Παγίδα υγραερίου για 90.000 ιδιοκτήτες ΙΧ

Του Χρήστου Κώνστα

Περισσότεροι από 90.000 Έλληνες οδηγοί εμπιστεύτηκαν το ελληνικό κράτος και εγκατέστησαν σύστημα υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητά τους, κυρίως για λόγους οικονομίας. Περίπου 3.400 ιδιοκτήτες ΙΧ κάθε μήνα αποφασίζουν να αλλάξουν το πετρέλαιο και τη βενζίνη μ’ ένα σύστημα υγραεριοκίνησης που θεωρείται φθηνότερο και αποτελεσματικότερο. Ξαφνικά, όλα φαίνεται να αλλάζουν. Η κυβέρνηση απελπισμένα ψάχνει για νέες πηγές φορολογικών εσόδων και οι γραφειοκράτες της Πλατείας Συντάγματος νομίζουν ότι

ανακάλυψαν τη νέα χρυσοτόκο όρνιθα των φόρων.

Οι φωστήρες του Υπουργείου Οικονομικών εισηγούνται στην  κυβέρνηση να αυξήσει το φόρο στο υγραέριο και να παγιδεύσει 90.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. που τα τελευταία 2 χρόνια επέλεξαν την υγραεριοκίνηση. Η τιμή του υγραερίου σήμερα δεν ξεπερνά το 1 ευρώ και αν η κυβέρνηση τελικά αυξήσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) κατά 65% (όπως εισηγούνται οι φωστήρες) τότε η τιμή αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1,20 ευρώ το λίτρο. 

Το Σωματείο Εισαγωγέων και Εγκαταστάσεων Συστημάτων Αερίων Καυσίμων Κίνησης υποχρεώθηκε να πληρώνει διαφημιστικά μηνύματα στις εφημερίδες και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ για διαψεύσει την έντονη  φημολογία περί αύξησης της τιμής του υγραερίου. Επιμένει ότι έχει  διαβεβαιώσεις από τα συναρμόδια υπουργεία ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί η φορολογία και άρα η τιμή. 

Αυτές οι διαβεβαιώσεις όμως δόθηκαν από τους υπουργούς πριν την υπογραφή του νέου Μνημονίου

Οι επιχειρήσεις του κλάδου επίσης υπενθυμίζουν ότι δεν μπορεί να γίνει αύξηση στην τιμή του υγραερίου λόγω φορολογίας, γιατί η χαμηλότερη φορολόγηση του υγραερίου συγκριτικά με τη βενζίνη προστατεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία μέχρι το 2018. Γι’ αυτό και οι γραφειοκράτες του Υπουργείου Οικονομικών αναζητούν μεθόδους έκτακτης φορολόγησης που να ξεπερνούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία. 

Ωστόσο και μόνο η φήμη ότι επίκειται αύξηση στον ΕΦΚ, επιβεβαίωνε εκείνο που όλοι οι καταναλωτές λίγο πολύ είχαν σκεφτεί. Ότι δεν μπορεί κανείς να εμπιστευτεί το κράτος που πάντα αναζητά τρόπους για να επιβαρύνει τον καταναλωτή προκειμένου να συντηρήσει τον βραδυκίνητο, αντιπαραγωγικό και αντιαναπτυξιακό… εαυτό του. 

Η υγραεριοκίνηση έφερε επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας. Χιλιάδες εξειδικευμένα συνεργεία προχώρησαν , τα τελευταία χρόνια, στην απαιτούμενη επένδυση της τάξης των 10-15 χιλιάδων ευρώ το καθένα, για να μπορούν να αγοράσουν τον επαγγελματικό εξοπλισμό και να πιστοποιηθούν για την τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης. 

Οι καρεκλοκένταυροι του Υπουργείου Οικονομικών υπολογίζουν το εισπρακτικό όφελος από το επιπλέον χαράτσι που θα επιβάλουν στα 90.000 οχήματα που κυκλοφορούν με κιτ υγραερίου, σε τιμές περίπου στο 40%-45% συγκριτικά με τη βενζίνη…

Keywords
Τυχαία Θέματα