Γι’ αυτό μειώθηκε η κατανάλωση βενζίνης…

Ευτυχώς που ακρίβυνε η βενζίνη και προστατεύουμε περισσότερο το περιβάλλον που όλοι ζούμε. Οι Έλληνες χρησιμοποιούν λιγότερο τα αυτοκίνητά τους και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και πετρελαίου συνεχίστηκε από το 2010 και το 2011, καθώς το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε πτώση 4,6% στη συνολική αγορά, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2010.

Εντονότερη ήταν η πτώση στην κατανάλωση βενζίνης, που παρουσιάζει μείωση κατά 11,1%, όπως επίσης και στην κατανάλωση πετρελαίου

κίνησης (κατά 14,8%). Αντίθετα, στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αυξημένη κατά 5% ήταν η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης. Μείωση παρατηρείται και στην κατανάλωση μαζούτ (πτώση 11,6%), ενώ σημαντικά αυξημένη ήταν η κατανάλωση υγραερίων, η οποία κινείται με ρυθμό αύξησης 14% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011. Σημαντική ήταν και η πτώση της κατανάλωσης από τις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες (ενεργοβόρες βιομηχανίες και σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής).

Η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών ουσιαστικά λειτουργεί σε τρία επίπεδα (Διύλιση, Χονδρική και Λιανική Εμπορία), καθώς η παραγωγή αργού πετρελαίου στην Ελλάδα είναι αμελητέα και η ζήτηση αργού καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω εισαγωγών. Οι δύο εταιρείες διύλισης προμηθεύουν με καύσιμα περίπου 40 εταιρείες χονδρικής εμπορίας πετρελαιοειδών καυσίμων.

Του Χρήστου Κώνστα

Keywords
Τυχαία Θέματα