Αυξήσεις «φωτιά» στα τέλη κυκλοφορίας- Από 5 έως και 300 ευρώ η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες ΙΧ!

Τη μία έκπληξη μετά την άλλη επιφυλάσσει το οικονομικό επιτελείο στους φορολογούμενους. Αυτήν τη φορά την «σκυτάλη» των αλλαγών παίρνουν τα τέλη κυκλοφορίας, που για να βρεθούν χρήματα και να χρησιμοποιηθούν ως ισοδύναμα, η κυβέρνηση μελετά την αύξηση των τελών σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, με μικρές και απειροελάχιστες εξαιρέσεις, που δεν αποκλείεται να επέλθουν μειώσεις των 5, 10 ή 15 ευρώ.

Σύμφωνα λοιπόν με έγκυρες

πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο θα φέρει αυξήσεις τελών σε δύο βασικές κατηγορίες οχημάτων:

– Στα άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών και

– Σε όσα δεν πλήρωναν, λόγω μικρών εκπομπών αερίων. Κυρίως στην δεύτερη αυτή κατηγορία οι γκρίνιες είναι πολλές, με δεδομένο ότι κάποιος αγόρασε «οικολογικό» αυτοκίνητο, για να μην πληρώνει και τέλη και τώρα αυτό καταρρίπτεται με τον πιο «βίαιο» τρόπο.

Στόχος της κυβέρνησης είναι από την αύξηση των τελών να μαζευτούν επιπλέον 100 εκ. ευρώ και έτσι το σύνολο των εσόδων να φθάνει κατ΄ έτος τα 1,2 δισ. ευρώ από 1,1 που είναι σήμερα. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί, ότι τα περισσότερα έσοδα θα προκύψουν από την αύξηση με βάση τον κυβισμό, αφού από τα 3,7 εκατομμύρια ΙΧ τα 3,3 εκατομμύρια θα φορολογηθούν με βάση τον κυβισμό.

Βέβαια, η όποια αύξηση των τελών κυκλοφορίας ενέχει και τον κίνδυνο ενδεχόμενης αύξησης παραδόσεων πινακίδων, κάτι που ίσως οδηγήσει σε μείωση αντί αύξησης του ποσού στο κρατικό προϋπολογισμό από τα τέλη!

Α΄ ΣΕΝΑΡΙΟ:

Αύξηση τελών κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό

– 784 κ.εκ. έως 1.357 κ.εκ.: Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας φθάνουν έως 135 ευρώ τον χρόνο. Το οικονομικό επιτελείο μελετά σε αυτά τα ΙΧ μικρή μείωση των τελών από 5 έως και 15 ευρώ. Το μόνο αγκάθι στην «μικρή» κατηγορία είναι ότι αριθμεί πάνω από 2 εκ. ΙΧ. Όμως, για να μειωθεί ο αριθμός των δικαιούχων της έκπτωσης οι επιτελείς του υπουργείου μελετούν να μπει και ηλικιακό όριο, δηλαδή την έκπτωση να την παίρνουν οχήματα, που είναι άνω των 8 ή 10 ετών.

– 1.358 κ.εκ. έως 1.548 κ.εκ.: Στην δεύτερη αυτή κατηγορία σήμερα τα τέλη είναι 240 ευρώ καθ’ έτος. Εδώ το υπουργείο μελετά να αυξήσει τα τέλη από 10 έως και 40 ευρώ. Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 850.000 αυτοκίνητα. Επίσης και σε αυτή την κατηγορία είναι πολύ πιθανό να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο πάνω από 10 χρόνια κυκλοφορίας, ώστε κάποιος κάτοχος να δικαιούται τη μείωση των τελών.

– 1.549 κ.εκ. έως 1.927 κ.εκ.: Στην κατηγορία αυτή αναμένεται να καταγραφούν οι υψηλότερες αυξήσεις, καθώς από τη μία μεριά είναι υψηλός ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων (πάνω από 280.000) και από την άλλη μεριά έχει διαπιστωθεί μεγάλη διαφορά στα ποσά από την επόμενη κατηγορία, που αφορά στα 2λιτρα ΙΧ. Στα λεγόμενα 1.800αρια η αύξηση θα κυμανθεί μεταξύ 50 και 150 ευρώ. Το υπουργείο έχει διαπιστώσει πως υπάρχουν πάρα πολλά ακριβά ΙΧ, που οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ούτε φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα.

– Άνω των 2.000 κ.εκ.: Στα αυτοκίνητα αυτά, εάν είναι νέας κυκλοφορίας, θα δούμε αυξήσεις έως και 200 με 250 ευρώ, όμως εάν είναι παλαιά, δεν αποκλείεται μία μικρή μείωση της τάξεως του 5-10%. Να σημειωθεί, ότι κυκλοφορούν περίπου 180.000 αυτοκίνητα με δίλιτρους κινητήρες, 55.000 ΙΧ με κινητήρες από 2.001 έως 3.000 λίτρα, 20.000 αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 λίτρα και 7.100 ΙΧ με κινητήρες από 4.000 λίτρα και άνω. Και σε αυτή την κατηγορία εξετάζεται να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο της 10ετίας. Ο στόλος των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω, που βρίσκεται σε φορολογική «ακινησία», ανέρχεται σε περίπου 100.000 ΙΧ.

Β΄ ΣΕΝΑΡΙΟ:

Αυξήσεις και στα «οικολογικά» ΙΧ

– 1η Κατηγορία-Πάνω από τα 80 γρ. CO2: Θα επιβληθεί τέλος κυκλοφορίας περί τα 50 ευρώ σε κάθε όχημα, που έχει εκπομπές πάνω από 80 γρ. Η επιβολή τελών κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ, μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.

– 2η Κατηγορία-Εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ.: Δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές, καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκίνητων υπάρχουν φθηνά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 0,90 ευρώ.

– 3η Κατηγορία- Εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ.: Θα υπάρξουν κάποιες αυξήσεις, καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία το οικονομικό επιτελείο έχει «εντοπίσει» κάποια «ακριβά» αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 1,1 ευρώ και είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν σε 1,2 με 1,3 ευρώ.

– 4η Κατηγορία-Εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ.: Σήμερα το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο και αναμένεται να καταγραφούν μεγάλες αυξήσεις, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ή 2,2 ευρώ ανά γραμμάριο.

– 5η Κατηγορία-Εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνω: Οι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες, αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα, με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά, αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα, ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,50 έως και πάνω από 4 ευρώ.

Keywords
Τυχαία Θέματα