ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κο.ΧΡΗΣΤΟ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 17/06/2012

21:47 26/6/2012 - Πηγή: Olympia


Αξιότιμε κύριε Γιανναρά,
Πάντα σας εκτιμώ και σας παρακολουθώ επί πολλά χρόνια, αλλά επιτρέψτε μου να σας εκφράσω μερικές απόψεις μου σχετικά με το άρθρο σας στην εφημερίδα ‘’Καθημερινή της Κυριακής’’ της 17ης/6/2012, με θέμα ‘’ποια γνωρίσματα θα έχει το καινούργιο, αν ποτέ προκύψει, στον ελλαδικό πολιτικό βίο’’.
Θα ξεκινήσω τις αντιρρήσεις μου με το δεύτερο γνώρισμα που θέτετε. Θεωρείτε αναγκαίο να μεταφερθεί η πρωτεύουσα της χώρας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη

με το επιχείρημα ότι έτσι θα επέλθει η νεκρανάσταση της πεθαμένης ελληνικής περιφέρειας. Μόνο που δεν
αιτιολογείτε αυτή σας την θέση. Γιατί, τα ουσιώδη κίνητρα δεν μπορούν να υλοποιηθούν με πρωτεύουσα την Αθήνα και θα υλοποιηθούν αν από την Θεσσαλονίκη προέλθει η καθολική κατά το δυνατόν αντίσταση στην ερημοποίηση του μεγαλύτερου μέρους των εδαφών της ελληνικής επικράτειας;
Γιατί όταν είναι πρωτεύουσα η Αθήνα το κράτος είναι κοραϊκό (αν κατάλαβα καλά, εννοείτε αρπακτικό) και δεν θα είναι όταν η Θεσσαλονίκη καταστεί πρωτεύουσα; Οι πόλεις φταίνε γι’ αυτό ή οι άνθρωποι; ‘’Το προτεκτοράτο της ζηλότυπης αρχαιολατρίας των Δυτικών’’, όπως λέτε θα πάψει να υφίσταται με πρωτεύουσα την Θεσσαλονίκη; Και γιατί σας ενοχλεί αυτό ; Ζηλεύει κάποιος αυτόν που είναι ανώτερός του, αν διακατέχεται από ταπεινά αισθήματα. Ο λαός λέει ‘’πετροβολούν το δέντρο που έχει καρπούς’’. Αλλά κατά την άποψή σας αν μεταφερθεί το ‘’δένδρο’’ πιο πέρα, δεν θα το ‘’πετροβολούν’’.
Σωστά επισημαίνετε κύριε Γιανναρά ότι δεν ανήκουμε στη Δύση. Η Ελλάς ανήκει στον εαυτό της. Η Δύση αξιοποίησε στο έπακρον προς όφελός της την αρχαιοελληνική μας κληρονομία . Όποιος ισχυρισθεί το αντίθετο, γιατί υπήρξαν και υπάρχουν ακόμη οι υποστηρικτές του « η Ελλάς ανήκει στη Δύση», είναι ή ανιστόρητοι ή εν επιγνώσει εθνικοί μειοδότες. Το νόημα της ιστορικής μας συνέχειας, όπως γράφετε, γιατί θα το ξαναπιάσουμε αν αντλήσουμε την ιστορική μας ταυτότητα από την Θεσσαλονίκη; Υπό ποίαν έννοια; Όχι από τον Περικλή, όπως λέτε. Μήπως από τον Μέγα Αλέξανδρο; Και γιατί η Θεσσαλονίκη είναι αδιάκοπα ελληνική και όχι η Αθήνα; Σε τι διαφέρουν; Αλλά απορώ πως σας διαφεύγει η Μάνη κύριε καθηγητά, η μόνη περιοχή της Ελλάδος που δεν πάτησε το πόδι του τούρκος και η μόνη που είναι αδιάκοπα ελληνική και όχι η Θεσσαλονίκη, όπως αφήνετε να εννοηθεί. Τότε γιατί δεν προτείνετε τουλάχιστον ξανά το Ναύπλιο ως πρωτεύουσα;
Το τρίτο γνώρισμα του καινούργιου, θα περίμενα από εσάς να προτείνετε ό,τι έκανε ο Καποδίστριας στην Ελβετία. Καντόνια και όχι λύσεις αντικειμενικά ανέφικτες για σήμερα, όπως προτείνετε. Η πρότασή σας είναι ουτοπική. Αλλά και η Πολιτεία του Πλάτωνα ήταν σωστή, ποτέ όμως δεν εφαρμόσθηκε, λόγω ουτοπίας.
Στο πέμπτο σημάδι του καινούργιου που αναφέρετε, κάνετε μια πρόταση που με εξέπληξε δυσάρεστα, γιατί προέρχεται από εσάς! Ο Εθνικός Ύμνος μας έχει δύο σκέλη : Το ποιητικό μέρος και το μουσικό. Δεν θα ασχοληθώ με τις προσωπικές σας εκτιμήσεις ως προς την αξιολόγηση του ποιήματος, αλλά θα σταθώ στο περιεχόμενό του.
Keywords
Τυχαία Θέματα