Ο Άκης στη φυλακή αλλά οι Παπανδρέου-Βενιζέλος έδωσαν τα ρέστα: 700 εκατ!

20:13 18/4/2012 - Πηγή: Olympia

Ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο που αποδεικνύει ότι το σκάνδαλο των υποβρυχίων Τype 214 (σε οικονομικό επίπεδο, τονίζουμε και όχι σε επίπεδο επιχειρησιακής αξίας ή αναγκαιότητας της προμήθειας) ήταν συνεχές και αγγίζει όλες τις κυβερνήσεις από τον Οκτώβριο του 1998 μέχρι σήμερα, φέρνουμε στην δημοσιότητα.

Ένα ντοκουμέντο που «στραγγαλίζει» κατά κύριο λόγο πολιτικά τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ: Του Κ.Σημίτη, αλλά και του Γ.Παπανδρέου. Αλλά δημιουργεί

και μείζονα ερωτήματα για τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας και επικεφαλή της προεκλογικού αγώνα της ΝΔ Ευάγγελο Μεϊμαράκη, ενώ το πρόβλημα του νέου προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ε.Βενιζέλου, όσο και αν «σφυρίζει αδιάφορα» είναι πολύ μεγαλύτερο: Υπέγραψε την σκανδαλώδη νέα σύμβαση, την έφερε στη Βουλή και απέσπασε με την προσκόμιση ελλειπών ή παραπλανητικών στοιχείων την ψήφο του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ.

Η επιστολή που φέρνουμε στην δημοσιότητα αποδεικνύει την λεηλασία του ελληνικού κράτους στην περίπτωση των υποβρυχίων καθώς είναι η πρωτότυπη επιστολή της TKMS με την οποία χαρίζονται “δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια Τype 209″ στο Π.Ν. σε αναθεώρηση της σύμβασης Neptune II, (η προσφορά αφορούσε δύο νέα Type 209/1400 στην έκδοση που έχει παραλάβει και η Νότιος Αφρική, αλλά με σύστημα AIP) τα οποία δωρεάν υποβρύχια, επτά μήνες αργότερα πληρώθηκαν σε μετρητά 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ σε λοιπά κόστη!

Το κόστος των 209/1400 ΑIP ήταν ελάχιστα χαμηλότερο, περίπου 70 εκατ. ευρώ από αυτό των 214.

Και όμως: Η γερμανική δωρεά (αναγκαστική, γιατί το πρόγραμμα αναβάθμισης Neptune II των 209/1200 με ΑΙΡ είχε αποτύχει στο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, κάτι που μόνο η ανάδοχος εταιρεία γνώριζε τότε) ερχόταν σε αντικατάσταση του εκσυγχρονισμού των δύο υποβρυχίων 209/1200 που είχε συμφωνηθεί μαζί με τον εκσυγχρονισμό τoυ ΩΚΕΑΝΟΣ.

Στον ΩΚΕΑΝΟ το όλο project δεν έχει πετύχει και αυτό είναι πλέον γνωστό στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ και για τον λόγο αυτό αναβάλεται συνέχεια η παράδοσή του από τον Σεπτέμβριο του 2009. Κόστος μέχρι στιγμής άνω των 500 εκατ. ευρώ! Αλλά αυτό είναι κάτι που θα μας απασχολήσει μελλοντικά.

Ας δούμε λοιπόν τι προτείνουν οι Γερμανοί, όταν αντιλαμβάνονται ότι η Νeptune II καταλήγει σε αδιέξοδο και ενώ είχε ήδη δαπανηθεί το 60% του συνολικού προϋπολογισμού.

Να αναθεωρηθεί η Neptune IΙ να μην εκσυγχρονιστούν τα δύο εναπομείναντα υποβρύχια 1200/209, αλλά χωρίς κανένα κόστος για την ελληνική πλευρά με επιπλέον καταβολή 150 εκατ. ευρώ από την ίδια την ThyssenKrupp Marine Systems να ναυπηγηθούν δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια 209/1400, πολύ μεγαλύτερων δυνατοτήτων από τα εκσυγχρονισμένα 209/1200 και παρόμοιων δυνατοτήτων με τα 214. Και έχει σημασία πότε το προτείνουν: Άνοιξη του 2008. Και επανέρχονται τον Ιούλιο του 2009.

Επτά μήνες αργότερα ο Ε.Βενιζέλος τους δίνει «ζεστά» 515 εκατ. ευρώ για δύο νέα 214! Απίστευτο κι όμως…

Η επιστολή που δημοσιεύουμε είναι του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems, τον Ιούλιο του 2009, H.C.Atzpodien, προς τον τότε υπουργό Εθνικής

Keywords
Τυχαία Θέματα