Ανακοινώνεται το πλαίσιο συμφωνίας για τα μεγάλα οδικά έργα

Το πλαίσιο συμφωνίας των εταιρειών παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων με το Δημόσιο αναμένεται να ανακοινώσει, σήμερα το μεσημέρι, το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες. 

Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη συμφωνία θα περιλαμβάνει μία λύση βιωσιμότητας για τα τέσσερα οδικά έργα (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, E65), όπου οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ανασταλεί τα τελευταία δυόμιση χρόνια.

Πρόκειται για το πρώτο βήμα που θα οδηγήσει

στην απεμπλοκή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς. Καθοριστικό βέβαια ρόλο θα διαδραματίσει η στάση των τραπεζών, οι οποίες, βάσει των συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2007 από τη Βουλή, έχουν αναλάβει την χρηματοδότηση των projects.

Έτσι, το επόμενο βήμα, είναι οι διαπραγματεύσεις των παραχωρησιούχων με τις τράπεζες, με στόχο την «επανεκκίνηση» της χρηματοδότησης των έργων.

Η απεμπλοκή των έργων θα στηριχθεί στην αλλαγή του «μίγματος» του χρηματοδοτικού μηχανισμού (financial engineering), ο οποίος θα περιλαμβάνει επιπρόσθετους πόρους από την ΕΤΕπ (όπως το πρόσφατο συμφωνηθέν δάνειο) και το ΕΣΠΑ. Παράγοντες της αγοράς, δηλαδή, εκτιμούν ότι ο τραπεζικός δανεισμός, ακόμη και μετά την πιθανή συμφωνία των τραπεζών με τις εταιρείες, θα είναι μειωμένος. Η διαφορά ή τουλάχιστον σημαντικό τμήμα αυτής θα καλυφθεί από την ΕΤΕπ.

Ποια έργα θα προχωρήσουν

Ενδεχόμενο «haircut» του μήκους των αυτοκινητοδρόμων δεν θα μπορούσε να εγκριθεί από την Ε.Ε. και γιʼ αυτό εκτιμάται ότι, καταρχάς, θα περικοπούν τμήματα οδικών έργων που είναι «προβληματικά». Τμήματα δηλαδή, αυτοκινητοδρόμων, όπου οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ανασταλεί εξαιτίας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας ή τμήματα, όπου τα έργα δεν έχουν καν ξεκινήσει.

Για τα τμήματα οδικών έργων, όπου η κατασκευή δεν έχει ξεκινήσει, αναμένεται να δοθεί είτε χρονική παράταση, ως προς την ολοκλήρωσή τους. Είτε να κατηγοριοποιηθούν σε «τμήματα», τα οποία θα υλοποιούνται κατά προτεραιότητα.

Εν ολίγοις, η απεμπλοκή των μεγάλων οδικών έργων θα περιλαμβάνει αλλαγή του financial engineering και υλοποίηση του τεχνικού αντικειμένου σε «φάσεις».

capital.gr
Filed under: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Keywords
Τυχαία Θέματα