Ειδικό σύστημα τηλε-διάσωσης από το ’12 σε όλα τα Ι.Χ. της Ε.Ε.

Εφοδιασμένα με το ειδικό σύστημα eCall, το οποίο ειδοποιεί αυτομάτως τις Αρχές διάσωσης σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος, θέλει να είναι όλα τα καινούργια οχήματα από το 2015 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σύμφωνα με σχετικό ψήφισμα που υιοθέτησαν οι ευρωβουλευτές, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την υποχρεωτική ανάπτυξή του μέσα στην επόμενη τριετία.

Από το 2015 όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν εφοδιαστεί με το σύστημα eCall, ώστε οι ομάδες διάσωσης να μπορούν να ειδοποιούνται

αυτομάτως σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος, μέσω της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας κλήσεων εκτάκτου ανάγκης 112, υποστηρίζουν οι ευρωβουλευτές στο ψήφισμά τους.

Το σύστημα τηλε-ειδοποίησης «eCall» που θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ζωές το χρόνο, μειώνοντας έτσι τη σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%!

Το σύστημα τηλε-ειδοποίησης, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας κλήσεων έκτακτης ανάγκης 112 και που έχει ως στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά ή η λεγόμενη ''χρυσή ώρα'', ειδικά στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων συμβάντων, θα συνδέεται με το πλησιέστερο κέντρο κλήσεων εκτάκτου ανάγκης.

Η εν λόγω δημόσια υπηρεσία eCall θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και δωρεάν για όλους τους οδηγούς ανά την Ευρώπη, ανεξαρτήτως μάρκας αυτοκινήτων, κατά τους ευρωβουλευτές.

Η λειτουργία του συστήματος τηλε-ειδοποίησης είναι απλή, αφού σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου συμβάντος, το όχημα που διαθέτει την υπηρεσία θα διενεργεί αυτομάτως κλήση εκτάκτου ανάγκης, στο 112.

Ακόμη και αν οι επιβάτες δεν μπορούν να μιλήσουν, δημιουργείται φωνητική σύνδεση με το πλησιέστερο κέντρο κλήσεων εκτάκτου ανάγκης.

Έτσι, μεταβιβάζεται σχετικό αίτημα βοηθείας, συμπεριλαμβανομένων βασικών πληροφοριών σχετικά με το τροχαίο συμβάν, όπως είναι ο χρόνος, η ακριβής θέση, η κατεύθυνση οδήγησης και η περιγραφή του οχήματος.

Η τιμή ενός τέτοιου συστήματος, βάσει μελέτης εργασίας της Κομισιόν, θα μπορούσε να κυμαίνεται μεταξύ 50 και 300 €, ποσό το οποίο θα μειωνόταν χρόνο με τον χρόνο. Το εν λόγω σύστημα, θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει και στα δίκυκλα.

Η αξία της εφαρμογής ενός τέτοιου συστήματος, φαίνεται κι από το ότι κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, χωρίς άμεση βοήθεια.

Μόνο το 2009 στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σκοτώθηκαν περίπου 35.000 άτομα και περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο τραυματίστηκαν, σε σχεδόν 1,1 εκατ. οδικά συμβάντα.

Επίσης, η τοποθέτηση ενός αντιστοίχου συστήματος, το οποίο αυτήν την στιγμή παρέχουν μόνο ορισμένοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων -καθώς δεν είναι υποχρεωτικό- θα μπορούσε να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής και άλλων πρόσθετων υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων θα είναι η οδική βοήθεια, η παροχή πληροφοριών για την οδική κυκλοφορία, ο εντοπισμός κλεμμένου οχήματος, ακόμα και μορφές διαφόρων ασφαλιστικών καλύψεων.

Προς το παρόν, σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου συμβάντος, τα λιγοστά τέτοια συστήματα

Keywords
Τυχαία Θέματα