Ακριβό μου διθέσιο, ακριβότερο 4θέσιο

Το φετίχ του νεοέλληνα, το αυτοκίνητο, κάποτε (τις εποχές της δραχμής) ήταν όνειρο απατηλό. Μετά (την πρώτη εποχή του ευρώ) έγινε όνειρο εφικτό. Εξελίχθηκε σε όνειρο της υπερβολής και της επίδειξης με χιλιάδες κυβικά να πλημμυρίζουν τους δρόμους και τους «αγρότες του Κολωνακίου» να διαδηλώνουν καθημερινά με τα πανάκριβα τερατώδη τζιπ, ταλαιπωρώντας τους κατοίκους και το περιβάλλον.

Στην εποχή της οικονομικής κρίσης και της άγριας φοροεπιδρομής, η ζήλεια για όσους απέκτησαν 4 τροχούς πολυτελείας εκδηλώθηκε με 5 νέους φόρους-φωτιά,

που επιβάλλονται στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι απανωτές αυξήσεις στην φορολόγηση των καύσιμων μετατρέπουν σε εφιάλτη το όνειρο του Έλληνα να έχει το δικό του όχημα για να κινείται αυτός και η οικογένειά του.

Οι φόροι που επιβαρύνουν σήμερα τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι οι εξής:

1. Ο «τσουχτερός» ΦΠΑ 23% στην αγορά των Ι.Χ.

2. Ο φόρος πολυτελείας, που επιβάλλεται ακόμη και σε παρωχημένης τεχνολογίας οχήματα.

3. Τα τεκμήρια για τα Ι.Χ., που αυξήθηκαν δύο φορές τα τελευταία χρόνια.

4. Τα τέλη κυκλοφορίας, που αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο.

5. Οι φόροι χρήσης των εταιρικών αυτοκινήτων.

Όλα αυτά έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους υποψηφίους αγοραστές και έχουν γονατίσει τους κατόχους αυτοκίνητων και μοτοσυκλετών, που τρέχουν άρον-άρον να παραδώσουν τις πινακίδες στην εφορία.

Ακόμη και ακίνητο να μείνει το... αυτοκίνητο στοιχίζει πολλά στο οικογενειακό πορτοφόλι…

Εκτός από ΦΠΑ που προστίθεται ποσοστιαία στην τιμή του αυτοκινήτου, υπάρχει και ο Ειδικός Φόρος Ταξινόμησης, ο οποίος σε ορισμένες περιπτώσεις αυξάνει ακόμα και 50% την τελική αξία του αυτοκινήτου.

Η χαριστική όμως βολή για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. ήρθε με την αύξηση των τεκμηρίων, που ανάλογα με τον κυβισμό φτάνει μέχρι και 71%!

Σύμφωνα με όσα ισχύουν σήμερα:

-Για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κυβικά εκατοστά το τεκμήριο είναι 4.000 ευρώ.

-Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. προστίθενται 600 € ανά 100 κ.ε μέχρι τα 2.000 κυβικά εκατοστά.

-Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.000 κ.ε. προστίθενται 900€ ανά 100 κ.ε εκατοστά και μέχρι 3.000 κυβικά εκατοστά

-Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα από 3.000 κυβικά εκατοστά προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Κατόπιν ήρθαν δύο ακόμη φόροι:

-ο Φόρος Πολυτελείας και

-ο Φόρος στα «εταιρικά» αυτοκίνητα.

Να σημειωθεί όμως ότι ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με τιμολόγιο αγοράς άνω των 16.000 ευρώ και στα καινούργια με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ. Χρειάστηκε παρέμβαση από την τρόικα για να καταλάβει το Υπουργείο Οικονομικών ότι οι φόροι αυτοί είναι και άδικοι και δεν αποδίδουν.

Τι σχεδιάζουν τώρα στην πλατεία Συντάγματος

Τον περασμένο Φεβρουάριο ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο που ποτέ δεν προχώρησε. Ένα σχέδιο, το οποίο εφόσον εγκριθεί από την επόμενη κυβέρ

Keywords
Τυχαία Θέματα