπορικοποίηση, σε €5,00 ανά επιβάτη και από €16,00 ευρώ σε €25,00 ανά επιβάτη μονοήμερης παραμονής, "με την έγκριση της Κυβέρνησης".

Επιπρόσθετα, συνέχισε, τα "layover charges, από 300 ευρώ που προηγουμένως κατέβαλλαν κατά μέσον όρο τα πλοία, σήμερα καταβάλλουν κατά μέσον όρο 4-5 χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το μήκος τους".

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κάλεσε τους αρμόδιους όπως τα τέλη επαναμελετηθούν με στόχο τη μείωση τους, ενώ έκανε επίσης λόγο για σοβαρό πρόβλημα με την αδυναμία του διαχειριστή να εξυπηρετεί πέραν του ενός πλοίου γενικού φορτίου.

"Η καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση των πλοίων έφθασε μέχρι και τις τρεις μέρες, με τεράστιες οικονομικές συνέπειες", είπε και εξήγησε πως αυτή οφείλεται στην έλλειψη κινητών γερανών, αναγκαίου βοηθητικού εξοπλισμού και εκπαιδευμένου προσωπικού.

Εξέφρασε, ωστόσο, την πεποίθηση ότι η εξυπηρέτηση των πλοίων θα βοηθηθεί με την άφιξη, σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενός νέου κινητού γερανού.

Προβλήματα με τις χρεώσεις καταγράφει ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων και από πλευράς της P&O Maritime Limassol, θυγατρικής εταιρείας της DP World Limassol, αφού όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του, "η αρχική μας πρόβλεψη ότι τα τέλη της εταιρείας σε σχέση με την παροχή θαλάσσιων υπηρεσιών στα πλοία κάτω των 100 μέτρων είναι ψηλά και απαγορευτικά, έχει πλήρως επιβεβαιωθεί".

Επίσης, πρόσθεσε, τα τέλη χρήσης δεύτερου ρυμουλκού "που επίσης έχουν εγκριθεί από την Κυβέρνηση", έχουν τετραπλασιαστεί σε σχέση με προηγουμένως, καθώς η Αρχή Λιμένων χρέωνε χίλια ευρώ το δίωρο, ενώ η εταιρεία χρεώνει δυο χιλιάδες ευρώ την ώρα.

Ψηλά είναι και τα τέλη αγκυροβολίου που εισπράττει η εταιρεία, καθώς σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου, ενώ η Αρχή Λιμένων εισέπραττε 50 με 60 ευρώ ανά μέρα για κάθε αγκυροβολημένο πλοίο, η εταιρεία χρεώνει περί τα 400 με 500 ευρώ και ανάλογα με το μήκος των πλοίων.

"Τα ποσά αυτά είναι πολύ ψηλά και απαγορευτικά, αφού δεν δικαιολογείται τέτοια αύξηση στα λιμενικά τέλη, που αγγίζει το 500%, με αποτέλεσμα να χάνονται εργασίες υπέρ των γειτονικών μας ανταγωνιστικών λιμανιών", συμπλήρωσε.

Η παροχή υπηρεσιών των διαχειριστών και τα τέλη που εισπράττουν αποτελούν συχνά εστίες προστριβών και παρεξηγήσεων, είπε και εξέφρασε την ανάγκη για αναβάθμιση του ρόλου του ρυθμιστή για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Τη διαβεβαίωση ότι το Υπουργείο Μεταφορών εργάζεται ώστε τα όποια προβλήματα και δυσκολίες παρουσιάζονται να αντιμετωπίζονται, έδωσε ο νέος Γενικός Διευθυντής του, Σταύρος Μιχαήλ.

"Ως Υπουργείο εργαζόμαστε συστηματικά ώστε τα τυχόν προβλήματα και δυσκολίες που παρουσιάζονται, να αντιμετωπίζονται μέσα από διάλογο και από κοινού προσπάθειες με όλους τους εμπλεκομένους, έχοντας πάντα κατά του το δημόσιο συμφέρον και την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της λιμενικής βιομηχανίας", είπε.

Ανέφερε δε ότι οι προσπάθειες του κράτους για ανάπτυξη των λιμανιών συνεχίζονται και μετά την εμπορικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού και υπενθύμισε πως βρίσκεται σε εξέλιξη η προώθηση της ενιαίας ανάπτυξης της περιοχής του λιμένα και μαρίνας Λάρνακας, ενώ προωθούνται οι σχεδιασμοί σε ό,τι αφορά το λιμάνι Βασιλικού.

Επιπρόσθετα, συνέχισε, αναζητούνται λύσεις σε ό,τι αφορά στην καθιέρωση των λιμανιών μας ως διαμετακομιστικών κέντρων εμπορίου, καθώς και για την επαύξηση του ρόλου τους ως κέντρων διακίνησης επιβατών και κρουαζιερόπλοιων, διατηρώντας παράλληλα την πιο αποδοτική και αποτελεσματική εξυπηρέτηση του κυπριακού εμπορίου και άλλων δραστηριοτήτων, όπως την υποστήριξη του τομέα των υδρογονανθράκων.

Έξαλλου, ο Πρόεδρος του ΔΣ Αρχής Λιμένων Κύπρου, Πέτρος Κρασσάς, ανέφερε πως αποτέλεσμα της εμπορικοποίησης του λιμανιού της Λεμεσού, ήταν η μείωση των εμπορικών δραστηριοτήτων της Αρχής, του ανθρώπινου δυναμικού της και των εισοδημάτων της.

Ωστόσο, πρόσθεσε, "πέραν του επιχειρησιακού ρόλου που διατηρεί στα υπόλοιπα λιμάνια αλλά και στην περιοχή του λιμενικού σώματος, στο λιμανιού Λεμεσού, που παρέμεινε στη διαχείριση του κράτους, έχει να διαδραματίσει και ένα σημαντικό ρόλο, αυτόν της εποπτείας της παροχής των λιμενικών υπηρεσιών, μέσω του τμήματος ρυθμιστή, ιδιαίτερα όσον αφορά τα προβλήματα που παρουσιάζονται μετά την εμπορικοποίηση".

Σε χαιρετισμό του, ο Αντιπρόεδρος του ΚΕΒΕ, Γιώργος Δημητρίου, ανέφερε ότι η προσπάθεια που γίνεται από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την ορθολογική κοστολόγηση των υπηρεσιών που παρέχονται στον εμποροβιομηχανικό κόσμο, επιβεβαιώθηκε πρόσφατα στα πλαίσια της πρωτοβουλίας που ανέλαβε το Επιμελητήριο για καταγραφή και διαβίβαση των προβλημάτων που παρουσιάζονται, προς το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών, για άμεση επίλυση.

Σημείωσε ακόμη ότι, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας και μετά από συντονισμένες και έντονες προσπάθειες, τόσο προς το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και προς τους διαχειριστές του λιμανιού, "πετύχαμε να μειωθούν αρκετές χρεώσεις στο λιμάνι Λεμεσού".

Χαιρετισμό απηύθυνε, επίσης ο Πρόεδρος της ΟΕΒ, Χρίστος Μιχαηλίδης, ο οποίος εξήρε τη συμβολή του Συνδέσμου Ναυτικών πρακτόρων και εξέφρασε την προσδοκία του επιχειρηματικού και εργοδοτικού κόσμου στην περαιτέρω συνεισφορά του ναυτιλιακού κλάδου στην κυπριακή οικονομία.

Υπογράμμισε ακόμη πως η ΟΕΒ τάσσεται υπέρ της ομαλής διεξαγωγής των εργασιών και δραστηριοτήτων του κλάδου και ότι τα όποια απεργιακά μέτρα επηρεάζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των κυπριακών λιμανιών και έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία.

Η αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας της ΠΕΟ, Σωτηρούλα Χαραλάμπους είπε πως η Ομοσπονδία τάχθηκε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του λιμανιού της Λεμεσού "όχι λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων, δογματισμό και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα, που κάποιοι μας καταλογίζουν, αλλά είναι πεποίθηση μας ότι ο δημόσιο πλούτος και η εκμετάλλευση του πρέπει να γίνεται με τρόπο που να εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, να επωφελούνται οι πολλοί και ταυτόχρονα, αυτός ο πλούτος να υπόκειται σε δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο".

" Τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν μετά την ιδιωτικοποίηση και τα οικονομικά δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι κάθε άλλο παρά αντι-οικονομική και δογματική ήταν η θέση μας", συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής ΓΓ της ΣΕΚ Μιχάλης Μιχαήλ είπε πως, παρά την ανάκαμψη της οικονομίας και την εξαιρετική πορεία του τουρισμού, "εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην αγορά εργασίας, όπως είναι η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, η παραβίαση των συλλογικών συμβάσεων, η αδήλωτη εργασία, η φοροδιαφυγή, η χαμηλή παραγωγικότητα κ.α".

Είπε, επίσης ότι η Κύπρος θα πρέπει να επενδύσει στους τομείς που συναποτελούν τη γαλάζια οικονομία και την πράσινη ανάπτυξη και προς αυτή την κατεύθυνση, το Γενικό Συμβούλιο της ΣΕΚ, σε πρόσφατη συνεδρία του, έλαβε σχετική απόφαση με την οποίαν καλείται η Κυβέρνηση να επισπεύσει το βηματισμό της προς αυτή την κατεύθυνση.

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Πρόεδρος της Διεθνής Ναυτικής Ένωσης Ελλάδας Φίλιππος Κωστόπουλος, οποίος εξέφρασε τη χαρά του για την πρώτη αυτή συμμετοχή της Ένωσης στην Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, υποδεικνύοντας τις προοπτικές συνεργασίας των δυο μερών.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα