Με ευρωπαϊκό αέρα

Ποτέ δεν κατάλαβα την εμμονή κάποιων με τον αγγλόφωνο κινηματογράφο και την άρνησή τους να «ακούσουν» οποιαδήποτε άλλη κινηματογραφική γλώσσα.

Από τη Μαρίτα Μελέτη

Σε πείσμα, λοιπόν, αυτών εμμένω και επιμένω σε πιο «δύσκολες» ευρωπαϊκές γλώσσες, αλλά καθόλου αδιάφορες ταινίες. Πιο αναλυτικά:

«Ο Εκατοντάχρονος που Πήδηξε από το Παράθυρο κι Εξαφανίστηκε» (The 100-Year-Old Man who Climbed out the Window and Disappeared)

(Κομεντί, 2013, Διάρκεια: 114′) Σουηδική ταινία, σε σκηνοθεσία του Φέλιξ Χέρνγκρεν, με τους Ρόμπερτ

Γκούσταφσον, Ίβαρ Βικλαντερ και Νταβίντ Βίμπεργκ.

Μια ακόμη ταινία βασισμένη σε ένα βιβλίο, μα τί βιβλίο!!! Το «Ο Εκατοντάχρονος που Πήδηξε από το Παράθυρο και Εξαφανίστηκε» του Γιόνας Γιόνασον αποτελεί ένα βιβλίο φαινόμενο και ένα από τα καλύτερα βιβλία που διαβάσαμε την περασμένη χρονιά. Ξεκινώντας από την άρνηση ενός τροφίμου γηροκομείου να γιορτάσει τα εκατοστά γενέθλιά του -πηδά από το παράθυρο και φεύγει προς άγνωστη κατεύθυνση- το φιλμ εμφανίζεται ως ανορθόδοξη κωμωδία που εξελίσσεται σε δύο χρόνους, τον παρόντα, στον οποίο ο ήρωας περιφέρεται με μια βαλίτσα γεμάτη 50 εκατ. κορόνες καταδιωκόμενος από μια εγκληματική συμμορία, και τον παρελθόντα, στον οποίο η ζωή του αιωνόβιου Άλαν κινείται παράλληλα με τα ιστορικά γεγονότα του 20ού αιώνα.

Πολλοί θα την χαρακτήριζαν μια ακόμη τύπου «Φόρεστ Γκαμπ» ταινία, αποτελούμενη από πολλές μικρές, αυτοτελείς σκηνές, καθώς ο Άλαν στα εκατό χρόνια του βίου του συναντά τον Φράνκο, τον Στάλιν, τον Τρούμαν, τον Ρέιγκαν και τον ηλίθιο αδερφό του Αϊνστάιν. Προσωπικά μου έλειψαν σκηνές του βιβλίου που χάριν κινηματογραφικής οικονομίας δεν εντάχθηκαν, όπως η συνάντηση του Άλαν με τον Μάο.

Μια κωμική περιπέτεια, με ένα ιδιότυπο, μαύρο και συχνά παράλογο χιούμορ, που περιγράφει έναν ανορθολογικό, βασισμένο στις κυνικές συμπτώσεις κόσμο. Γλαφυρή, η περιγραφή αυτή εντυπωσιάζει αρχικά, με μερικές βαθιά σαρκαστικές παρατηρήσεις και κάποιες πραγματικά ξεκαρδιστικές στιγμές. Γρήγορα, όμως, τα αστεία γίνονται όλο και πιο ανεκδοτολογικά, ο αφηγηματικός ρυθμός ατονεί και η χιουμοριστική συνταγή κάπου βαλτώνει. Οι έξυπνες εξάρσεις δεν λείπουν βέβαια μέχρι και το φινάλε, το οποίο όμως έρχεται ξέπνοο και με τη μισή ταχύτητα σε σχέση με την εντυπωσιακή εκκίνηση.

«Θέλεις ή δεν Θέλεις;» (Tu Veux … ou tu Veux pas)

(Κομεντί, 2014, Διάρκεια: 88′) Γαλλική ταινία, σε σκηνοθεσία της Τόνι Μάρσαλ, με τους Σοφί Μαρσό, Ζαν-Πιερ Μαρσέλ και Πατρίκ Μπριέλ.

Ρομαντική κωμωδία παλαιάς κοπής, με «πιπεράτο» θέμα και μοντέρνο περιτύλιγμα, το «Θέλεις ή δεν Θέλεις;» προσπαθεί να βρει τη χιουμοριστική ισορροπία του σύγχρονου ζευγαριού ανάμεσα στη στερεά, ορθολογική σχέση και στο παθιασμένο σεξ. Η Τονί Μαρσάλ προόριζε την ιδέα για τηλεοπτική σειρά, της προέκυψε όμως μια κινηματογραφική κομεντί, που βασίζεται στους δύο πρωταγωνιστές της και σε μια τραβηγμένη απ’ τα μαλλιά ιδέα: ο Λαμπέρ και η Ζουντίτ είναι εθισμένοι στο σεξ. Η μία νιώθει υπέροχα γι’ αυτό, ο άλλος όμως προσπαθεί να το ξεπεράσει. Όταν, λοιπόν, γνωρίζονται και αρχίζουν να δουλεύουν μαζί ως σύμβουλοι γάμου, εκείνη κάνει τα πάντα για να τον ρίξει στο κρεβάτι κι εκείνος αντιστέκεται με όλες του τις δυνάμεις

Η χαριτωμένα σέξι¬ Σοφί¬ Μαρσό είναι αυτή που οδηγεί τσαχπίνικα το ελάχιστα αστείο, συχνά κιτς και γαλλικά φλύαρο ερωτικό παιχνίδι στο απόλυτα προδιαγεγραμμένο τέλος.

Προσεχώς

«Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ»

Κωμωδία του Πατρίς Λεκόντ, με πρωταγωνιστή τον Κριστιάν Κλαβιέ. Ο γνωστός Γάλλος σταρ υποδύεται τον φανατικό θαυμαστή της τζαζ, Μισέλ, ο οποίος όταν βρίσκει ένα σπάνιο άλμπουμ σε μια υπαίθρια αγορά, το μόνο που θέλει είναι να πάει σπίτι του να το απολαύσει. Δυστυχώς, όμως, γι’ αυτόν φαίνεται ότι ολόκληρος ο κόσμος συνωμοτεί εναντίον του για να μη βρει μία ώρα ησυχίας!

«Μαντάμ Μποβαρί»

Η Έμμα Μποβαρί, μορφωμένη και καλοαναθρεμμένη παρά την ταπεινή της καταγωγή, ασφυκτιά στην φάρμα του πατέρα της και ονειρεύεται διαρκώς την απόδραση από την «μικρή» της ζωή. Θεωρώντας ότι η καλύτερή της ευκαιρία είναι η πρόταση γάμου του Σαρλ Μποβαρί, γιατρού της περιοχής, αποδέχεται την πρότασή του από παρόρμηση. Σύντομα, όμως, αντιλαμβάνεται ότι η νέα της ζωή δεν είναι καθόλου όπως την φανταζόταν.

Keywords
Τυχαία Θέματα