Τρόμος για τους αγνοούμενους και τα 2.400 λίτρα μαζούτ

Για όσους είναι προληπτικοί, το δυστύχημα του Costa Concordia, την Παρασκευή το βράδυ, ήρθε να επιβεβαιώσει τις δοξασίες τους. Ο πρώτος κακός οιωνός ήρθε στην... καθέλκυσή του, στις 2 Σεπτεμβρίου 2005, όταν ένα μπουκάλι σαμπάνια εκτοξεύτηκε στο σκαρί του, κατά το παραδοσιακό έθιμο, όμως δεν έσπασε.Το δεύτερο «καμπανάκι» χτύπησε στις 22 Νοεμβρίου 2008, όταν το θηριώδες κρουαζιερόπλοιο υπέστη αβαρίες κατά την προσπάθειά του να εισέλθει στο λιμάνι του Παλέρμο, στη διάρκεια μιας καταιγίδας. Και την Παρασκευή
ήταν η τρίτη -και φαρμακερή- φορά που το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο βρέθηκε στη δημοσιότητα: η προσάραξή του σε έναν (αχαρτογράφητο, σύμφωνα με τις Αρχές) ύφαλο, λίγο έξω από την Τοσκάνη, του προκάλεσε ένα ρήγμα μήκους πολλών δεκάδων μέτρων.
Το αποτέλεσμα ήταν να γείρει σε πολύ λίγα λεπτά της ώρας στο πλάι και να μισοβυθιστεί, προκαλώντας μία τραγωδία και γεννώντας πολλά ερωτήματα για τις συνθήκες ασφαλείας, την εκπαίδευση του πληρώματος και τις ευθύνες του πλοιάρχου, ο οποίος κρατείται. Το δυστύχημα συνέβη λίγο μετά την αναχώρηση του πλοίου για εβδομαδιαία κρουαζιέρα, με βασικούς σταθμούς τη Σαβόνα, τη Μασσαλία, τη Βαρκελώνη, τη Μαγιόρκα, το Κάλιαρι και το Παλέρμο. Εκείνη την ώρα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν μεταδοθεί, οι περισσότεροι επιβάτες δειπνούσαν ή χαλάρωναν αμέριμνοι, γεγονός που συνέβαλε στο να προκληθεί μεγάλος πανικός -κάτι που αποτυπώθηκε και στα ερασιτεχνικά βίντεο που έχουν δημοσιοποιηθεί μέσω τηλεόρασης και Διαδικτύου.
Μέχρι χθες το βράδυ, πέντε άνθρωποι είχαν ανασυρθεί νεκροί και άλλοι εβδομήντα τραυματίες, ενώ τα συνεργεία των δυτών έψαχναν αγωνιωδώς για αρκετούς ακόμη επιβαίνοντες στο πλοίο που δεν καταμετρήθηκαν στους διασωθέντες, με αποτέλεσμα να θεωρούνται αγνοούμενοι.

Εγκλωβισμένοι
Εκφράζονται δε φόβοι πως έχουν εγκλωβιστεί στις καμπίνες τους, καθώς το βραχυκύκλωμα που προκάλεσε η σφοδρή σύγκρουση προκάλεσε διακοπή της ηλεκτροδότησης και, πιθανότατα, μπλοκάρισε τις μαγνητικές κλειδαριές στις πόρτες των δωματίων.
Τα συνεργεία και οι Αρχές έχουν, όμως, ένα ακόμη μεγάλο πονοκέφαλο: τα 2.400 λίτρα μαζούτ που υπολογίζεται ότι βρίσκονται στις δεξαμενές του Costa Concordia και απειλούν τη Μεσόγειο με μία τεράστια οικολογική καταστροφή, σε περίπτωση που δεν αντληθούν εγκαίρως και δεν αποτραπεί η διαρροή τους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό ήταν το πρώτο φονικό ναυτικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί στην Ιταλία μετά από δύο και πλέον δεκαετίες: ήταν στις 11 Απριλίου 1991, όταν το φέρι μποτ Moby Prince συγκρούστηκε με αγκυροβολημένο πετρελαιοφόρο και παρέσυρε στο θάνατο τους 140 επιβαίνοντες -πλην ενός μέλους του πληρώματος.

Η «ταυτότητα» του πλοίου
Άρχισε να εκτελεί δρομολόγια το 2006 Η ναυπήγησή του κόστισε πάνω από μισό δισ. δολάρια Έχει δυνατότητα μεταφοράς 3.780 επιβατών Το μήκος του είναι 290 μέτρα και το ύψος του 31 Διαθέτει 13 καταστρώματα
Keywords
Τυχαία Θέματα