Ν. Παπαδόπουλος: Το πάθημα της Eurocypria δεν μας έγινε μάθημα

18:12 9/2/2012 - Πηγή: OnlyCY

Δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο σήμερα προβαίνουμε σε διάγνωση ή σε νεκροψία…
Γιατί αυτά που έπρεπε να γίνουν εδώ και καιρό στις Κυπριακές αερογραμμές δεν έγιναν. Και τώρα η εταιρεία βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Το πάθημα της Eurocypria δεν μας έγινε μάθημα.
Η πολιτική ατολμία και η αναποφασιστικότητα αυτής της Κυβέρνησης κινδυνεύει να καταδικάσει, ίσως σε θάνατο, τις ΚΑ
Η παρούσα κυβέρνηση, συνεπέστατη στην πολιτικής που έφερε τα αποτελέσματα στο Μαρί, απλά περίμενε μέχρις ότου

ακόμη μια ωρολογιακή βόμβα να σκάσει στα χέρια μας.

Συχνά ακούγεται ο ισχυρισμός ότι «όλες οι κυβερνήσεις φταίνε».
Μπορεί. Αλλά άλλες φταίνε περισσότερο και άλλες λιγότερο.
πχ. Η προηγούμενη Κυβέρνηση κληρονόμησε μια εταιρεία με τρομερά προβλήματα.
• 5 συνεχόμενες χρονιές με ζημιές
• 2170 ο αριθμός του προσωπικού

Αναγκάστηκε να πάρει μέτρα. Σκληρά αλλά απαραίτητα μέτρα. Επήλθαν περικοπές σε μισθούς και ωφελήματα. Απελύθη υπεράριθμό προσωπικό. Το προσωπικό των ΚΑ αριθμούσε το τέλος του 2008 1417 – 700 λιγότεροι.
Ως αναμενόταν δημιουργήθηκαν αντιδράσεις. Οι πάντες κατηγορούσαν την κυβέρνηση του Τ.Π. για τα μέτρα εξυγίανσης – το προσωπικό, τα αντιπολιτευόμενα κόμματα, τα συμπολιτευόμενα κόμματα…
Για πρώτη φορά όμως μετά από οκτώ χρόνια η εταιρεία παρουσίασε κέρδη.
Δυστυχώς όμως, με την αλλαγή της εξουσίας το σχέδιο εξυγίανσης του 2005 τερματίστηκε. Ξανα-ξεκίνησε η πολιτική του «να σάσουμε τους δικούς μας».

Αποτέλεσμα:
Η εταιρεία το 2011 παρουσίασε ζημιές €57 εκ. (μετά που τους δώσαμε €20 εκ. υπό μορφή ενίσχυσης)
Προβλέπεται ότι το 2012 οι ζημιές της θα ξεπεράσουν τα €28 εκ. – χωρίς να υπολογίζεται η ζημιά από την Ryan Air.
Η κεφαλαιουχική κατάσταση της εταιρείας είναι αρνητική – είναι περισσότερες οι υποχρεώσεις της εταιρείας από τα περιουσιακά της στοιχεία.
Τον Φεβρουάριο κανονικά πρέπει να συγκληθεί η Γενική της Συνέλευση, αλλά οι λογιστές της εταιρείας και οι διευθυντές της εταιρείας αρνούνται να υπογράψουν τους λογαριασμούς της από φόβο πιθανής ποινικής ευθύνης.

Τι πταιει;
Σίγουρα υπάρχουν συσσωρευμένα προβλήματα στις ΚΑ.
Κάποιος θα μπορούσε να υποδείξει την διαχρονική κακοδιαχείριση και τις λανθασμένες αποφάσεις της διοίκησης.
• π.χ. τα Α330 αποδείχθηκαν καταστροφικά – πετούσαν γεμάτα και έκαμναν ζημιές…

• Η διοίκηση διατήρησε τις υπηρεσίες του catering και του engineering, παρά του ότι είναι έντονα ζημιογόνες (παρά του ότι το 2005 αποφασίστηκε να πουληθούν)

• Μόνο το 2011 το τμήμα του engineering κόστισε €1 εκ. σε υπερωρίες – το 30% του μισθολογίου του τμήματος…

Όμως, κάποτε το engineering είχε πάνω από 70 πελάτες. Σήμερα έχει ένα και μοναδικό πελάτη, τις ΚΑ, μετά που αποχώρησε και ο τελευταίος, η Aeroflot.

Κάποιος θα μπορούσε να αναφέρει το κόστος του προσωπικού σε σύγκριση με άλλες αερογραμμές –
• Ο μέσος μισθός ενός πιλότου είναι €140.000 – όμως υπο-αξιοποιείται ο μέσος καπετάνιος κατά 60% σε σύγκριση με άλλες εταιρείες – επειδή δεν υπ

Keywords
Τυχαία Θέματα