Νέες έρευνες για την Boeing μετά τις καταγγελίες πληροφοριοδότη για την ασφάλεια των 777 και 787 Dreamliner

Αντιμέτωπη με νέες καταγγελίες βρίσκεται η Boeing για την ποιότητα των αεροσκαφών της.

H αμερικανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ερευνά τους ισχυρισμούς πληροφοριοδότη της Βoeing, σύμφωνα με τoν οποίο η εταιρεία αγνόησε τις ανησυχίες

για την ασφάλεια και την ποιότητα στην παραγωγή των αεροσκαφών της 787 και 777, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας την Τρίτη.

Ο πρώην μηχανικός της Boeing, Sam Salehpour διατύπωσε τις καταγγελίες του σε συνέντευξη Τύπου, υποστηρίζοντας ότι αντιμετώπισε αντίποινα από την εταιρεία, όπως απειλές και αποκλεισμό από κρίσιμες συναντήσεις, αφού εντόπισε μηχανολογικά προβλήματα που επηρέασαν τη δομική ακεραιότητα των αεροσκαφών. Σημείωσε δε ότι κατά τη γνώμη του ορισμένα αεροσκάφη του μοντέλου 787 Dreamliner μπορεί να έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής, λόγω της ακατάλληλης εργασίας προκειμένου να επιταχυνθεί η παραγωγή.

Μια υποεπιτροπή της Γερουσίαςτων ΗΠΑ σχεδιάζει μια ακρόαση μαζί τουως μάρτυρα σταμέσα της επόμενης εβδομάδας. Ο πρόεδροςτης επιτροπής,ο Δημοκρατικός ΡίτσαρντΜπλούμενταλ, θέλει επίσηςνα προσκαλέσει τον διευθύνοντα σύμβουλοΝτέιβ Καλχούν.Η Boeing δήλωσε έτοιμηνα συνεργαστεί και ναπαράσχει έγγραφα πουθα ζητηθούν.

Οι ισχυρισμοί του μηχανικούτης Boeing

Ο μηχανικός της Boeing ισχυρίζεται ότι κατά τη συναρμολόγηση τμημάτων της ατράκτου του αεροσκάφους, που είχαν κατασκευαστεί ξεχωριστά , δεν σφραγίστηκαν σωστά κάποια μικροσκοπικά κενά. «Είδα κυριολεκτικά ανθρώπους να πηδούν σε τμήματα του αεροπλάνου για να τα βολέψουν», είπε. «Δεν κατασκευάζεις έτσι ένα αεροπλάνο».

Η ατημέλητη συναρμολόγησημειώνει τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφώνκαι εγκυμονεί τον κίνδυνο μιας«καταστροφικής» βλάβης. «Αντί να λαμβάνειυπόψη τις προειδοποιήσεις του, η Boeingέθεσε ως προτεραιότητα να ρίξει τοαεροσκάφος στην αγορά όσο το δυνατόνταχύτερα παρά τα γνωστά, βάσιμα προβλήματαπου εκείνος έθεσε», ανέφεραν οι δικηγόροιτου σε δήλωση.

Τι υποστηρίζει η Boeing

ΗBoeingεταιρείααπορρίπτει την κριτική τουμηχανικού. Οι ισχυρισμοίτου, λέει, είναι λανθασμένοι και έχουνήδη ερευνηθεί υπό τηνεπίβλεψη της FAA, δήλωσε εκπρόσωπος τουομίλου.

Σε δήλωσή τηςη εταιρεία εκφράζει τηναπόλυτη εμπιστοσύνη τηςστο 787 Dreamliner. Κι επισημαίνειότι η Boeing έχει κάνει«εκτεταμένη δουλειά» για να διασφαλίσειτην ποιότητα και τη μακροπρόθεσμηασφάλεια του αεροσκάφους.

Προβλήματα ποιότητας και κατασκευαστικά ελαττώματα

Ωστόσο, η Boeing παλεύει με προβλήματα ποιότητας και κατασκευαστικά ελαττώματα στο 787 εδώ και πολύ καιρό. Τα προβλήματα αυτά ανάγκασαν τον κατασκευαστή αεροσκαφών να σταματήσει τις παραδόσεις για περισσότερο από ένα χρόνο μέχρι τον Αύγουστο του 2022.

Υπάρχουν επίσης προβλήματα με το 737-Max. Η FAA έθεσε πρόσφατα στη Boeing ανώτατο όριο κατασκευής 38 νέων αεριωθούμενων αεροσκαφών το μήνα, μετά το συμβάν του περασμένου Ιανουαρίου, όταν στη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines αποκολλήθηκε τμήμα του εξωτερικού τοιχώματος ενός 737 Max λόγω σφάλματος στη συναρμολόγηση.

Οι άνω των 170επιβαίνοντες στο αεροσκάφος έζησανστιγμές τρόμου και μόνον από τύχη δενυπήρξαν θύματα, καθώς τα δύο καθίσματακοντά στην τρύπα που άνοιξε στην άτρακτοήταν άδεια και το αεροσκάφος πετούσεακόμα σε σχετικά χαμηλό ύψος.

Έκτοτε βρίσκονταιστο επίκεντρο ερευνών οι ποιοτικοίέλεγχοι στη Boeing. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικάσυμπεράσματα, η αρχή διερεύνησηςατυχημάτων NTSB υποθέτει ότι έλειπαντέσσερα μπουλόνια στερέωσης από τοτμήμα της ατράκτου. Υπάρχουν ενδείξειςότι το αποκολληθέν τμήμα συνέχισε ναχαλαρώνει, μέχρι το δραματικό περιστατικόκατά την 154η πτήση του αεροσκάφους,δήλωσε η επικεφαλής της NTSB, ΤζένιφερΧόμεντι, σε ακρόαση στη Γερουσία τωνΗΠΑ.

Είναι γνωστό ότιτο εν λόγω τμήμα της ατράκτου είχεαφαιρεθεί για επισκευή στο εργοστάσιοτης Boeing και επανατοποθετήθηκεαργότερα, αλλά η εταιρεία δεν μπόρεσεακόμη να βρει έγγραφα σχετικά με αυτέςτις εργασίες και να τα θέσει στη διάθεσητων ερευνητών.

Η Boeing καλείται να υποβάλει σχέδιο για τη βελτίωση των ποιοτικών ελέγχων μετά το συμβάν. Ο Καλχούν ανακοίνωσε πρόσφατα την αποχώρησή του. Λόγω του δραματικού περιστατικού είπε ότι παραιτείται από ένα μπόνους σχεδόν τριών εκατομμυρίων δολαρίων για το 2023 κι ότι θα λάβει «μόνον» τον ετήσιο μισθό των 33 εκατ. δολαρίων.

Keywords
Τυχαία Θέματα