Τέμπη: Τα πορίσματα των κομμάτων - Αύριο η τελευταία συνεδρία της Εξεταστικής

Με την κατάθεση των πορισμάτων από τα ελληνικά κόμματα ρίχνει αυλαία η Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. Αύριο, η Επιτροπή θα συνεδριάσει για τελευταία φορά, με σκοπό να βρεθεί κοινός τόπος και να εκδοθεί διακομματικό πόρισμα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο μοιάζει αδύνατον καθώς στα πορίσματα τους η πλειοψηφία έχει καταλήξει σε διαφορετικά συμπεράσματα από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Η Νέα Δημοκρατία

κατέθεσε πόρισμα που ξεπερνά τις 720 σελίδες με τα υπόλοιπα κόμματα, στην πλειοψηφία τους, να μην ξεπερνούν τις 100 σελίδες. Το μέγεθος των πορισμάτων σχολιάζουν πηγές της πλειοψηφίας λέγοντας ότι αντικατοπτρίζει και την βαρύτητα που έδωσε η κοινοβουλευτική πλειοψηφία, σε αντίθεση, όπως λένε, με την αντιπολίτευση.

Από την άλλη τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταλογίζουν ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα ενώ ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά προτείνουν τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν ευθύνες. Σημειώνεται ότι το Σύνταγμα στο άρθρο 86 και την παραγράφου 3 ορίζει ότι «η πρόταση άσκησης δίωξης υποβάλλεται από τριάντα τουλάχιστον βουλευτές. Η Βουλή, με απόφασή της που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, συγκροτεί ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, διαφορετικά, η πρόταση απορρίπτεται ως προδήλως αβάσιμη».

Η Νέα Δημοκρατία στο πολυσέλιδο πόρισμα της αναφέρεται στα 6 + 1 λάθη που οδήγησαν στη τραγωδία. Τα λάθη αυτά βαραίνουν τον λεγόμενο μοιραίο σταθμάρχη, τους δύο μηχανοδηγούς καθώς και σοβαρές παραβιάσεις του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει στο κάδρο των ευθυνών τον Κώστα Καραμανλή διαπιστώνοντας ποινικές ευθύνες, όπως επίσης και σε άλλους υφυπουργούς και αρμοδίους. Επίσης, για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717 καθώς και την απουσία θέσπισης εθνικών κανόνων ασφαλείας στα τραίνα.

Το ΠΑΣΟΚ, δεν κατέθεσε πόρισμα, ωστόσο, επανέφερε το αίτημα για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής.

Το ΚΚΕ κάνει λόγο για σαφέστατες ποινικές ευθύνες των αρμοδίων υπουργών Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009-2023. Το συμπερασματικό κείμενο του Περισσού αναφέρεται σε κακουργηματικό αδίκημα της διά παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών απ’ όπου προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων και η βαριά σωματική βλάβη δεκάδων ακόμη ατόμων.

Η Ελληνική Λύση, στο πόρισμα της συμπεραίνει, μεταξύ άλλων, ότι «όλοι όσοι διετέλεσαν Υπουργοί αρμόδιοι για τις μεταφορές από το 2012 και εντεύθεν έχουν ευθύνες.

Η Νέα Αριστερά προτείνει από την πλευρά της τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής ενώ παράλληλα, στο ίδιο πόρισμα, μιλούν για παραμέληση του σιδηροδρόμου αλλά και κατασπατάληση των πόρων.
Το πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη: Τα επτά μοιραία λάθη του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών - Δεν τηρήθηκε ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης

Σύμφωνα με την πλειοψηφία, επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής ότι εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Στο πόρισμα τονίζεται ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης, ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών.

Για το θέμα διεξάγεται παράλληλα έρευνα της Δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των φορέων.

Διαβάστε επίσης: Τέμπη: «Εάν είχε τηρηθεί ο Κανονισμός Κίνησης το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί»

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Keywords
Τυχαία Θέματα