Εμμένει το υπουργείο Ανάπτυξης για πάγωμα των φόρων στα καύσιμα

Εμμένει στην πρότασή του για πάγωμα των φόρων στα καύσιμα, προκειμένου να αποκλιμακωθούν οι τιμές σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Όπως σχολίασε σε ερώτηση δημοσιογράφου ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός, το υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με το υπουργείο Οικονομικών και δικαιολόγησε τη παρέμβασή του καθώς, όπως είπε, «τα καύσιμα είναι σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τα έσοδα της χώρας, το 15% της επιβάρυνσης της τελικής τιμής

προέρχεται από τα logistics και τα μεταφορικά».

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι στα οπωροκηπευτικά το κόστος από τα καύσιμα μπορεί να φθάσει ακόμη και το 5% της τελικής τιμής. Ο κ. Κομνηνός υπογράμμισε ότι την τελευταία διετία έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων κατά 20%, και το πετρέλαιο θέρμανσης ακόμη περισσότερο, ενώ πρόσθεσε ότι «το να ανεβάζεις τους φόρους, σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας, επιβραδύνει την ανάπτυξή της και έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ζήτηση των προϊόντων και στις τιμές».

Ο ίδιος πάντως σημείωσε ότι δεν είναι αρμοδιότητα του Ανάπτυξης το συγκεκριμένο θέμα αλλά μπορεί να κάνει προτάσεις που αφορούν σε δράσεις για την ανάπτυξη της οικονομίας, ενώ συμπλήρωσε ότι στην επιστολή του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Σ. Ξυνίδη προς το υπουργείο Οικονομικών, στις 7 Μαρτίου, εξετάζονται και άλλες εναλλακτικές προτάσεις που αφορούν στη μεταβολή του ΕΦΚ στα καύσιμα προς τα κάτω, όταν αυξάνει η διυλιστηριακή τιμή τους.

Υπέρ της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των φόρων στα καύσιμα τάσσεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων παρά το γεγονός ότι, όπως επισημαίνει, η υλοποίησή της με τον τρόπο που προτείνεται περιορίζει τη μείωση της λιανικής τιμής στα δύο λεπτά το λίτρο. «Ποσό που είναι προφανώς αστείο μπροστά στη φορολογική καταιγίδα που έχει προηγηθεί στα καύσιμα αλλά και στις αυξήσεις των διεθνών τιμών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα».

Η ΠΟΠΕΚ προτείνει, εξάλλου, να καταργηθεί η «ελληνική πρωτοτυπία» της επιβολής φόρου σε φόρο, δηλαδή να σταματήσει η επιβολή ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων. Με τον τρόπο αυτό, όπως αναφέρει, θα υπάρξει άμεση και ουσιαστική ελάφρυνση των καταναλωτών, της τάξης των 15 – 16 λεπτών στην αμόλυβδη, θα τονωθεί κατά ένα μέρος η κατανάλωση και θα αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου.

Keywords
Τυχαία Θέματα