Καταγγελίες του Θ. Δρίτσα για τις ειδικές συνθέσεις στα πλοία

Με επίκαιρη ερώτησή του προς τη Βουλή.

Το θέμα των ειδικών συνθέσεων που ισχύει σε ορισμένα πλοία της ακτοπλοΐας και οι οποίες ορίζονται κατόπιν υπουργικών αποφάσεων, θίγει με επίκαιρη ερώτησή του προς τη Βουλή, ο βουλευτής του Συνασπισμού Θοδωρής Δρίτσας, καταγγέλλοντας, παράλληλα σε ανακοίνωσή του, ότι πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν πληρώματα από τρίτες χώρες, τη στιγμή μάλιστα που οι Έλληνες ναυτεργάτες, πλήττονται από υψηλά ποσοστά

ανεργίας.

Ο κ.Δρίτσας επισημαίνει στην ερώτησή του, ότι έως σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αποφεύγει να του δώσει στοιχεία για τον αριθμό των υπουργικών αποφάσεων που ορίζουν τις ειδικές συνθέσεις σε κάποια πλοία της ακτοπλοΐας, παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματά του.

Όπως τονίζει ο βουλευτής του Συνασπισμού, το υπουργείο επικαλείται εδώ και καιρό ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, ενώ διερωτάται γιατί η κυβέρνηση διατηρεί σε ισχύ το νόμο που επιτρέπει ειδικές συνθέσεις στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας από τη στιγμή που, όπως υποστηρίζει, αυτές επηρεάζουν αρνητικά την απασχόληση των ναυτεργατών και το ΝΑΤ χάνει σημαντικά έσοδα από τις εισφορές. Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, το ποσοστό ανεργίας στους ναυτικούς, φθάνει σήμερα στους 7.500, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου είναι ξενοδοχειακό προσωπικό.

Πώς ορίζονται οι ειδικές συνθέσεις

Το άρθρο 87 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου περί οργανικής σύνθεσης που συντάχθηκε το 1973 ορίζει ότι ο εκάστοτε υπουργός Ναυτιλίας έχει δικαίωμα κατ’ εξαίρεσιν, να υπογράφει αποφάσεις με την οποία καθορίζεται μικρότερη σύνθεση πληρώματος από την ισχύουσα νομοθεσία προς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας (ειδικές συνθέσεις).

Αυτό μπορεί να γίνει σε πλοία που πραγματοποιούν δρομολόγια μεταξύ λιμένων εντός κόλπου, σε πλοία αναψυχής που εκτελούν τακτικούς πλόες μικρότερης του 24ωρου, αλλά σε πλοία που είναι εφοδιασμένα με αυτόματες συσκευές και μηχανήματα.

Από τη μέχρι τώρα ακολουθούμενη πολιτική, έχει εκδοθεί ένας αριθμός τέτοιων υπουργικών αποφάσεων έως σήμερα, με τις οποίες καθορίζονται ειδικές οργανικές συνθέσεις σε κάποια πλοία και οι οποίες έχουν ισχύ για ένα εξάμηνο ή για ένα χρόνο με δικαίωμα ανανέωσης.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία δηλώνει αντίθετη με τις ειδικές συνθέσεις στα πλοία, ωστόσο εφαρμοζόταν σε κάποιες περιπτώσεις για ορισμένη χρονική περίοδο κυρίως το χειμώνα και όταν υπήρχε η συναίνεση του πληρώματος του πλοίου, αλλά και η δέσμευση της εταιρείας για επαναπρόσληψη.

Για να υπογραφεί μία υπουργική απόφαση για ειδική σύνθεση σε πλοίο, χρειάζεται συνήθως η συναίνεση των ναυτεργατικών σωματείων χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο νομοθετική εξουσιοδότηση.

Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές μετά το διαχωρισμό του υπουργείου από το Λιμενικό, οι υπουργικές αποφάσεις για ειδικές συνθέσεις ανανεώνονταν, χωρίς να ερωτούνται τα ναυτεργατικά σωματεία.

Συνδικαλιστές ναυτικοί έχουν καταγγείλει, ότι πολλοί πλοιοκτήτες που επικαλούνται το κόστο

Keywords
Τυχαία Θέματα