Υποβρύχιο Τιτανικού: Tα επικρατέστερα σενάρια για την μυστήρια εξαφάνιση

Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης αγωνίζονται για να βρουν το τουριστικό υποβρύχιο που χάθηκε με πέντε άτομα κατά τη διάρκεια μιας κατάδυσης για την εξερεύνηση του ναυαγίου του Τιτανικού. Η επαφή με το υποβρύχιο Titan χάθηκε 1 ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυσή του το απόγευμα της Κυριακής, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή.

Διαβάστε επίσης: Ναυάγιο Τιτανικού: Θρίλερ με το υποβρύχιο που αγνοείται- Κανένα σήμα (vids)

Πιο κάτω ακολουθεί το τι γνωρίζουμε για το σκάφος και τι μπορεί να έχει συμβεί, έτσι όπως τα καταγράφει σχετικό

ρεπορτάζ του Guardian.

Τι είναι το Titan sub και τι μπορεί να κάνει;

Το Titan είναι ένα υποβρύχιο έρευνας που μπορεί να μεταφέρει πέντε άτομα, συνήθως έναν πιλότο και τέσσερις «ειδικούς της αποστολής» που μπορεί να περιλαμβάνουν αρχαιολόγους, θαλάσσιους βιολόγους ή οποιονδήποτε μπορεί να αντέξει οικονομικά την εμπειρία ως τουρίστας.

Κατασκευασμένο από «τιτάνιο και ανθρακόνημα τυλιγμένο με νήμα», το σκάφος 6,7 μέτρων (22 πόδια) ζυγίζει 10.432 κιλά (23.000 λίβρες), που ισοδυναμεί με περίπου έξι αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους και είναι ικανό να καταδύεται σε βάθη 4.000 μέτρων (13.120 πόδια), «με ένα άνετο περιθώριο ασφαλείας», σύμφωνα με τον χειριστή OceanGate. Χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτρικούς προωθητές για να κινείται και διαθέτει μια μπαταρία από κάμερες, φώτα και σαρωτές για να εξερευνήσετε το περιβάλλον του. Η OceanGate λέει ότι το Τitan είναι «το μεγαλύτερο από όλα τα υποβρύχια βαθιάς κατάδυσης» και ότι η τεχνολογία του παρέχει μια «ασυναγώνιστη θέα» στα βαθιά του ωκεανού. Χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink του Έλον Μασκ για την επικοινωνία, αν και δεν είναι σαφές εάν ήταν η αιτία της απώλειας επαφής. Η OceanGate έκανε tweet την περασμένη εβδομάδα: «Χωρίς πύργους κινητής τηλεφωνίας στη μέση του ωκεανού, βασιζόμαστε στο @Starlink για να παρέχει τις επικοινωνίες που χρειαζόμαστε σε όλη τη φετινή αποστολή του Τιτανικού 2023».

Διαθέτει εμφιαλωμένη παροχή οξυγόνου 96 ωρών, περίπου στις 6 το πρωί της Κυριακής τοπική ώρα, σύμφωνα με τον David Concannon, σύμβουλο του ταξιδιωτικού χειριστή OceanGate, η οποία θεωρητικά θα διαρκούσε μέχρι το πρωί της Πέμπτης. Ωστόσο, αυτό το όριο θα επηρεαστεί από τον ρυθμό αναπνοής όσων βρίσκονται στο σκάφος, ειδικά εάν υπάρχουν τουρίστες στο σκάφος με περιορισμένη εμπειρία κατάδυσης.

Τι μπορεί να πήγε στραβά;

Είναι πολύ νωρίς για να ειπωθεί τι έχει συμβεί, αλλά οι ειδικοί έχουν προτείνει πολλά από τα πιο πιθανά σενάρια, από το να έχει εμπλακεί στα συντρίμμια του Τιτανικού, μέχρι μια διακοπή ρεύματος ή ένα πρόβλημα με το σύστημα επικοινωνίας του υποβρυχίου.

Τα συντρίμμια του Τιτανικού, που βρίσκονται περίπου 3.800 μέτρα (12.500 πόδια) στον πυθμένα του ωκεανού, περιβάλλονται από συντρίμμια από την καταστροφή πριν έναν περίπου αιώνα. «Υπάρχουν μέρη του παντού. Είναι επικίνδυνο», δήλωσε ο Frank Owen OAM, συνταξιούχος αξιωματούχος του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του έργου διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.

Η επαφή χάθηκε 1 ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι τουTitan, υποδηλώνοντας ότι το πλήρωμα μπορεί να ήταν κοντά ή στο κάτω μέρος, λέει ο Όουεν. Ο Τιτάνας έχει μέγιστη ταχύτητα τριών κόμβων, αλλά θα ήταν πιο αργός όσο πιο βαθιά πηγαίνει.

Σε περίπτωση μπερδέματος ή διακοπής ρεύματος ή επικοινωνίας, το Titan θα είναι εξοπλισμένο με βάρη πτώσης, τα οποία μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να το βγάλουν στην επιφάνεια. To Titan έχει μια σειρά από σήματα, φωτισμό, ανακλαστήρες και άλλο εξοπλισμό που μπορεί να χρησιμοποιήσει μία φορά στην επιφάνεια για να τραβήξει την προσοχή.

Ένα άλλο σενάριο είναι ότι υπήρξε διαρροή στο κύτος πίεσης, οπότε η πρόγνωση δεν είναι καλή, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής ναυτιλιακής μηχανικής στο University College του Λονδίνου.

«Εάν έχει κατέβει στον βυθό της θάλασσας και δεν μπορεί να ξανασηκωθεί με τη δική του ισχύ, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», είπε ο Greig. «Ενώ το υποβρύχιο μπορεί να είναι ακόμα άθικτο, αν βρίσκεται πέρα ​​από την υφαλοκρηπίδα, υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά και σίγουρα όχι δύτες».

Ο Κρις Πάρι, απόστρατος υποναύαρχος του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, είπε στο Sky News ότι η διάσωση στον βυθό της θάλασσας ήταν «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση».

«Η πραγματική φύση του βυθού είναι πολύ κυματιστή. To ίδιο και ο Τιτανικός βρίσκεται σε μια τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω. Επομένως, η προσπάθεια διαφοροποίησης με το σόναρ ειδικά και η προσπάθεια να στοχεύσετε την περιοχή που θέλετε να ψάξετε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολο».

Τι μπορεί να γίνει για να το βρει;

Αεροσκάφη των ΗΠΑ και του Καναδά ερευνούν την περιοχή, καθώς και μεγάλα πλοία, αλλά το κυνήγι ήταν «σύνθετο» επειδή τα πληρώματα δεν γνωρίζουν εάν το σκάφος βγήκε στην επιφάνεια, που σημαίνει ότι πρέπει να καθαρίσουν τόσο την επιφάνεια όσο και τα βάθη του ωκεανού, δήλωσε ο αντιναύαρχος John Mauger , πρώτος διοικητής περιφέρειας της ακτοφυλακής των ΗΠΑ, που επιβλέπει την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Η Concannon είπε ότι οι αξιωματούχοι εργάζονται για να φέρουν ένα τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV) που μπορεί να φτάσει σε βάθος 6.000 μέτρων (περίπου 20.000 πόδια) στην τοποθεσία το συντομότερο δυνατό.

Αυτά τα ROV πέφτουν πάνω από την πλευρά ενός σκάφους, στο οποίο συνδέεται με έναν «ομφάλιο λώρο» που επιτρέπει σε έναν πιλότο να χειρίζεται τους προωθητές του και επίσης να αναμεταδίδει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τα συστήματα σόναρ και κάμερας.

Ωστόσο, η ποσότητα των συντριμμιών του Τιτανικού στον πυθμένα του ωκεανού σημαίνει ότι θα μπορούσε να χρειαστεί χρόνος για να διακρίνουμε τι είναι συντρίμμια και τι είναι το Titan. Οι ομάδες αναζήτησης έχουν τουλάχιστον ένα σημείο εκκίνησης. Η θέση του σκάφους θα παρακολουθούνταν μέχρι τη στιγμή που χάθηκε η επαφή.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Μπάτλερ, είπε στο AP: «Υπάρχει ακόμη πολύς χρόνος για να διευκολυνθεί μια αποστολή διάσωσης, υπάρχει εξοπλισμός στο πλοίο για επιβίωση σε αυτό το συμβάν», είπε ο Μπάτλερ. «Όλοι ελπίζουμε και προσευχόμαστε να επιστρέψει σώος και αβλαβής».

Keywords
Τυχαία Θέματα