Αλλάξτε τον τρόπο φορολογίας των αυτοκινήτων «τώρα»

Εν μέσω των διαπραγματεύσεων για τη νέα δανειακή σύμβαση και το κούρεμα των ομολόγων, το Υπουργείο διαπραγματεύεται και το νέο φορολογικό σύστημα, στο οποίο αναμένεται να προβλέπεται και η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και στα αυτοκίνητα. Αναμφίβολα η κατάργησή ενός Φόρου, που αντί να φέρει χρήματα στο Κράτος, δημιούργησε τρύπα στον
προϋπολογισμό της τάξης των 50 εκατομμυρίων ευρώ, είναι σε σωστό δρόμο. Ομως, όπως και να το κάνουμε, δεν θα επηρεάσει αποτελεσματικά την αγορά αυτοκινήτου και κατά προέκταση δεν θα αυξήσει ιδιαίτερα τα πολυπόθητα δημοσιονομικά έσοδα. Κάποιοι από τους υποψήφιους αγοραστές, αν και μπορεί να διαθέτουν τα χρήματα για την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου, θα δυσπιστούν να προχωρήσουν σε αυτήν.

Τα αδικαιολογήτως υπερβολικά ποσά των τεκμήριων στα αυτοκίνητα είναι πλέον ο πιο αποτρεπτικός παράγοντας αυτή τη στιγμή, μετά βέβαια τον -υπό κατάργηση- Φόρο Πολυτελείας. Επιτέλους πρέπει η κυβέρνηση να καταλάβει ότι μέσω του αυτοκινήτου δεν μπορεί να κυνηγάει τους φοροφυγάδες, αποτρέποντας τελικά σχεδόν όλους από το να αγοράσουν ένα λίγο πιο ακριβό αυτοκίνητο. Από την άλλη, πρέπει άμεσα να αλλάξει η φορολόγηση του αυτοκινήτου που ακόμα γίνεται με τα κυβικά (όπως προκύπτουν και τα τεκμήρια), κάτι που συμβαίνει και με το αναχρονισμένο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης. Σχεδόν σε όλες τις προηγμένες φορολογικά χώρες, το -δικό μας- Τέλος Ταξινόμησης έχει εφαρμοστεί σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων (και όχι μόνο στα Euro 4, 5, 6 κ.λπ.), εφαρμόζοντας σωστά το «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Και όχι μόνο. Η κυβέρνηση, ταξινομώντας ως μεγάλου κυβισμού ένα 2λιτρο αυτοκίνητο, βάζοντάς του το χαράτσι της έκτακτης εισφοράς αλλά και τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, το μόνο που καταφέρνει είναι να μεγαλώνει τις μαύρες τρύπες στους κρατικούς προϋπολογισμούς, ως αποτέλεσμα των καταθέσεων πινακίδων κ.λπ. Πρέπει λοιπόν να γίνει τώρα μια γενική αναθεώρηση της φορολογίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα…
Keywords
Τυχαία Θέματα