Το «αντι-Facebook» είναι εδώ και το λένε… Ello!

Αυξάνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο νέο κοινωνικό δίκτυο Ello, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται ο ιδρυτής του Πολ Μπούντνιτζ, καθώς δέχεται έως 31.000 αιτήσεις συμμετοχής ανά ώρα.

Το δίκτυο αναδεικνύει τα «αντι-Facebook» χαρακτηριστικά του, όπως το ότι δεν δέχεται καθόλου διαφημίσεις και δεν πουλά σε τρίτους τα στοιχεία των χρηστών του.

Το Ello, που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2014, αρχικά σχεδιάστηκε ως ένας τόπος ψηφιακής συνάντησης περίπου 90 φίλων του Πολ Μπούντνιτζ, ενός ιδιοκτήτη καταστήματος ποδηλάτων στην πολιτεία Βερμόντ των ΗΠΑ.

Όμως στις 7 Αυγούστου άνοιξε τις «πόρτες» του και σε άλλους ενδιαφερόμενους (έχοντας στο μεταξύ εξασφαλίσει χρηματοδότηση από επενδυτικές εταιρείες), ενώ η συμμετοχή κάθε υποψήφιου μέλους – χρήστη γίνεται επιλεκτικά μόνο μετά από πρόκληση (οι προσκλήσεις πουλιούνται μέχρι και στο Ebay).

Όπως είπε ο ιδρυτής του στο BBC, «το δίκτυο βελτιώνεται καθώς μεγαλώνει και προς το παρόν βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία (beta)». Αρνήθηκε πάντως ότι θεωρεί το Ello ως αντίπαλο του Facebook. «Δεν θεωρούμε το Facebook ανταγωνιστή. Το βλέπουμε ως μια πλατφόρμα διαφημίσεων, ενώ εμείς είμαστε ένα δίκτυο», τόνισε.

Για την χρηματοδότηση της διεύρυνσής του, ο Πολ Μπούντνιτζ είπε ότι «όπως ένα κατάστημα εφαρμογών (apps), σκοπεύουμε να πουλάμε την πρόσβαση σε ορισμένες υπηρεσίες για λίγα μόνο δολάρια». Όποιος χρήστης θέλει αυτές τις έξτρα δυνατότητες, μπορεί ήδη να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του στην ιστοσελίδα του δικτύου.

Μερικοί αναλυτές εμφανίστηκαν πάντως επιφυλακτικοί κατά πόσο θα μπορούσε να προχωρήσει η ιδέα να χρεώνονται μικροπληρωμές για ορισμένες υπηρεσίες του δικτύου σε όποιον θέλει να τις αξιοποιήσει (κανονικά το δίκτυο είναι τελείως δωρεάν). Το ζήτημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι ότι όλα τα εναλλακτικά πετυχημένα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Pinterest και το Instagram, έχουν γίνει δημοφιλή, επειδή είναι τελείως δωρεάν.

Σε κάθε περίπτωση, το Ello (https://ello.co ) κάνει τα πρώτα του βήματα και δέχεται συνεχώς νέους φίλους, απειλώντας τον άμεσο ανταγωνιστή του, το facebook.

Keywords
Τυχαία Θέματα