H αυτοκινητική Ελλάδα αντιστέκεται!

Στην Ελλάδα του ΔΝΤ και της ψυχολογικής κατήφειας αναφάνηκε μια αχτίδαελπίδας, μια νότα αισιοδοξίας, κυρίως στον χώρο του αυτοκινήτου. Καιαυτό βέβαια δεν έχει να κάνει με τις πωλήσεις που συνεχίζουν τηνκατηφορική πορεία, αλλά με την προσπάθεια της «Βιοτεχνικό ΠάρκοΠτολεμαΐδας Α.Ε.», μιας εταιρείας που ανήκει στον Δήμο Πτολεμαΐδας.Μάλιστα το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Λάρισας πραγματοποίησεέρευνα
που έδειξε πως παρά την οικονομική κρίση η ελληνική αγορά μπορείνα δεχτεί ένα οικονομικό, μικρό, ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σκοπός του εγχειρήματος είναι να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο πουδεν θα ξεπερνάει τα 6.000 ευρώ. Δεν θα έχει πολυτέλειες (δερμάτινακαθίσματα κ.λπ.), ενώ τα μηχανικά μέρη θα κατασκευαστούν από ελληνικέςεταιρείες που θα θελήσουν να συμμετάσχουν σε αυτό το μοναδικό εγχείρημα.Μάλιστα ο διευθυντής του Πάρκου κ. Κωνσταντίνος Νίκου φέρνει ωςπαράδειγμα μία ελληνική εταιρεία στη Φλώρινα που κατασκευάζει και εξάγειανθρακόνημα. Αυτή η εταιρεία λοιπόν είναι έτοιμη να κατασκευάσει τοπλαίσιο του αυτοκινήτου. Βέβαια οι μπαταρίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτουδε θα είναι ελληνικές, αφού δεν υπάρχει ανάλογη εταιρεία που παράγειαυτό το προϊόν.Βέβαια, το να ονειρεύεσαι αλλά και να σχεδιάζειςείναι κάτι θεμιτό, ωστόσο απέχει πολύ από την υλοποίηση. Κι όμως, ο κ.Νίκου έχει έτοιμο το σχέδιο δράσης για την κατασκευή και την παράγωγη.Συγκεκριμένα στο Βιοτεχνικό Πάρκο Πτολεμαΐδας θα στεγαστούν οιεπιτηρήσεις από τις οποίες η καθεμία θα αναλάβει την ανάπτυξη και τηνπαραγωγή συγκεκριμένου μέρους του αυτοκινήτου. Σκοπός του είναι μέσα στο2011 να κατασκευαστεί τα δύο πρώτα ελληνικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα,τα οποία και θα μπουν στη διαδικασία δοκιμών. Μάλιστα όταν πάρουν τιςεγκρίσεις Τύπου, θα παρουσιαστούν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ώστε νααρχίσουν οι παραγγελίες. Tο ερώτημα βέβαια είναι πώς θα στηριχτεί οικονομικά μια τέτοιαπροσπάθεια. Τα πρώτα χρήματα (περίπου 500.000 ευρώ) θα τα βάλει ο ΔήμοςΠτολεμαΐδας, στον οποίο ανήκει το 95% του Βιοτεχνικού Πάρκου. Τα χρήματααυτά θα προέλθουν κυρίως από το ανταποδοτικό τέλος της ΔΕΗ και τοντοπικό πόρο ανάπτυξης. Από εκεί και πέρα, η όλη προσπάθεια αναμένει καιτην οικονομική συμμετοχή ιδιωτικών πόρων, ώστε το αυτοκίνητο να μπει σεγραμμή παραγωγής.Μακάρι η πρωτοβουλία να έχει συνέχεια και να μηνπνιγεί και αυτή η προσπάθεια στη δίνη των μικροσυμφερόντων. Μακάρι σεαυτή την προσπάθεια να επικρατήσει η ελληνική δημιουργία και όχι ηγνώριμη την τελευταία 20ετία ελληνάρικη νοοτροπία…
Keywords
Τυχαία Θέματα