Υπουργός Παιδείας: Mορφωτικό αγαθό τα βιωματικά ποιητικά εργαστήρια

Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στηρίζει και θα εξακολουθήσει να στηρίζει και να ενισχύει δράσεις που προάγουν την παιδεία, τη συναισθηματική ενδυνάμωση και τις γνωστικές δεξιότητες των παιδιών, αναφέρει η Υπουργός Παιδείας Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, χαρακτηρίζοντας μορφωτικό αγαθό τα βιωματικά ποιητικά εργαστήρια που έγιναν παγκύπρια, κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022, σε 14 γυμνάσια, λύκεια και ΤΕΣΕΚ.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση

του Υπουργείου, πρόσφατα παρουσιάστηκε, στη βιβλιοθήκη του Λανιτείου Λυκείου Λεμεσού, ο Α’ τόμος των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων, υπό τον γενικό τίτλο  «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής». 

Σε χαιρετισμό της, που διάβασε ο Διευθυντής Γενικής Εκπαίδευσης, Δρ Λούης Κυπριανός, η Υπουργός Παιδείας τόνισε τον ιδιαίτερο ενθουσιασμό για το παραχθέν έργο των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων και υπογράμμισε ότι τέτοιου είδους καινοτόμες δράσεις και συνέργειες λειτουργούν ως μορφωτικό αγαθό διά μέσου του οποίου κάθε πεδίο νοημοσύνης δραστηριοποιεί τους εμπλεκόμενους και τους απελευθερώνει.

Η κ. Μιχαηλίδου συνεχάρη την Χρυσούλα Αλεξάνδρου, εμπνεύστρια και εμψυχώτρια της πρωτοβουλίας των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων, καθώς και τους υπόλοιπους συντελεστές στο σύνολό τους.

Διαβεβαίωσε τέλος, στο χαιρετισμό της, πως το  Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στηρίζει και θα εξακολουθήσει να στηρίζει και να ενισχύει δράσεις που προάγουν την παιδεία, τη συναισθηματική ενδυνάμωση και τις γνωστικές δεξιότητες των παιδιών.

Ακολούθως, ο Δρ Λούης Κυπριανός προέβη στην παρουσίαση της  έκδοσης του εν λόγω τόμου, σημειώνοντας πως τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια είναι μια καινοτόμος δράση της Διεύθυνσης Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του ΥΠΑΝ και ως μια διαδραστικά εξελισσόμενη και αμφίδρομη διαδικασία παραγωγής - πρωτίστως ποιητικού λόγου -  δρα ως μορφωτικό αγαθό διά μέσου του οποίου κάθε πεδίο νοημοσύνης δραστηριοποιεί τους εμπλεκόμενους και τους απελευθερώνει.

Η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης του ΥΠΑΝ, πρόσθεσε, στηρίζει τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια  ως μία διαθεματική  και διεπιστημονική δράση η οποία εμπλέκει ενεργά εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων.

Ανέφερε δε ότι η πρώτη έκδοση  περιλαμβάνει περιεκτικά τις δημιουργίες διακοσίων περίπου μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν σε αυτά και συγκεκριμένα ποιήματα στην ελληνική γλώσσα, ποιήματα μεταφρασμένα σε άλλες γλώσσες, δημοσιογραφικό λόγο, εικαστικές δημιουργίες και προσωπικές εμπειρίες.

Από την πλευρά της η εμπνεύστρια της πρωτοβουλίας, Χρυσούλα Αλεξάνδρου, ανέφερε πως οι εμπειρίες, ως οι αποσκευές των εμπλεκόμενων, συνέτειναν στο να γίνουν φως και ζωή στο μαγευτικό ταξίδι των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων.

«Έτσι, τα παιδιά, ως οι βασικοί ταξιδιώτες βιώνοντας τα τραγικά και ανάλγητα, τα άτεγκτα και στυγνά της εποχής μας, απέδειξαν μέσα από το μεγαλείο της ψυχής τους, πως έχουν τη δύναμη να γεμίζουν τις χαραμάδες του κόσμου τους με τα δικά τους όνειρα, τα γνήσια και ανέπαφα από τον κόσμο τον ενηλίκων», είπε και τόνισε πως τα όνειρα αυτά, οφείλει ο εκπαιδευτικός κόσμος να τα προστατεύει και να τα ενισχύει με κάθε τρόπο.

Την εκδήλωση χαιρέτισε και η διευθύντρια του Λανιτείου Λυκείου, Μυρτώ Πουαγκαρέ, η οποία υπέδειξε πως, όταν τα παιδιά δημιουργούν, όταν ξεκλειδώνουν τα ταλέντα τους, όταν εκφράζουν τον εσωτερικό τους κόσμο, όταν ανοίγουν τα φτερά τους, όταν δημιουργούν, γεμίζουν με περηφάνια και χαρά τους ενήλικες, δίνουν ελπίδα για το μέλλον, μεταλαμπαδεύοντας την ουσιαστική σημασία της παιδείας.

Η παρουσίαση του Α΄ τόμου πλαισιώθηκε από τραγούδια, χορευτικά δρώμενα και ποιητικό αναλόγιο. Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα επένδυσαν με μουσική και τραγούδι μαθητές από το Λανίτειο Λύκειο, τη Σχολή Ομόδους, το Απεήτειο Γυμνάσιο Αγρού και το Α΄ Λύκειο Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφου.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα
Υπουργός Παιδείας, Mορφωτικό,ypourgos paideias, Morfotiko