Μουσουρούλης: Προσπάθειες αποτροπής αφελληνισμού της ακτοπλοίας

«Οι παρεμβάσεις που κάνουμε στο σχέδιο νόμου, πιστεύουμε ότι είναι απολύτως αναγκαίες προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, να αποτρέψουμε τον αφελληνισμό των πλοίων και να αποφύγουμε περαιτέρω διόγκωση της ανεργίας σε περίπτωση που συμβεί το προηγούμενο».

Την τοποθέτηση αυτή έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης μιλώντας στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας

και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με τον υπουργό:

– Πρώτον, το νομοσχέδιο δεν καταργεί την ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή την υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο. Τι καταργεί; Την υποχρέωση της εταιρίας να απασχολεί τους ναυτικούς της δέκα μήνες το χρόνο. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

– Δεύτερον, το νομοσχέδιο δεν μειώνει την οργανική σύνθεση αλλά μόνο το προσωπικό γενικών υπηρεσιών και μόνο για τη χειμερινή περίοδο. Άλλο λοιπόν η διαφορά μεταξύ της ασφαλούς σύνθεσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ελάχιστη λειτουργική σύνθεση, και άλλο ο προσδιορισμός του αριθμού των μελών πληρώματος ξενοδοχειακού χαρακτήρα, ο οποίος σαφώς πρέπει να συναρτάται και με τον αριθμό τον εξυπηρετούμενων επιβατών. Σήμερα η δεκάμηνη δρομολόγηση γίνεται με τον ίδιο αριθμό πληρώματος και την ίδια συχνότητα δρομολογίων ανεξάρτητα από το βαθμό εκμετάλλευσης της χωρητικότητας του πλοίου».

Σύμφωνα με τον Κωστή Μουσουρούλη η ακτοπλοΐα είναι σαφές ότι διασφαλίζει την εδαφική οικονομική και κοινωνική συνοχή για το 16% του ελληνικού πληθυσμού που ζει στα νησιά. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο η εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας είναι διακριτός στόχος στην εθνική στρατηγική λιμένων. Ανεξάρτητα από την οποιαδήποτε μορφή αξιοποίησης των λιμενικών υποδομών, η ακτοπλοΐα είναι διακριτή δραστηριότητα και θα εξυπηρετείται στο διηνεκές.

«Όλοι αναγνωρίζετε λίγο ως πολύ ότι διαχειριζόμαστε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Δεν θέλω να επαναλάβω τα τετριμμένα για την πτώση της κίνησης – οι αριθμοί αναφέρουν από 11% μέχρι 18% για επιβάτες και αυτοκίνητα, φορτηγά. Είναι, σαφές ότι το περιθώριο μικτού κέρδους για τις εταιρείες έχει συρρικνωθεί δραματικά, ότι το σταθερό λειτουργικό κόστος είναι αδύνατον να συγκρατηθεί και ότι το μεταβλητό κόστος, που αφορά κυρίως στα καύσιμα, έχει εκτιναχθεί. Αυτά είναι οικονομικά στοιχεία των εταιρειών και θα μου πείτε «δεν μας ενδιαφέρει, επιχειρηματίες είναι, παίρνουν ρίσκο». Η ουσία είναι ότι όλα αυτά μαζί – και παρακαλώ μη το συνδέσετε με τα εργασιακά, είναι άλλο πράγμα- οδήγησαν σε συσσώρευση πραγματικών ζημιών. Άρα, εδώ υπάρχει ένας κίνδυνος, τον οποίο θα πρέπει να δούμε» και προσέθεσε:

«Όμως, παρά την κατάσταση αυτή, μέχρι σήμερα και πιστεύω και στους επόμενους μήνες, δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή. Διατηρήθηκαν και οι γραμμές, αλλά και οι προσεγγίσεις. Δηλαδή και τα δρομολόγια και η συχνότητά τους. Εάν κανείς συγκρίνει κάποιες μειώσεις δρομολογίων σε σχέση με το 2011, το 2010 και το 2009 ή ακόμα και το 2008, η απόκλιση δεν είναι μεγάλη. Το πώς έγινε αυτό, οφείλεται στο ότι το Υπουργείο συγκροτήθηκε, δημιούργησε δομές, άνοιξε διάλογο με όλο τον κόσμο και παρεμβαίνει όσο πιο ουσιαστικά μπορεί, προκειμένου να κρατήσει όρθια τη δραστηριότητα».

Keywords
Τυχαία Θέματα