Πνεύμα Θεατρικό

Μέτα τις δύο εξαιρετικές παραστάσεις τους Εθνικού (που σας έγραψα στο προπροηγούμενο άρθρο), παρακολούθησα δύο από τις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς. Την μία ακόμα προλαβαίνετε να την δείτε.

της Ηρώς Μητρούτσικου

Οι έμποροι των εθνών
Πρόκειται για ένα από τα τρία μυθιστορήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και η δράση των ηρώων του τοποθετείται στα τέλη του 12ου αιώνα, αρχές του 13ου, (1199- 1207), παραμονές της τέταρτης Σταυροφορίας, που έδωσε το προθανάτιο πλήγμα στην Κωνσταντινούπολη.
Τον ιστορικό καμβά

του έργου συνθέτουν η ενετική κατοχή των νησιών του Αιγαίου και η σύγκρουση Ανατολής και Δύσης, ενώ κύριο θέμα του αποτελεί το ερωτικό πάθος σε μια ακραία του μορφή. Η Αυγούστα εγκαταλείπει τον σύζυγό της Ιωάννη Μούχρα και ακολουθεί τον Βενετό Μάρκο Σανούτο, ορμώμενη από μια ακατανίκητη ερωτική επιθυμία, που έπειτα από περιπέτειες την οδηγεί στο θάνατο. Μια ηρωίδα μη συνηθισμένη για την εποχή, τολμηρή και υπερβατική.
Το μυθιστόρημα που έγραψε ο Παπαδιαμάντης το 1882, αποτέλεσε και την πρώτη τηλεοπτική μεταφορά έργου Έλληνα λογοτέχνη! Η σειρά προβλήθηκε από το ΕΙΡΤ το 1973-4. Αν δεν κάνω λάθος, από εκεί προέκυψε και το υπέροχο τραγούδι του Ξυλούρη (στίχοι: Φέρρης, μουσική: Ξαρχάκος) «Ήτανε μια φορά», που μιλά για την Αυγούστα! Ωστόσο, ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τον θάνατο του συγγραφέα
Μετά από δέκα χρόνια πειραματισμού στο θέατρο, η Ομάδα Opera ξαναζωντανεύει τον λογοτεχνικό λόγο του Παπαδιαμάντη, σε μια προσπάθεια να ανακαλύψει τη μουσικότητα όλων των στοιχείων της θεατρικής τέχνης, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα της υποκριτικής. Η παράσταση εκτυλίσσεται σύμφωνα με τους όρους του σύγχρονου μουσικού θεάτρου, ενώ οι μουσικοί που συμμετέχουν παίζουν ζωντανά επί σκηνής… Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ιδιότυπο μουσικό θέατρο, διαφορετικό από ότι μας έχει συνηθίσει η ομάδα Opera στις προηγούμενες παραστάσεις της, αλλά εξίσου ενδιαφέρον! Ο μουσικός ιδιόρρυθμος λόγος του Παπαδιαμάντη μπλέκεται με τα κρουστά, τη βιόλα, το βίντεο, το μικρόφωνο, τα φωνητικά των ηθοποιών, τους φωτισμούς, το υδάτινο τραπέζι! Η πρωτότυπη μουσική σύνθεση εναρμονίζεται με την σκηνική άποψη και δημιουργούν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σύνολο. Ο χορικός λόγος μπλέκεται με την αφήγηση, οι εικόνες με την ιστορία, η κίνηση των ηθοποιών με την προβολή κι ο θεατής αγωνιά για μάθει το τέλος της ιστορίας των δύο ερωτευμένων, του Βενετού και της πανέμορφης Ελληνίδας. Μία αρχιτεκτονικά δομημένη παράσταση σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή.
Και οι έξι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί (Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Κώστας Καλλιβρετάκης, Νέστορας Κοψιδάς, Μαρία Παρασύρη, Δανάη Σαριδάκη) και δίπλα τους, δύο εξίσου καλοί μουσικοί (Ιάκωβος Παυλόπουλος, Σοφία Ευκλείδου).
Το σκηνικό ελάχιστο. Μια στενόμακρη οθόνη πάνω από τον πέτρινο τοίχο και μια τράπεζα γεμάτη νερό, ένα στοιχείο που κυριαρχεί στο έργο. Οι αντικατοπτρισμοί που γίνονται πάνω σε αυτό, υπέροχοι. Τα κουστούμια (επίσης της Ελένης
Keywords
Τυχαία Θέματα