Προβληματισμό προκαλεί το νέο σύστημα φορολόγησης αυτοκινήτων

Του Χρήστου Κώνστα

To νέο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων και υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει η Κυβέρνηση, προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία και προβληματισμό.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης ανακοίνωσε στη Βουλή ότι οι υπηρεσίες του επεξεργάζονται σχέδιο φορολογίας των αυτοκινήτων με βάση την εργοστασιακή αξία του

αυτοκινήτου και όχι ανάλογα με τα κυβικά (όπως ισχύει σήμερα).Αυτό σημαίνει ότι οι φόροι επί των αυτοκινήτων αλλά και τα τεκμήρια δεν θα υπολογίζονται ανάλογα με το κυβισμό της μηχανής αλλά με βάση την συνολική εργοστασιακή άξια του αυτοκινήτου.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού θα φορολογηθούν με υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές. Επίσης αυτή τη φορά στα δίκτυα της Εφορίας μπλέκονται βαθιά και τα «πράσινα» οικολογικά Ι.Χ που πωλούνται σαφώς ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά Ι.Χ του ιδίου κυβισμού.

Το μεγαλύτερο πλήγμα θα το δεχτούν τα αυτοκίνητα που κινούνται, με ηλεκτρισμό, υγραέριο ή πετρέλαιο, τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας ακόμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν αυξημένο κόστος παραγωγής άρα και μεγαλύτερη εργοστασιακή αξίας.

Από τον νέο τρόπο φορολόγησης των ΙΧ θα ευνοηθούν οι πολυεθνικές εταιρείες που διατηρούν αντιπροσωπίες στην Ελλάδα σε σχέση με τους απλούς εισαγωγείς – πωλητές, που δεν έχουν πολλά περιθώρια για να «παίξουν» με την εργοστασιακή άξια των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών.

Για να μειώσουν ή και να αποφύγουν χαράτσια που επιβάλλονται στην εργοστασιακή αξια, όπως ο φόρος πολυτελείας η το Τέλος Ταξινόμησης, οι μεγάλοι όμιλοι «μειώνουν» την εργοστασιακή άξια των αυτοκίνητων που πωλούν στην αντιπροσωπία τους ώστε να πληρώνουν λιγότερο ή καθόλου φόρο ώστε να μην χάνουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Αυτό δεν μπορούν να το κάνουν οι απλοί εισαγωγείς καθώς δεν μπορούν να αλλάζουν συνεχώς τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους. Για να επιβιώσουν αναγκάζονται να αφομοιώνουν τους φόρους στην λιανική τιμή και να μειώσουν στο ελάχιστο το κέρδος τους για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Οι επαγγελματίες της αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι το θέμα φορολόγησης των ΙΧ με βάσει όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την εργοστασιακή αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης το οποίο θα πρέπει να «προσαρμοστεί» ανάλογα….

Keywords
Τυχαία Θέματα