Grand Prix Hungaroring 2013: Λίγο πριν τις διακοπές

Βρισκόμαστε στη μέση του Καλοκαιριού και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 (10ος από τους 19 αγώνες) και το θερμόμετρο ανεβαίνει εκτός αλλά και εντός πίστας.

Ο Sebastian Vettel και η Red Bull-Renault έχουν προβάδισμα στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών αντίστοιχα. Στόχος τους, στην Ουγγαρία

και την πίστα του Hungaroring, να διατηρήσουν ή ακόμα και να το διευρύνουν, ώστε να έχουν... ευχάριστες διακοπές μιας και ακολουθεί διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων.

Η ιστορία της πίστας στην Ουγγαρία ξεκίνησε ως ιδέα του Bernie Ecclestone για τη διεξαγωγή ενός αγώνα της Formula 1 σε μια χώρα του τότε (δεκαετία του 1980) Ανατολικού μπλοκ.

Ο Βρετανός ξεκίνησε τις διαπραγματεύσεις με τους Ρώσους (για ένα αγώνα στην Μόσχα) αλλά δεν είχε επιτυχία. Τότε, ο γεννημένος στη Βουδαπέστη Tamas Rohonyi, (διαφημιστής στον χώρο της F1) πρότεινε στον Β. Ecclestone να δει το ενδεχόμενο για διοργάνωση αγώνα στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας.

Αρχικά η κυβέρνηση της χώρας μελέτησε την προοπτική του αγώνα στους δρόμους στη Βουδαπέστη. Τελικά αποφάσισε να κατασκευάσει μια πίστα. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1985 και ολοκληρώθηκαν μέσα σε 7 μήνες. Τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρομίου έγιναν τον Ιούνιο του 1986. Δύο μήνες αργότερα ( τον Αύγουστο)

για πρώτη φορά στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος F1 έγινε αγώνας σε χώρα του πρώην Ανατολικού μπλοκ.

Το Hungaroring είναι η δεύτερη πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος, μετά το Monaco. Δεν αφήνει πολλά περιθώρια για προσπεράσματα στους πιλότους, λογω του μικρού πλάτους, γιαυτό η σειρά εκκίνησης παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

Τα μονοθέσια “απαιτούν” set up υψηλής αεροδυναμικής πίεσης, καθώς επιταχύνουν με την πλήρη δύναμή τους μόνο για 10 δευτερόλεπτα περίπου σε κάθε γύρο της πίστας.

Πέρσι, οι τρεις πρώτοι επέλεξαν στρατηγική δύο pit stop. Οι ομάδες φέτος θα έχουν στη διάθεσή τους από αυτόν τον αγώνα νέα ελαστικά με χαρακτηριστικά δομής του 2012 σε συνδυασμό με τις γόμες του 2013.

Οι επιλογές για τον συγκεκριμένο αγώνα είναι η μεσαία (P Zero White) και η μαλακή γόμα (P Zero Yellow).

Στατιστικά και αριθμοί

Η McLaren-Mercedes έχει την παράδοση με το μέρος της στην Ουγγαρία, καθώς έχει κερδίσει τους 8 από τους 14 τελευταίους αγώνες.

Σε αυτούς μόλις σε δύο περιπτώσεις νικητής αναδείχθηκε ο κάτοχος της pole position.

Τις περισσότερες νίκες στην Ουγγαρία από τους εν ενεργεία πιλότους τις έχει ο Lewis Hamilton τρεις, ενώ δύο έχει ο Jenson Button.

Όσον αφορά στους κατασκευαστές, η McLaren είναι η πιο πετυχημένη ομάδα στην Ουγγαρία μετρώντας συνολικά 11 νίκες. Ακολουθεί η Williams με επτά (το 1997 η τελευταία), ενώ η Ferrari έχει πέντε (η τελευταία το 2004).

Οι Jenson Button και Fernando Alonso σε αυτήν την πίστα σημείωσαν την πρώτη νίκη της καριέρας τους (το 2003 ο Ισπανός, το 2006 ο Βρετανός).

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Michael Schumacher, 2004)

Πρώτο GP: 1986

Νικητής 2012: Lewis Hamilton (McLaren)

Pole position 2012: Lewis Hamilton (McLaren)

310 χλμ/ώρα (χωρίς το DRS) η υψηλότερη ταχύτητα τους

182 χλμ/ ώρα η μέση ωριαία ταχύτητα των μονοθεσίων

62 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι η κατανάλωση καυσίμου

49% του γύρου τα μονοθέσια κινούνται με τη μέγιστη δύναμή τους

48 είναι κατά μέσο όρο οι αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο (3.360 συνολικά στον αγώνα)

28η διοργάνωση είναι αυτή φέτος για το Hungaroring

Keywords
Τυχαία Θέματα