Όταν ο ιστορικός ΑΟΞ έγινε Skoda Ξάνθη…

Τέλη δεκαετίας ’80. Η Ξάνθη, με την ονομασία ΑΟΞ τότε, βρίσκεται ήδη στα «σαλόνια» της Α’ Εθνικής εξαργυρώνοντας την εκπληκτική πορεία της περιόδου 1988-89. Το πανηγύρι, βέβαια, για τη μεγάλη επιτυχία έχει κοπάσει.

Οι φίλοι της ακριτικής ομάδας μπορεί να ζουν μεγάλες στιγμές, η διοίκηση Κοκκάλα, ωστόσο, περνά δύσκολη περίοδο, καθώς δεν δύναται να αντεπεξέλθει στις οικονομικές απαιτήσεις της κατηγορίας.

Σε μια εποχή στην οποία ο όρος «χορηγός» είναι παντελώς άγνωστος στο ελληνικό ποδόσφαιρο, ο πρόδρομος

της επιτυχίας, Θοδωρής Κοκκάλας, ψάχνει τρόπο να ενισχύσει τα οικονομικά του ΑΟΞ. Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας «ΒΙΑΜΑΡ» που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από τα τέλη της δεκαετίας του ‘70, Χρήστος Πανόπουλος, ανεβαίνει συχνά-πυκνά στη Θράκη για να επιδοθεί στο ένα από τα δύο αγαπημένα του χόμπι. Το κυνήγι. Σε μία από τις εξορμήσεις του, ο αντιπρόσωπος της Skoda στην Ξάνθη, Βασίλης Σαρχόσης, τού ρίχνει την ιδέα να εμπλακεί στα διοικητικά του ΑΟΞ. Ο Πανόπουλος αρχικά δεν είναι θετικός. Κι εξηγεί ότι αν δεν αλλάξει ο αθλητικός νόμος, ούτως ώστε να μπορούν τα αθλητικά σωματεία να σπονσοράρονται από εταιρίες και να χρησιμοποιούν στην ονομασία του ΚΑΙ το όνομα της εταιρίας, δεν προτίθεται να επενδύσει. Ως διά μαγείας και για καλή τύχη της Ξάνθης, ο νόμος αλλάζει τις ημέρες που οι επαφές βρίσκονται σε αρχικό στάδιο.

Στις 10 Οκτώβρη του 1991, σαν σήμερα δηλαδή πριν από 20 χρόνια, ο «γάμος» γίνεται πραγματικότητα (η αρχική συμφωνία προέβλεπε τριετή χορηγία. Στα τέλη του 1993, η ομάδα πέρασε αποκλειστικά στα χέρια του Χρήστου Πανόπουλου). Η «ΒΙΑΜΑΡ» και ο ΑΟΞ υπογράφουν τα συμβόλαια και η ομάδα μετονομάζεται σε Skoda Ξάνθη. Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που εταιρία δίνει το όνομα «προϊόντος» της σε ποδοσφαιρικό σύλλογο. Η ΒΙΑΜΑΡ προσφέρει άμεσα το ποσό των 40 εκατ. δραχμών στην ομάδα, παραχωρεί στην ΠΑΕ οκτώ αυτοκίνητα, δίνει πριμ ύψους 18 εκ. δραχμών σε περίπτωση εξόδου στην Ευρώπη, όπως επίσης κι ένα αυτοκίνητο ως δώρο στον καλύτερο παίκτη της σεζόν. Η ΒΙΑΜΑΡ φιλοδοξεί επίσης να «παρέμβει» στην εμφάνιση της ομάδας, οι οπαδοί όμως θέτουν ως όρο (που γίνεται σεβαστός) τη διατήρηση των χρωμάτων και του σήματος που απεικονίζει τον Δημόκριτο τον Αβδηρίτη (Θρακιώτης φιλόσοφος 460-370 π.Χ.).

Η γιορτή για τη νέα εποχή της Ξάνθης λαμβάνει χώρα στο ξενοδοχείο Ledra Marriott στη Λεωφόρο Συγγρού (η φωτογραφία είναι από την εκδήλωση). Η Ξάνθη αποκτά πλέον άλλη δυναμική έχοντας ως επενδυτή (και αργότερα ιδιοκτήτη) έναν άνθρωπο που θα εξελιχθεί σε σημαντικό παράγοντα για το ελληνικό ποδόσφαιρο και βέβαια για τον αθλητισμό της Θράκης.

Σε αυτά τα είκοσι χρόνια, υπήρξαν εντάσεις και διαφωνίες ανάμεσα στον μεγαλομέτοχο και τους υποστηρικτές της Ξάνθης. Εντάσεις που άλλοτε είχαν ως αφορμή την αλλαγή χρωμάτων της ομάδας, άλλοτε τις μεταγραφές, άλλοτε τις αγωνιστικές επιδόσεις της Skoda. Οσο κακή διάθεση, όμως, και αν έχει κάποιος απέναντι στον Χρήστο Πανόπουλο, δεν μπορεί παρά να του αναγνωρίσει ότι «απογείωσε» την Ξάνθη.

Δεν είναι μόνο από

Keywords
Τυχαία Θέματα