MotoGP 2013 Grand Prix Αυστραλίας – Κατατακτήριες: Ο «γλάρος» Jorge στην pole position.

Διέλυσε το ρεκόρ ταχύτερου γύρου αλλά και έναν... γλάρο ο Jorge Lorenzo στην προσπάθειά του για την pole position την οποία πέτυχε. Δίπλα του ξεκινούν οι Marc Marquez (+0,221") και Valentino Rossi (+0,748")

Επιστροφή στην πρώτη θέση της εκκίνησης μετά από πέντε μήνες για τον Jorge Lorenzo (Yamaha). Ο Ισπανός χρόνο 1:27,899" διέλυσε τη record pole που είχε από το 2008 ο Casey Stoner (1:28.665) και επέστρεψε στις pole positions έπειτα από πέντε μήνες (5/5 στη Jerez η τελευταία του).

Ο Casey Stoner Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2007 και του 2011 μπορεί να έχασε το ρεκόρ αυτό αλλά κέρδισε μία θέση στο Hall of fame των MotoGP (την 20η) ανάμεσα στους συμπατριώτες του Wayne Gardner και Mick Doohan.

Με το που ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση του Q2, o J.Lorenzo έδειξε τις διαθέσεις του. Μάλιστα στις πρώτες του προσπάθειες ένας άτυχος γλάρος βρέθηκε στην πορεία του με αποτέλεσμα να μπλεχτεί στο πλαϊνό τμήμα της M1. Παρ' όλα αυτά ο Ισπανός σημείωσε δύο ταχύτερους γύρους βελτιώνοντας το ρεκόρ του C. Stoner.

Ο μοναδικός που έδειχνε ικανός να ακολουθήσει τον ρυθμό του ήταν ο Marc Marquez (Honda), ο οποίος πήρε τη σκυτάλη και έδειχνε να βρίσκεται πολύ κοντά στην ένατη pole position.

Ο J. Lorenzo, όμως δεν άφησε κανένα περιθώριο στον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και με μια εκπληκτική προσπάθεια ένα λεπτό πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, σταμάτησε τα χρονόμετρα στο εκπληκτικό 1:27.899 βελτιώνοντας κατά 7 δέκατα το ρεκόρ του C. Stoner. Ο 20χρονος αναβάτης της Honda συμβιβάστηκε με την δεύτερη θέση.

Στην τρίτη ανέβηκε ο Valentino Rossi, ο οποίος για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα θα ξεκινήσει από την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Ο Alvaro Bautista (Gresini Honda) πήρε την τέταρτη θέση έχοντας μάλιστα και έξοδο στο τέλος, ενώ ο Dani Pedrosa (Honda)αρκέστηκε στην πέμπτη. Από την έκτη θέση θα ξεκινήσει ο Cal Crutchlow (Tech3 Yamaha), με τον Bradley Smith (Tech3 Yamaha) να ακολουθεί. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Ducatisti Nicky Hayden, Andrea Dovizioso και ο Andrea Iannone (Pramac Ducati).

Καθοριστικό ρόλο στον αγώνα θα παίξει η διαχείριση των ελαστικών. Και αυτό λόγω του ότι η νέα άσφαλτος που στρώθηκε στην πίστα έχει πολύ την πρόσφυση η οποία καταστρέφει τα πίσω ελαστικά. Το πρόβλημα γίνεται έντονο τις μεσημεριανές ώρες, που η θερμοκρασία οδοστρώματος φτάνει μέχρι και τους 38 βαθμούς Κελσίου.

Έπειτα από ανάλυση των στοιχείων που συγκέντρωσαν οι τεχνικοί της από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, η Brisgestone ανακοίνωσε ότι υποχρεωτικά στον αγώνα όλοι οι αναβάτες θα χρησιμοποιήσουν την πιο σκληρή από τις διαθέσιμες πίσω ασύμμετρες γόμες (μαλακή, μεσαία, σκληρή).

Μάλιστα, η Επιτροπή αγώνων συνεδρίασε εκτάκτως για το θέμα και αποφάσισε μεταξύ άλλων πως ομάδες και αναβάτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα ελαστικά σύμφωνα με τις παραμέτρους που δίνουν ο τεχνικός διευθυντής και οι οργανωτές σε συνεργασία με την προμηθεύτρια εταιρεία.

Όμως, η διάρκεια ζωής της σκληρής πίσω γόμας, απ' ότι τουλάχιστον φάνηκε στις κατατακτήριες δοκιμές φτάνει τους 17 γύρους όταν ο αγώνας της μεγάλης κατηγορίας αποτελείται από 27 γύρους. Το πιθανότερο είναι λόγω του προβλήματος που έχει προκύψει με την υπερβολική φθορά των ελαστικών, ο αριθμός των γύρων να μειωθεί στους 20.

Η ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Jorge Lorenzo (Yamaha) 1:27,899"Marc Marquez (Honda) +0,221"Valentino Rossi (Yamaha) +0,748"Alvaro Bautista (Gresini Honda) +0,814"Dani Pedrosa (Honda) +0,849"Cal Crutchlow (Tech 3 Yamaha) +0,910"Bradley Smith (Tech 3 Yamaha) +1,042"Nicky Hayden (Ducati) +1,396"Andrea Dovizioso (Ducati) +1,761"Andrea Iannone (Pramac Ducati) +1,857"
Keywords
Τυχαία Θέματα