“Επίθεση” της Γερμανίας στην Ελληνική ναυτιλία

18:47 3/10/2012 - Πηγή: Olympia

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Προ του κινδύνου αρνητικών αλλαγών στο φορολογικό πλαίσιο που τη διέπει βρίσκεται η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία, με όποιους κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την εθνική οικονομία και τις ετήσιες εισροές ναυτιλιακού συναλλάγματος της τάξης των 15 δισ. ευρώ ετησίως, υπό την πίεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πίεση που σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στο lobbying ανταγωνιστικών ναυτιλιακών συμφερόντων και ειδικά γερμανικών, καρπός της οποίας ήταν η επιστολή αυτό το καλοκαίρι από

την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού με την οποία ζητήθηκαν εξηγήσεις για το καθεστώς φορολογίας των ναυτιλιακών εγείροντας θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Σε αυτό το κλίμα ο πρωθυπουργός είδε το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών τη Δευτέρα μαζί με τον υπουργό ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη. Ο Α. Σαμαράς μίλησε για «ουσιαστικό και ηθικό το χρέος όλων να συμβάλουν στην προσπάθεια για την ανάκαμψη του τόπου». Την Παρασκευή είχε προηγηθεί συνάντηση του υπουργού με το προεδρείο της Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου, γνωστότερης ως Committee.

Τι λένε στην Ένωση Εφοπλιστών

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών συνεδρίαζε μέχρι αργά χθες το απόγευμα για το θέμα προκειμένου μεταξύ άλλων να διαμορφώσει τη θέση της και επ’ αυτού.

Πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν ακριβώς τι συζητήθηκε αναφέρουν στο Capital.gr πως «ο ελληνικός εφοπλισμός σαφέστατα και θα βοηθήσει τη χώρα αλλά ότι και αν είναι να γίνει θα γίνει σε εθελοντική βάση» ενώ «δεν τίθεται θέμα ανατροπών».

Οι διαβουλεύσεις αυτές θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες.

Να σημειωθεί πως καλά πληροφορημένες πηγές θέλουν τον πρωθυπουργό να επιθυμεί να δώσει μήνυμα προς την ελληνική κοινωνία για τις προσπάθειες που από κοινού καταβάλλονται από όλους, μαζί με την ανακοίνωση των νέων μέτρων.

Ασφυκτικές πιέσεις

Παράλληλα με τις παραπάνω εξελίξεις η κυβέρνηση πρέπει έως τα τέλη Οκτωβρίου οπότε και εκπνέει η σχετική προθεσμία -και υπό τη σκιά της κρίσιμης Συνόδου Κορυφής- να έχει απαντήσει αρμοδίως στην επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ.

Έτσι ορισμένες πλευρές του ναυτιλιακού κόσμου διατυπώνουν ανησυχίες για ενδεχόμενη «θυσία της ποντοπόρου στο βωμό των ευρωπαϊκών διαπραγματεύσεων και των αξιώσεων των Γερμανών εφοπλιστών που βλέπουν τα ελληνικά μερίδια στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων να καλπάζουν».

Η παρέμβαση της ΕΕ για τις φοροαπαλλαγές

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δια του Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Alexander Italianer έχει θέσει μετ’ επιτάσεως το θέμα για το «καθεστώς φορολογίας βάση της χωρητικότητας πλοίων (Tonnage Tax Scheme), την εξαίρεση από το φόρο εισοδήματος, καθώς και ορισμένα συμπληρωματικά μέτρα υπέρ της ναυτιλίας και συναφών κλάδων» με επιστολή αυτό το καλοκαίρι.

Όπως αναφέρεται «οι υπηρεσίες της Επιτροπής είναι της προκαταρκτικής άποψης ότι τα φορολογικά πλεονεκτήματα που χορηγούνται από τα υφιστάμενα μέτρα που περιγράφονται δεν είναι συμβατά με την εσωτερική αγορά».

Όπως αναφέρει άλλωστε

Keywords
Τυχαία Θέματα