Κλέφτης Πινακοθήκης: Η άνετη ζωή του άνεργου 49χρονου ελαιοχρωματιστή

Η κλοπή των πολύτιμων πινάκων των Πικάσο και  Μοντριάν εξιχνιάστηκε 9 χρόνια , ωστόσο πολλά παραμένουν τα αναπάντητα ερωτήματα. Ο 49χρονος ληστής ομολόγησε δίνοντας κάθε λεπτομέρεια για τον τρόπο που εκείνη τη νύχτα του Ιανουαρίου 2012 κατάφερε να εισβάλει στην Εθνική Πινακοθήκη. Αποκάλυπτε ένα καλά οργανωμένο σχέδιο μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια και έναν άνθρωπο σαφέστατα ιδιοφυή, που κινήθηκε προσεκτικά, στρατηγικά και έξυπνα, μέσα στο σκοτάδι, καταφέρνοντας να φύγει από εκεί, τέσσερις ώρες αργότερα, έχοντας στα χέρια του έναν θησαυρό εκατομμυρίων. Και με ένα ταξί

και τον θησαυρό στην τσάντα του να επιστρέψει στο σπίτι του, ασφαλής! Στη συνέχεια, επί εννιά χρόνια κινήθηκε στο τρίγωνο Αγγλία-Ολλανδία-Ελλάδα, χωρίς να κινεί την παραμικρή υποψία. Ο απόλυτος φαντομάς.

Ο ίδιος υποστήριξε,  ότι ο μόνος λόγος που έκλεψε τον Πικάσο, τον Μοντριάν και το σκίτσο του Μονκάλβο ήταν γιατί ήθελε απλά να έχει κάποια έργα τέχνης σπίτι του (τα οποία κατέληξαν κρυμμένα στην τουαλέτα και το ένα… μέσα στην τουαλέτα, κατά τους ισχυρισμούς του). Μάλιστα δήλωσε ότι ανακουφίστηκε, αγαλλίασε και ένιωσε ότι απελευθερώνεται όταν… συνελήφθη και η ΕΛ.ΑΣ. εντόπισε τα έργα που πριν από λίγο καιρό είχε κρύψει, κάτω από βάτα, σε μια ρεματιά στην Κερατέα. Και μπορεί τα έργα να εντοπίστηκαν -με εξαίρεση τον Μονκάλβο- και τις επόμενες ημέρες να επιστρέψουν στην Εθνική Πινακοθήκη, μπορεί εν πρώτοις το μυστήριο γύρω από τον φαντομά της κλοπής του αιώνα να λύθηκε, αλλά το μυστήριο γύρω από τον ρόλο του και το ποιος πραγματικά είναι ο 49χρονος και τι ήθελε να κάνει τους πίνακες, παραμένει.

Το παρελθόν του γεμίζει υποψίες

Η ζωή που έκανε, άλλωστε, κινεί υποψίες. Ελαιοχρωματιστής, κατ’ επάγγελμα, δεν ήταν. Μπορεί από χθες να έχει βαφτιστεί «ελαιοχρωματιστής», αλλά ο 49χρονος συλληφθείς δεν ζούσε από αυτό το επάγγελμα, ούτε τώρα, ούτε την προηγούμενη δεκαετία, ούτε και πριν από την κλοπή. Κάποια στιγμή στη ζωή του δούλεψε περιστασιακά ως ελαιοχρωματιστής και αυτό ήταν όλο. Τα τελευταία χρόνια, χωρίς να διευκρινίζεται ούτε από τον ίδιο ούτε και από κάποιον άλλον το πώς, ζούσε άνετα, στο τρίγωνο Αγλλία-Ολλανδία-Ελλάδα, κάνοντας ακριβά ταξίδια και σε άλλα μέρη στο εξωτερικό. Στον λογαριασμό του στο Twitter δήλωνε ArtFreak, έκανε αναρτήσεις γύρω από την τέχνη και ποσταρίσματα τόσο για τον Πικάσο, όσο και για τον Μοντριάν. Σαν να μας τρόλαρε…

Πληροφορίες για προσπάθεια πώλησης του ενός πίνακα

Ο τρόπος, λοιπόν, που ζούσε κινεί δικαιολογημένα υποψίες. Και ένα από τα σενάρια που ακούγονται είναι ότι ο 49χρονος κινούνταν στον σκοτεινό κόσμο, όχι επιδιώκοντας να κάνει κάποια πώληση στη μαύρη αγορά έργων τέχνης, αλλά… αντιγράφοντας έργα τέχνης! Ελαιοχρωματιστής ή αντιγραφέας έργων τέχνης λοιπόν; Ανώτατες πηγές από την ΕΛ.ΑΣ. πάντως σημειώνουν ότι κάτι τέτοιο, προσώρας, δεν προκύπτει. Υπενθυμίζεται, ότι ο ίδιος ισχυρίστηκε πως δε θα πωλούσε ποτέ τα έργα. Η ΕΛ.ΑΣ., παρόλα αυτά, έχει διαφορετική άποψη.

Υπάρχουν, άλλωστε, πληροφορίες ότι προσπάθησε ανεπιτυχώς να πουλήσει τον Πικάσο και ότι απλά περίμενε την κατάλληλη στιγμή. Ενα τέτοιο έργο τέχνης, που έχει κλαπεί από μια Εθνική Πινακοθήκη, δεν είναι άλλωστε εύκολο να πωληθεί. Πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο πρόσωπο, την κατάλληλη στιγμή, και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι ο 49χρονος περίμενε ακριβώς αυτή την ευκαιρία.

Σκούπισε τα αίματα με τον Μονκάλβο!

Αλλωστε, ερωτηματικά προκαλεί ο ισχυρισμός του για το σχέδιο του Μονκάλβο. Ο Ελληνας… Αρσέν Λουπέν υποστήριξε ότι προσπαθώντας να βγει από την Εθνική Πινακοθήκη, τραυματίστηκε από γυαλιά και χρησιμοποίησε το σκίτσο του Μονκάλβο για να σκουπίσει τα αίματα! Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι εφόσον το έργο είχε «τραυματιστεί», αποφάσισε να το πετάξει στην τουαλέτα. Φυσικά, ο ισχυρισμός του αυτός αμφισβητείται έντονα. Μιλάμε για έναν άνθρωπο πραγματικά ιδιοφυή, που μπορεί άνετα να παρομοιαστεί με ήρωες σειρών του Netflix, όπως τον Ασάν Ντιόπ (Ομάρ Σι) της πολυαγαπημένης και στην Ελλάδα σειράς «Αρσέν Λουπέν».

Πολύπειρα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. αποκάλυπταν, μάλιστα, στο iefimerida το γεγονός ότι ο 49χρονος (40χρονος τότε) πήγε στο σημείο με άλλα ρούχα και άλλαξε στο πάρκο Ριζάρη, λίγα μέτρα μακριά. «Είναι μια εξαιρετικά έξυπνη κίνηση, που φανερώνει έναν εύστροφο και εξαιρετικά ιδιοφυή άνθρωπο», αναφέρουν αστυνομικές πηγές στο iefimerida. Και τίθεται εδώ ξανά το ερώτημα: Εκανε την κλοπή για να έχει στο σπίτι του -κρυμμένα στο μπάνιο για χρόνια- δύο έργα τέχνης; Και πώς ζούσε όλο αυτό το διάστημα ή πώς πλήρωνε τα πήγαινε-έλα στην Ευρώπη; Οι φωτογραφίες που ο ίδιος αναρτούσε στα social media δείχνουν άνθρωπο με οικονομική άνεση και εύλογα γεννιούνται ερωτήματα.

Πού είναι το σχέδιο του 17ου αιώνα;

Και καθώς έρχεται εύλογα αυτή η απορία, γεννάται ακόμη ένα ερώτημα: Πράγματι πέταξε το σχέδιο του 17ου αιώνα του Μονκάλβο στην τουαλέτα; Το 2019, άλλωστε, υπήρξε μια κινητοποίηση, αφού σχεδόν πανομοιότυπο σχέδιο, με ελάχιστες παρεμβάσεις, εντοπίστηκε σε δημοπρασία στη Φλωρεντία, δίχως ωστόσο το θέμα να διερευνηθεί περαιτέρω. Οι απορίες πάνω σε αυτό το κομμάτι, σε κάθε περίπτωση, παραμένουν, όπως παραμένει στο τραπέζι και το σενάριο για αντιγραφές έργων τέχνης.

Keywords
Τυχαία Θέματα