Ακτοπλοΐα: Σκληρή κόντρα για τις υπουργικές υπεραρμοδιότητες

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει τo πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που συζητείται στην Επιτροπή της Βουλής με την ακτοπλοΐα να βρίσκεται στο προσκήνιο και να έχει την τιμητική της.

Οι αντιδράσεις προέρχονται τόσο από τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όσο και από τα ναυτεργατικά σωματεία που την Τετάρτη 3 Απριλίου κατεβαίνουν σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία με αίτημα την απόσυρση

του νομοσχεδίου.

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι επεσήμαναν στο protothema.gr το γεγονός ότι άλλα ισχύουν για τις συνθέσεις πληρωμάτων στα υπό ελληνική σημαία πλοία της Αδριατικής και άλλα στην ακτοπλοΐα, δηλαδή στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες.

«Γιατί υπάρχει άλλη σύνθεση για την Αδριατική και μάλιστα με υπουργική απόφαση και άλλη για την ακτοπλοΐα
βάση νόμου; Θέλουν να έχει τη δυνατότητα να πιέζει τις επιχειρήσεις ο εκάστοτε υπουργός έχοντας ως όπλο τον καθορισμό συνθέσεων αφήνοντας περιθώρια για διάφορες σχέσεις;» αναρωτήθηκαν στελέχη της ακτοπλοΐας και συμπλήρωσαν:

«Είναι προτιμότερο να το είχε αφήσει ως έχει η κυβέρνηση, που τουλάχιστον ξέρουμε τι συμβαίνει και τι ισχύει.»

Οι ακτοπλόοι

Την απογοήτευσή του γιατί η κυβέρνηση δεν επιχειρεί θαρραλέες αλλαγές εξέφρασε ο φορέων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης:

«Λυπούμαστε γιατί στο νομοσχέδιο δεν επιχειρούνται οι θαρραλέες αλλαγές, τις οποίες είχαμε προτείνει.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων χαρακτήρισε, μάλιστα, ανεπαρκή την πρόβλεψη του νομοσχεδίου που μειώνει κατά 50% τη σύνδεση των επιβατηγών πλοίων κατά τη χειμερινή περίοδο: «Θεωρούμε αυτή τη ρύθμιση ανεπαρκή, διότι η χειμερινή περίοδος περιορίζεται στους 5 μήνες, αντί για τους 8 μήνες που είναι για εμάς η πραγματική χειμερινή περίοδος» και προσέθεσε ότι η μείωση της σύνθεσης των πληρωμάτων δεν φτάνει πραγματικά στο 50% τη χειμερινή περίοδο.

«Τα τρία τελευταία χρόνια, οι ζημιές θα ξεπεράσουν τα 850 εκατ. ευρώ, ενώ η κίνηση πέφτει συνεχώς και, δυστυχώς, και τη φετινή περίοδο αντιμετωπίζουμε προβλήματα μείωσης της κίνησης, η οποία ξεπερνά το 20% τη χειμερινή περίοδο» τόνισε.

Η ΠΝΟ

«Eίμαστε υπέρ της άρσης του νομοσχεδίου πέρα για πέρα και αυτό το συζητήσαμε και το έχουμε επαναλάβει και στο υπουργείο και παντού». Τα λόγια ανήκουν στον Γενικό Γραμματέα της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά ο οποίος μίλησε ενώπιον της Επιτροπής στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ο κ.Γιάννης Χαλάς αναφέρθηκε στο θέμα της 10μηνης απασχόλησης στα πλοία: «προηγουμένως ήταν ξεκάθαρο ότι το πλοίο μπορεί για δυο μήνες να κάνει την ετήσια επιθεώρηση. Επομένως, 10 μήνες μένανε για να κάνει ταξίδια. Έδινε το δικαίωμα όμως, για ένα μήνα μετά εάν έχει το ιδιαίτερο να το κάνει. Αλλά, το πλήρωμα θα έμενε μέσα, το πλοίο θα ήταν στελεχωμένο. Εδώ τώρα, του δίνει 45 ημέρες, χωρίς να στελεχώνει το πλοίο με το πλήρωμα του. Αυτό θα πει κατευθείαν κατεβαίνουμε στους 8,5».

Αναφερόμενος στην ποντοπόρο Ναυτιλία σημείωσε πως «κατά τη γνώμη μας επέρχεται ευθεία κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπογράφει σύμβαση για όλο το πλήρωμα και δεν μπορεί να ξεχωρίζει το κατώτερο πλήρωμα από το ανώτερο πλήρωμα. Αυτό, όπως είναι, λέει ότι όταν δεν υπάρχει σύμβαση, προχωρούν στις ατομικές συμβάσεις, όμως θεωρούμε ότι ξεκάθαρα καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Για την ανεργία των ναυτικών επεσήμανε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν «οι εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί αυτή τη στιγμή δεν είναι παραπάνω από 16.000 με 17.000. Εξ αυτών, οι 12.000 είναι άνεργοι αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς, όχι μονάχα φυτοζωεί, δεν ζει, καθώς συντηρούνται με τα εκκλησιαστικά συσσίτια και με τη βοήθεια του Θεού».

The post Ακτοπλοΐα: Σκληρή κόντρα για τις υπουργικές υπεραρμοδιότητες appeared first on Enimerwsi.gr: Ειδήσεις 24/7 από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Keywords
Τυχαία Θέματα