«Φουλ» για ζημιές οδεύει ο κλάδος των Σούπερ Μάρκετ για πρώτη φορά στα χρονικά!

20:02 7/3/2012 - Πηγή: Olympia
Η «χιονοστιβάδα» Carrefour παίρνει στο κατόπι της ολόκληρο τον κλάδο- «Λίγοι θα επιβιώσουν» λέει ο Δ.Σ. της ΜΕΤΡΟ, Α. Παντελιάδης, αποκλειστικά στη “SB”

Ρεπορτάζ: Μάνος Παπαδάκης

Ποιο γρήγορα και από ότι πιστεύει ο πιο σκληροπυρηνικός Γερμανός για την Ελλάδα, οδεύει προς τη χρεοκοπία ο κλάδος των Σούπερ Μάρκετ.

Ένας

από τους πιο υγιής κλάδους κατά το παρελθόν, βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και μάλιστα το 2011 θα είναι και η πρώτη χρονιά που τα κέρδη θα μετατραπούν σε ζημιές. Μένει μόνο να βγουν και οι ισολογισμοί των εταιρειών για να επαληθευθεί και επισήμως.

Το 2010 ο κλάδος κατέγραψε συνολικά μείωση κερδών στα προ φόρων αποτελέσματα άνω των 100 εκατομμυρίων σε σχέση με το 2009, κλείνοντας στα 27,01 εκ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Statbank, όταν οι πωλήσεις αντίστοιχα «έπεσαν» κατά 2,9%.

Για το δωδεκάμηνο του 2012 λοιπόν έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

Οι πωλήσεις μειώθηκαν περαιτέρω κατά 2,2%, από 9,7 δις. σε 9,49 δις. ευρώ, βάσει των στοιχείων τις Nielsen (εξαιρουμένου του ‘Σκλαβενίτη’), ενώ η «χιονοστιβάδα» των CarrefourΜαρινόπουλος, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκ. ζημιές, παίρνει όλο τον κλάδο τον κλάδο παραμάζωμα και φέτος αναμένεται να «κλείσει» με ζημιές για πρώτη φορά στα χρονικά.

Τα απολύτως απαραίτητα αγοράζει πλέον ο κόσμος

Εν τω μεταξύ, μέσα στην οικονομική ύφεση που περνά η χώρα και το κάθε νοικοκυριό ξεχωριστά, οι καθημερινές αγορές του κόσμου έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, χωρίς καν να συζητάμε για τα προϊόντα «πολυτελείας», τα οποία δεν φεύγουν από τα ράφια με τίποτα.

Συγκεκριμένα, στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα- που κατέχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων υπήρξε μείωση της τάξης του 1,4% (6,54 δις. από 6,64 δις. ευρώ), ενώ οριακή μείωση κατά 0,1% παρατηρήθηκε και στην κατηγορία τροφίμων και ποτών.

Πολύ μεγαλύτερη πτώση υπήρξε στα φρέσκα και χύμα προϊόντα (-3,6%), ενώ σε ότι αφορά τις πιο… ακριβές συνήθειες των καταναλωτών, υπήρξε «ηχηρό» haircut. Κατά 5,2% «κόπηκαν» οι αγορές στα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού, ενώ στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, όπως και στα προϊόντα Bazaar παρατηρήθηκε σημαντική πτώση της τάξης του 4,8%.

Αντίθετα, καταγράφηκε ξεκάθαρα και στους αριθμούς, η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μια πολιτική που προώθησαν οι ελληνικές εταιρείες τις οποίες ο κόσμος δείχνει ότι προτιμά σε σχέση με τις πολυεθνικές. Ο τζίρος από τα συγκεκριμένα προϊόντα ανήλθε στα 1,44 δις. το 2011 από 1,37 δις. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση κατά 4,2%.

Δυσοίωνες οι εξελίξεις και για το 2012

Τα πράγματα δεν φαίνεται να φτιάξουν ούτε τη φετινή χρονιά. Μάλιστα σε ότι αφορά τις θυγατρικές των πολυεθνικών ομίλων, οι στόχοι που έχουν θέσει για τις πωλήσεις το 2012 έχουν αρνητικό πρόσηµο. Κύριο μέλημά τους πάντως είναι να διατήρησουν και να διευρύνουν τα µερίδια αγοράς που κατέχουν, έστω κι αν αυτός ο στόχος κινείται σε βάρος της κερδοφορίας τους. Η αντίληψ

Keywords
Τυχαία Θέματα