Έρευνα GfK, Αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων [4ο τρίμηνο του 2011]

H αγορά των τεχνολογικών προϊόντων ανήλθε το 4ο τρίμηνο του 2011 σε 598,8 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 16,1% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2010. Η επίδοση αυτή είναι ελάχιστα η χειρότερη από το 3ο τρίμηνο του 2011, αλλά αποτελεί βελτίωση από το 2ο και 1ο τρίμηνο αντίστοιχα. Ολόκληρο το 2011, η αξία της αγοράς έφθασε τα 2.3 δις. Ευρώ μειωμένη κατά 19,3%σε σχέση με το 2010.

Η κατηγορία των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών είχε τη χειρότερη επίδοση, το 4ο τρίμηνο παρουσιάζοντας μία μείωση της τάξεως του 28,5%

και ακολουθεί η κατηγορία των Φωτογραφικών Ειδών στο 27,1%. Η κατηγορία των τεχνολογικών προϊόντων παρουσίασε επίσης σημαντική μείωση που έφτασε στο 24,1%, ενώ οι κατηγορίες της Tεχνολογίας καθώς και των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου ήταν σε ελαφρώς καλύτερη θέση με μείωση 15,8% και 11,1% αντίστοιχα. Στις Τηλεπικοινωνίες και τις Μικρές Οικιακές Συσκευές καταγράφεται μικρή πτώση κατά 3% και 0,3% αντίστοιχα.

Τηλεπικοινωνίες: Τα Smartphones συνεχίζουν να δίνουν αξία
Τα Smartphones συνέχισαν να αυξάνονται με διψήφια αριθμητικά ποσοστά, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή μειώθηκε σημαντικά. Τα ασύρματα τηλέφωνα σταθερής γραμμής (DECT) και τα ακουστικά παρουσίασαν επίσης θετικά αποτελέσματα. Αυτά τα τρία τμήματα σχεδόν αντιστάθμισαν την πτώση των κινητών τηλεφώνων – ο συνολικός τομέας σημείωσε μια μικρή πτώση της τάξεως του – 3%, φθάνοντας σε αξία 164,5 εκατ. Ευρώ.

Τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα: Ο τομέας συνεχίζει να παρουσιάζει μείωση
Οι έμποροι λιανικής πώλησης συνεχίζουν να μειώνουν τον μέσο όρο των τιμών στον τομέα με προσφορές και αυξάνοντας τον κύκλο ζωής των μοντέλων. Ωστόσο, η αξία συνολικά του τομέα έφθασε μόλις 131,5 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μια πτώση της τάξεως του 24,1% συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2010.
Η επίπεδη τηλεόραση ήταν η κατηγορία που επηρέασε περισσότερο τον τομέα μιας και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% της συνολικής αξίας. Ως εκ τούτου, είναι υπεύθυνη για τη συνολική μείωση, παρά το γεγονός ότι υπήρξε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα (άρα και ακριβότερα) όπως σύνδεσης στο internet (smart TV) καθώς και αυτά με 3D τεχνολογία.
Η κατηγορία των πλοηγών οδήγησης αποδίδει αρκετά καλά την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Παλαιότερα, οι Έλληνες καταναλωτές είχαν την τάση να κάνουν αρκετές εκδρομές μέσα στο χρόνο με αποτέλεσμα ο ρυθμός ανάπτυξης αυτών των προϊόντων να είναι πολύ περισσότερο από 150%. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2011 και ιδιαίτερα στο 4ο τρίμηνο παρατηρείται μία ύφεση στην τάση αυτή και έτσι ο αριθμός των συσκευών πλοήγησης που πωλήθηκαν ήταν λιγότεροι από τους μισούς από αυτούς που πωλήθηκαν στο 4ο τρίμηνο του 2010.

Προϊόντα Πληροφορικής: Τα tablets εξελίσσονται στη κινητήρια δύναμη του τομέα
Ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής έφθασε σε αξία τα 101,1 εκατ. Ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2011, μειωμένος κατά 15,8% συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2010. Η κατηγορία φορητών Η/Υ παρουσίασε μείωση σε σχέση με το 2010 20,8% ως α

Keywords
Τυχαία Θέματα