Εξώδικο των διοριστέων του ΑΣΕΠ στην Υπουργό Παιδείας

“Είμαστε διοριστέοι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2008, ο οποίος πραγματοποιήθηκε για την κάλυψη των αναγκών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις 31/01/2009 και 01/02/2009, σύμφωνα με τους ορισμούς των σχετικών προκηρύξεων (2Π, 3Π, 4Π, 5Π/2008) του Α.Σ.Ε.Π..Με βάση τα αποτελέσματα του εν λόγω διαγωνισμού και τα εκ του νόμου προβλεπόμενα ονομαστικά ΦΕΚ
διορισμού που εκδόθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2009 αναμέναμε, όπως όριζε η προκήρυξη μας, την ανάληψη καθηκόντων μέχρι τέλη Αυγούστου του 2010. Ενώ, σύμφωνα με τους ορισμούς της οικείας προκήρυξης θα έπρεπε να διοριστούμε έως την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους 2010-2011, τούτο δεν συνέβη.Ωστόσο εφαρμόζεται ο ν. 3848/2010 ο οποίος καθορίζει ποσόστωση σχετική με τους διορισμούς, 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. και 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία, η εφαρμογή του οποίου προφανέστατα και επιπρόσθετα εμπόδισε την άμεση απορρόφηση μας, ενώ η σχετική διάταξη είναι προφανώς αντισυνταγματική και δεν πρέπει να εφαρμόζεται.Και ειδικότερα:Α. Από τα άρθρα 4 και 103 του Συντάγματος κατοχυρώνεται η αρχή της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες θέσεις. Ειδικότερη δε αρχή της οποίας είναι η αρχή της αξιοκρατίας. Η τελευταία σε συνδυασμό με τον ν. 2190/1994 περί Α.Σ.Ε.Π. και τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις που εφαρμόζονται και στο Υπουργείο Παιδείας (ν. 2525/1997 και οι τροποποιήσεις του) σαφέστατα προβλέπουν ότι οι διορισμοί των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνονται αποκλειστικά και μόνο μέσω Α.Σ.Ε.Π.Κατά συνέπεια οποιαδήποτε άλλη διάταξη περί εισόδου στη δημόσια εκπαίδευση υποψηφίων που δεν έχουν αποδείξει την αξία τους στις γραπτές δοκιμασίες οι οποίες κατοχυρώθηκαν από το 1998 προσκρούει ευθέως στις ανωτέρω συνταγματικές διατάξεις. Ήδη το Συμβούλιο Επικρατείας έχει απορρίψει από 1999 προσφυγές αναπληρωτών οι οποίοι κατελήφθησαν εξ απήνης από το νόμο περί Α.Σ.Ε.Π. ο οποίος μάλιστα καταργούσε την υφιστάμενη επετηρίδα. (βλ. αποφάσεις 6/1999, 8/1999, 11/1999, 12/1999 ΣτΕ κ.α.) Ο νομοθέτης δε με το α. 6 παρ. 2 του ν. 2525/1997 εντελώς μεταβατικά καθόρισε ποσοστώσεις με σκοπό να απορροφηθούν όλοι οι αναπληρωτές οι οποίοι είχαν αιφνιδιαστεί από την μεταρρύθμιση Αρσένη.Με την απορρόφηση λοιπόν μέσα σε μια πενταετία (1997-2002) όλων αυτών έκλεινε οριστικά το ζήτημα και όλοι εγνώριζαν ότι στο μέλλον αποκλειστικός τρόπος διορισμού θα ήταν η συμμετοχή σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Ήδη δε το 2001 είχε αναθεωρηθεί και το Σύνταγμα με την εισαγωγή της σχετικής διάταξης του άρθρου 103. Επομένως, είναι αδιανόητο σήμερα να υφίστανται διατάξεις περί ποσόστωσης, ρυθμίσεις με δύο ή τρεις λίστες διοριστέων, πολλοί από τους οποίους μάλιστα έχουν καταφέρει, ενώ έχουν αποτύχει στους γραπτούς διαγωνισμούς να διορίζονται στα σχολεία.Έτσι λοιπόν εμείς θεωρούμε ότι κατά παράλειψη το Υπουργείο διατηρεί τέτοιες διατάξεις και τέτοιες λίστες αρ
Keywords
Τυχαία Θέματα