Στον αστερισμό των δύο κυλίνδρων (vids &pics)

Νομίζαμε ότι τα είχαμε δει όλα, όμως η Fiat μας διέψευσε. Είναι γνωστό, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα, εφοδιάζονται με τετρακύλινδρους κινητήρες, ενώ τα τελευταία χρόνια αρχίζει και μεγαλώνει ο αριθμός των μοντέλων πόλης με τρικύλινδρα μοτέρ. Η ιταλική μάρκα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και λανσάρισε το Fiat 500 στην κλειστή και στην ανοιχτή εκδοχή του με ένα δικύλινδρο
κινητηράκι μόλις 875 κ.εκ., αλλά με σύγχρονες τεχνολογίες όπως σύστημα άμεσου ψεκασμού, υπερτροφοδότη τούρμπο και βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού. Και αν ακούγονται όλα αυτά σε ορισμένους κινέζικα, ας προχωρήσουμε στο αποτέλεσμα, που αποτυπώνεται σε 85 ίππους ισχύ, 4,1 λίτρα βενζίνη ανά 100 χλμ./ώρα (σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις) και 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε χιλιόμετρο διαδρομής, χάρη στα οποία απαλλάσσεσαι από τα τέλη κυκλοφορίας! Τι συμβαίνει όμως στην πράξη; Δεν το κρύβουμε, ότι αντιμετωπίσαμε το ιταλικό μοντελάκι με αρκετό σκεπτικισμό και αρχικά δικαιωθήκαμε, αφού γυρνώντας το κλειδί στη μίζα και πατώντας το γκάζι, άρχισε να βγαίνει από την εξάτμιση ένας ήχος μεταξύ "φτιαγμένου" σκούτερ και ραπτομηχανής (δείτε το βίντεο, που ανεβάσαμε και θα καταλάβετε). Στην πορεία όμως το Fiat 500 Twin Air μάς εξέπληξε ευχάριστα, καθώς τα 85 άλογα τα έβγαζαν εύκολα πέρα με τον ένα τόννο βάρος του αμαξώματος. Το δικύλινδρο μοτοράκι ανεβάζει εύκολα στροφές μετά από έναν αρχικό δισταγμό και σταματά γύρω στις 6.000 σ.α.λ. από τον ηλεκτρονικό κόφτη, άσχετα αν η κλιμάκωση του στροφόμετρου φτάνει έως τις 8.000 σ.α.λ. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και το αυτοκίνητο εκδηλώνει στο δρόμο ένα μεσογειακό ταμπεραμέντο, που ταιριάζει στον χαρακτήρα του Έλληνα, αρκεί να είσαι πρόθυμος για συχνές αλλαγές σχέσεων και να παραβλέψεις τη σχετική ασάφεια του πεντατάχυτου σαζμάν. Δεν λείπουν πάντως οι κραδασμοί στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων, παρόλον ότι υπάρχει ένας ειδικός άξονας για την εξισορρόπησή τους. Το Fiat 500 Twin Air προορίζεται βεβαίως για την πόλη, όπου συγκαταλέγεται στα πιο σπιρτόζα μοντέλα αυτής της δημοφιλούς κατηγορίας. Οι μετρήσεις του εργοστασίου χαρακτηρίζονται πάντως από κάποια...αισιοδοξία, καθώς η Fiat αναφέρει για την κλασική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 11,0", στην πραγματικότητα όμως πραγματοποιείται σε 11,8", μία τιμή που κρίνεται ακόμη και έτσι εξαιρετική και καλύτερη από την αντίστοιχη της έκδοσης των 100 ίππων! Τα ίδια ισχύουν λίγο-πολύ και για τη μέση κατανάλωση, που εμείς τη μετρήσαμε στην καλύτερη περίπτωση γύρω στα 5,1 λίτρα ανά 100 χλμ. και σίγουρα αρκετά ψηλότερα από τα 4,1 λίτρα των επίσημων μετρήσεων. Οι Σκρουτζ των τεσσάρων τροχών μπορούν να πατήσουν το μπουτόν και να ενεργοποιήσουν το πρόγραμμα Eco, χάρη στο οποίο μειώνεται η ισχύς του κινητήρα στους 57 ίππους και μπορείς να πετύχεις έως 14% χαμηλότερη κατανάλωση. Σε αυτή την περίπτωση μοιάζει πάντως σαν να ρούφηξε κάποιο βαμπίρ το αίμα από το ιταλικό μίνι και να του στέρησε κάθε ζωντάνια στο δρόμο, οπότε η επιλογή είναι δική σας. Η αίσθηση οδήγησης
Keywords
Τυχαία Θέματα