Η Ryanair «προσγειώθηκε» στην Ελλάδα

Εμφατικό και δυναμικό «μπάσιμο» στην ελληνική αεροπορική αγορά κάνει η μεγαλύτερη εταιρεία αερομεταφορών χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, η Ryanair, η οποία ανακοίνωσε πως θα εγκατασταθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο

τον ανταγωνισμό με την Aegean, γεγονός, που θα ωφελήσει εν τέλει τον καταναλωτή.

του Κώστα Μοσχολιού ([email protected] )

22 ημερήσιες πτήσεις από Αθήνα και 212 εβδομαδιαίες από Θεσσαλονίκη

«Η Ryanair ήρθε για να μείνει». Αυτό τουλάχιστον ξεκαθάρισε ο εμπορικός διευθυντής της Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη τύπου σχετικά με την επένδυση της εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία, όπως είπε ο ίδιος, γίνεται «καλή τη πίστει». Δείγμα της «επιθετικής» επιχειρηματικής κίνησης της Ryanair είναι ο αριθμός των πτήσεων που εξήγγειλε από 1η Απριλίου, που είναι άκρως ενθαρρυντικός για όσους θελήσουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο.

Από Αθήνα

Προς Θεσσαλονίκη: 10 ημερήσιες πτήσειςΠρος Χανιά: 4 ημερήσιες πτήσειςΠρος Ρόδο: 2 ημερήσιες πτήσειςΠρος Λονδίνο (Στάντσεντ): 2 ημερήσιες πτήσειςΠρος Πάφο: 2 ημερήσιες πτήσειςΠρος Μιλάνο (Μπέργκαμο): 2 ημερήσιες πτήσεις

Συνολικά, 16 δρομολόγια και 212 εβδομαδιαίες πτήσεις θα πραγματοποιεί η Ryanair από τον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» προς Αθήνα, Χανιά, Πάφο, Βαρσοβία, Στοκχόλμη, Όσλο, Βρέμη, Ντύσελντορφ, Φρανκφούρτη, Βάδη, Μιλάνο, Πίζα, Ρώμη, Βαρκελώνη, Βρυξέλλες και Λονδίνο. Σημειωτέον, πως οι πτήσεις ξεκινούν από την 1/4/14 και μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 20/1 η Ryanair θα προσφέρει μέσω της ιστοσελίδας της εισιτήρια (για Απρίλιο & Μάιο) σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, που θα κυμαίνονται από 12 ευρώ για τις πτήσεις εσωτερικού, 25 ευρώ για τις πτήσεις εξωτερικού έως το πολύ 54,23 ευρώ για απλή μετάβαση.

«Βαρίδια» το μονοπώλιο και τα τέλη στο «Ελ. Βενιζέλος»

«Οι τιμές του αεροδρομίου πρέπει να μειωθούν, διότι είναι υπερπολλαπλάσιες των άλλων ευρωπαϊκών αερολιμένων και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κατάρρευση της αεροπορικής κίνησης της Αθήνας», επισήμανε ο κ. Ο’ Μπράιεν, ασκώντας κριτική στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για αυτό που όλη η Ευρώπη «γκρινιάζει», δηλαδή για τα ιδιαιτέρως υψηλά τέλη. «Το ότι φταίει η οικονομία είναι μία τεμπέλικη απάντηση», είπε σχετικά, αναφέροντας παράλληλα το παράδειγμα του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, «το οποίο αναπτύσσεται». Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Ryanair, το «Ελ. Βενιζέλος» θεωρείται ακριβό για τις εταιρείες, κάτι που φάνηκε από τη μείωση των επισκεπτών, δηλαδή από τα 16,5 εκατ. επισκέπτες του 2008 στα 12,5 εκατομμύρια το 2013.

Παράλληλα, συνδέοντας τη μείωση της επιβατικής κίνησης με τον ανταγωνισμό, έκανε λόγο για «ύπαρξη μονοπωλίου στην αεροπορική αγορά της Ελλάδας». «Η ζήτηση πιέζεται προς τα κάτω λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της μείωσης της χωρητικότητας», δήλωσε ο κ. Ο’ Μπράιεν, κάτι που απέδωσε στην εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines και συνακόλουθα την έλλειψη ανταγωνισμού. Ενισχύοντας το επιχείρημά του, τόνισε πως οι πτήσεις εσωτερικού (με μία αεροπορική εταιρεία) στην Αθήνα είναι στα 70 ευρώ, όταν στη Μαδρίτη (με 3-5 εταιρείες) αντιστοιχεί σε 42 ευρώ, στη Βαρκελώνη (3-4 εταιρείες) στα 30 ευρώ, στη Ρώμη (3-4 εταιρείες) στα 38 ευρώ και στο Μιλάνο (3-5 εταιρείες) στα 29 ευρώ.

Εξάλλου, ανέλυσε με αριθμούς την επένδυση της Ryanair και υποσχέθηκε ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή της στην ελληνική αγορά εν όψει της παραλαβής 175 νέων αεροσκαφών, διαμηνύοντας ωστόσο: «Επενδύουμε τα χρήματά μας στην Ελλάδα. Ελπίζουμε η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι να δουν την δυναμική της Αθήνας».

*Η επένδυση της Ryanair σε αριθμούς:

1.200 θέσεις απασχόλησης στην Αθήνα1,2 εκ. επιβάτες ετησίως από το «Ελευθέριος Βενιζέλος»1.600 θέσεις εργασίας στη Θεσσαλονίκη1,6 εκ. επιβάτες ετησίως από το «Μακεδονία»Σύνολο 4 εκ. επιβάτες ετησίως από το 2015Η συνολική επένδυση εταιρείας, μαζί με τη βάση στα Χανιά, ανέρχεται στα 280 εκ. δολάριαΗ συνεισφορά στην ελληνική οικονομία (μέσω φόρων, τελών κ.α.) εκτιμάται στα 500 εκ. ευρώ το χρόνο.

Aegean: Απόλυτα ανταγωνιστική η αγορά

«Η ανακοίνωση της Ryanair που αφορά στη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει τη λειτουργία μιας απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, γεγονός που πάντοτε ισχυριζόταν η Aegean», ανέφερε σε ανακοίνωση της η ελληνική εταιρεία απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στις κατηγορίες περί ύπαρξης μονοπωλίου στις αερομεταφορές και συνεχίζει: «Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος, που η συνένωση δυνάμεων των 2 ελληνικών αερομεταφορέων, της AEGEAN με την Olympic Air, ήταν απαραίτητη ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας, για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα, που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά».

Παράλληλα, η Aegean υποστηρίζει, πως «έχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια, με 8 βάσεις στο κέντρο και την Περιφέρεια της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά σε πολύ δύσκολες εποχές στην στήριξη και ανάπτυξη του τουρισμού».

Για «τονωτική ένεση» κάνουν λόγο οι ξενοδόχοι

Ως «θετική εξέλιξη» χαρακτηρίζει τη δημιουργία βάσεων της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών–Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), χαιρετίζοντας παράλληλα «κάθε ανάλογη θετική και ελπιδοφόρα πρωτοβουλία που ενισχύει την κίνηση προς την Ελλάδα και την Αθήνα ειδικότερα». Τέλος, επισημαίνει ότι «πιθανή αύξηση της τουριστικής ζήτησης μπορεί να αποτελέσει ‘’τονωτική ένεση’’ όχι μόνο για τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία της Αθήνας, αλλά και για το εμπόριο, την εστίαση και τις λοιπές δραστηριότητες στην πόλη».

Keywords
Τυχαία Θέματα